مقالات, دعاوی استخدامی, وکیل دیوان عدالت اداری

دعاوی استخدامی چیست؟

دعاوی استخدامی چیست؟ وکیل دعاوی استخدامی محبوبه حجتیان

در هنگامی که این سوال مطرح می شود که دعاوی استخدامی چیست؟ می توان بیان کرد که دعاوی استخدامی یکی از مسائل حقوقی نیروی کار با کارفرما است که شامل فسخ نادرست قرارداد یا عدم هماهنگی حقوق و سایر موارد با بندهای قرارداد، نپرداختن حقوق و بیمه می شود. همچنین می توان  درباره مسائلی حقوقی کارفرما با نیروی کار باشد که ممکن است در هنگام پایان قرارداد و تسویه حساب به وجود آید.

به عبارتی دیگر می توان اظهار داشت که در هنگام بروز دعاوی استخدامی، نیروی کار یا شغل خود را از دست داده یا در محل کار خود با مواردی مانند کاهش دستمزد یا پایین آمدن جایگاه شغلی مواجه شده است و یا اینکه کارفرما به علت یکسری مسائل با نیروی کار دچار اختلاف شده است، برهمین اساس شما به عنوان یک نیروی کار یا کارفرما اگر با چنین مسائلی روبه رو هستید، باید بدانید که چگونه می توانید طرح دعوی قانونی داشته باشید؟

در همین راستا پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقوق قانونی خود با یک وکیل حرفه ای و با تجربه در دعاوی استخدامی تماس بگیرید. محبوبه حجتیان به عنوان وکیل پایه یک دادگستری با داشتن سال ها فعالیت در زمینه مسائل قانون کار و دعاوی استخدامی می تواند به شما کمک کند تا حقانیت خود را به اثبات برسانید و از حقوق خود دفاع کنید.  

برای ارتباط با وکیل محبوبه حجتیان می توانید با شماره تلفن 09191490779 تماس حاصل فرمایید.

دعاوی استخدامی با وکیل حرفه ای

چگونگی دعاوی استخدامی

دعاوی استخدامی حوزه وسیعی از قانون است که شامل اختلافات حقوقی بین کارمندان و کارفرمایان است. مطابق با قوانین کار در ایران براساس قراردادهای منقعد شده بین کارفرما و کارگر، هر دو طرف قرارداد متعهد به رعایت مواردی هستند که در بندهای قرارداد ذکر شده، اگر یکی از طرفین برخلاف قرارداد منعقد شده، عمل کند، طرف دیگر می تواند با طرح دعوی استخدامی در مراجع قضایی نسبت به احقاق حق خود اقدام کند.

برای مثال ممکن است کارفرما حقوق کارگر را به موقع پرداخت نکند یا اینکه از بیمه کردن آن خودداری و یا اینکه به موقع بیمه کارگر را پرداخت نکرده باشد و یا اینکه با توجه به بندهای قرارداد، پرداخت مواردی مانند اضافه کار، عیدی و سنوات به کارگر را انجام نداده باشد، در این موارد نیروی کار می توان برای دریافت حقوق خود مطابق با قرارداد اقدامات حقوقی داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که اگر در قرارداد میان کارگر و کارفرما مبلغ حقوق و ساعت کار و اضافه کار و مبلغ آن به ازای هر ساعت به طور دقیق ذکر نشده باشد، کارگر نمی تواند درباره هیچ کدام از این موارد اقدام قانونی انجام دهد؛ زیرا ممکن کارفرما اظهار کند که حقوق و سایر موارد به صورت توافقی است.

همچنین بعد از پایان قرارداد کارفرما این حق را دارد که دیگر نخواهد با نیروی کار همکاری کند و با او تسویه حساب داشته باشد و الزامی برای همکاری با کارگر از سوی کارفرما توسط قانون وجود نخواهد داشت.

با توجه به موارد ذکر شده، در هنگام بروز دعاوی استخدامی، استفاده از مشاوره یک وکیل حقوقی با تجربه مانند وکیل محبوبه حجتیان، این امکان را برای شما فراهم می کند که طرح دعوی موفقی داشته باشید. درواقع یک وکیل دعاوی استخدامی می تواند به شما در برخورد با کارفرما، کارمند یا هر سازمان اداری کمک کند.

همچنین درباره کسانی که به عنوان کارفرما با دعاوی استخدامی مواجه شده اند، می توان اظهار داشت که اختلافات حقوقی در محل کار می تواند برای کسب و کار شما زیان آور و وقت گیر باشد و حتی ممکن است موجب کاهش اعتبار شرکت شما شود. یا اینکه می تواند منجر به دعاوی پرهزینه یا ادعاهای جبران خسارت شود. وکیل محبوبه حجتیان می تواند به شما کمک کنند تا حد امکان از اختلافات جلوگیری کرده و آنها را حل کنید.

وکیل دعاوی استخدامی چیست؟

وکیل دعاوی استخدامی یک وکیل دیوان عدالت اداری است که در امور و مسائل مربوط به استخدام و کاریابی فعالیت می ‌کند. این نوع وکلا معمولا به کارفرمایان و کارگران که به دلایل مختلف از جمله قرارداد کار، دستمزد، سنوات، عیدی و بیمه با مشکلاتی مواجه شده ‌اند، کمک حقوقی ارائه می ‌دهند.

وکلای دعاوی استخدامی به موکلان خود کمک می‌کنند تا حقوق و منافع خود را در مقابل کارفرما یا نیروی کار به دست آورند و در صورت نیاز، اقدامات قانونی لازم را برای حل اختلافات انجام دهند.

به عبارتی دیگر می توان بیان کرد که وکیل دعاوی استخدامی، وکیلی است که در زمینه حقوق کار و استخدام مشغول به فعالیت است. این نوع وکالت‌ به افرادی که درباره مسائل استخدامی خود مشکل دارند، کمک حقوقی ارائه می ‌دهد.

وکیل محبوبه حجتیان به عنوان یکی از وکلای برتر در زمینه دعاوی استخدامی می تواند به تمام کسانی که در این زمینه با مشکل مواجه شده اند، کمک کند تا مسئله خود را با استفاده از راهکارهای حقوقی حل کند. ایشان با داشتن دانش و تجربه کافی این توانایی را دارد که مسائل حقوقی مربوط به کارفرما و کارگر را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برساند.

وکیل دعاوی استخدامی

حل مسائل استخدامی با وکیل حرفه ای

در هنگام بروز اختلافات میان کارفرما و کارگر لازم است که برای حل آن از وکلای حرفه ای در زمینه مسائل قانون کار و دعاوی استخدامی مانند وکیل محبوبه حجتیان استفاده شود.

درواقع می توان بیان کرد که با بهره مندی از مشاوره حقوقی یک وکیل با تجربه طرفین زودتر به نتیجه می رسند و راحت تر می توانند حقانیت خود را به اثبات برساند؛ زیرا وکلای دعاوی استخدامی همانند وکیل محبوبه حجتیان با داشتن دانش و تسلط کافی بر قوانین این توانایی را دارند که در راستای حقوق افرادی که با این نوع موارد حقوقی درگیر هستند، عملکرد مناسبی داشته باشند و موجب حل مسائل حقوقی میان طرفین شوند.  

وکیل محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل دعاوی استخدامی همیشه می کوشد که اختلافات میان کارفرما و کارگر را بدون طرح دعوی در مراجع قضایی یا سازمان اداره کار حل کند. ایشان بهترین راهکار قانونی را برای رسیدن به توافق طرفین توصیه می کند که در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد کرد و هرگونه اختلال در کسب و کار را به حداقل می رساند.

بنابراین اگر با دعاوی استخدامی روبرو هستید، وکیل محبوبه حجتیان می تواند در تمام مراحل با مشاوره تخصصی و وکالت قانونی از شما حمایت کند. همچنین می تواند در وهله اول با تنظیم قراردادهای استخدامی قانونی منصفانه و منسجم از بروز مشکلات و مسائل حقوقی میان کارفرما و کارگر جلوگیری کند.

برهمین اساس پیشنهاد می شود که با استفاده از مشاوره حقوقی وکیل محبوبه حجتیان هم موجب کاهش اختلافات کاری خود شوید، هم اینکه در هنگام بروز مسائل حقوقی مرتبط با کارفرما یا کارگر با کمک ایشان در سریع ترین زمان ممکن آن را حل کنید و به نتیجه مطلوب برسید.  

برای ارتباط سریع با محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری پیشنهاد می شود که از طریق لینک زیر با ایشان تماس حاصل فرمایید.