وکیل کیفری, کلاهبرداری

پولشویی از طریق موسسات مالی

پولشویی - وکیل محبوبه حجتیان

سیستم های نظارتی برای جلوگیری از پولشویی در کشور همواره میزان درآمد و واریزی افراد را بررسی می کنند تا سیستم اقتصادی در این وضعیت سالم بماند . به این معنی که اگر مبلغی کلان به حساب فردی واریز شود این موضوع بررسی می شود که این مبلغ از کجا و برای چه منظوری واریز شده است . گاه ممکن است حساب تا چند روز مسدود شود و ریشه واریز پول بررسی شود تا از پولشویی جلوگیری شود . 

علیرغم اینکه حساب افراد چک می شود و حساب بانکی هر فردی قابلیت جذب مشخصی دارد برخی افراد اقدام به دور زدن و کلاهبرداری در این زمینه می کنند . در مورد بانک ها بررسی حساب ها به صورت دقیق و مشخص انجام می شود و این موضوع مصداق دارد ولی در خصوص موسسات مالی کنترل کمتری وجود دارد . 

خصوصا موسسات مالی و اعتباری که ثبت نشده اند و یا خیریه ها ، قرض الحسنه ها و حساب هایی که وصل به بانک مرکزی نیستند و قابلیت ارزیابی ندارند بیشتر در معرض کلاهبرداری و پولشویی قرار دارند .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله دلایل انتخاب وکیل برای ثبت شرکت را از دست ندهید .

پولشویی - از طریق موسسات مالی

پولشویی از طریق موسسات مالی

در موارد کلاهبرداری های کلان بزرگترین خلاء و ضعف قانونی همین بحث موسسات مالی بوده اند . موسسات مالی که حالت قرض الحسنه دارند و یا محلی هستند و در شهرستانهای مختلف مشغول به کار هستند ، چندان تحت کنترل بانک مرکزی نیستند و سقف مالی برایشان تعیین نشده است .

این موارد بسیار خطرناک هستند و افراد ضعیف و ناآگاه در این موارد بسیار مورد کلاهبرداری قرار می گیرند . وقتی فرد مشاهده کند که مبلغ کلانی از طرف یک شخص حقیقی یا حقوقی وارد حسابی شده اطمینان او جلب می شود که این شخص نفوذ بالایی دارد در صورتی که این یک خلاء در سیستم نظارتی است .

یکی از مواردی که موجب جلب اطمینان افراد می شود این است که این فرد قابلیت دسترسی به سیستم ها را دارد و سوء استفاده از این موارد است که افراد اطلاعی از آن ندارند . این ضعف قانونی و بانکی راه های پردردسری را برای افراد و سیستم های اقتصادی خواهد داشت .

پیشنهاد می کنیم مقاله چه کارهایی در فضای مجازی جرم است ؟ را مطالعه نمایید . 

پولشویی - راههای مبارزه با پولشویی

متاسفانه اگر پولشویی های کلان در این مورد انجام شود مطمئنا کشور ما به یکی از مسیرهای پولشویی دنیا تبدیل خواهد شد زیرا افرادی که می خواهند پول های کثیف را وارد کشورهای مختلف کنند یا نقل و انتقال آن را انجام دهند حتما کشورهایی که در قوانین آنها راه دور زدن وجود دارد را شناسایی می کنند . پس لازم است تا دولت فکری اساسی در این زمینه نماید تا مسیرهای کلاهبرداری و پولشویی در ایران به طور کامل مسدود شود .

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان

وکیل محبوبه حجتیان در کلیه زمینه های حقوقی ، قضایی ، کیفری ، ملکی ، خانواده و طلاق به مشاوره حقوقی می پردازد . شما می توانید در پرونده های قضایی و حقوقی خود با وکالت خانم حجتیان به موفقیت برسید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *