قوانین کار مجموعه گسترده ای از قوانین و مقرراتی است که در محیط های استخدامی اعمال می شود. هدف اصلی این قوانین حمایت از حقوق نیروی کار است. قوانین کار و استخدام بر تعاملات بین کارفرمایان و نیروی کار است. وکیل قانون کار را می توان وکیل کار نیز نامید. اغلب افراد در پرونده های مربوط به کار و کارفرما به این نوع وکیل مراجعه می کنند. وکیل قانون کار به حل اختلاف کارفرما و کارگر، وصول حق بیمه و سنوات می پردازد.

وکیل قانون کار

 

قرارداد کار چیست؟

قرارداد کار توافقی بین کارفرما و نیروی کار است که مسئولیت های اساسی میان دو طرف قرارداد را مشخص می کند. از هنگامی که بین دو طرف منعقد و امضا می شود، کارفرما و نیروی کار متعهد به انجام مفاد قرارداد خواهند بود. یک فرد همیشه باید زمانی را برای مطالعه و بررسی دقیق هر قرارداد کاری قبل از امضا اختصاص دهد. علاوه بر این، می تواند از یک وکیل قانون کار کمک بگیرند تا قرارداد را بررسی کنند و احتمال دارد در مورد مسائلی که قبل از امضای قرارداد به حل آنها نیاز داشته باشند، به آنها مشاوره دهد.

چگونگی تنظیم قانون کار در اداره کار

در وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی، یکسری قوانین برای حمایت نیروی کار تنظیم می شود که با نظارت اداره کار، کارفرمایان ملزم به انجام این قوانین هستند. قوانین کار با موضوع دستمزد و حقوق، شرایط کار، بیمه، سنوات، مزایا، بازنشستگی، کارافتادگی، غرامت حوادث، دستورالعمل‌های پایان کار و رویه‌های رسیدگی به شکایات نیروی کار تنظیم می شود و هر ساله بروزرسانی می شود. همچنین برای اجرای آن نظارت کامل از سوی اداره کار صورت می گیرد.

تنظیم لایحه، دادخواست و شکواییه خود را به محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری بسپارید و از روند موفقیت آمیز پرونده خود مطمئن باشید.

وکیل حقوقی

وظایف وکیل قانون کار

به عنوان یک بخش از قانون کار، وکلای کار هم از کارفرمایان و هم از نیروی کار در اختلافات دفاع می کنند. به طور کلی می توان بیان کرد که یک وکیل باتجربه می تواند از تمام افراد که مشمول قانون کار و وکیل بیمه که تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی هستند، دفاع کند و بر قوانین و مقررات تخصصی آنها تمرکز و آگاهی کامل دارد.

یک وکیل قانون کار وظایف بسیاری دارد که عبارت است از:

  • بررسی اتهامات مربوط به اعمال ناعادلانه کارفرما نسبت به نیروی کار
  • رسیدگی به پرونده های مربوط به حوادث حین کار
  • دفاع از حق نیروی کار درمقابل کارفرما بدون تعهد
  • و…

استفاده از وکیل قانون کار

کمک گرفتن از یک وکیل قانون کار باتجربه برای هر گونه مسائل مربوط به قانون کار ضروری است. داشتن وکیل قانون کار برای مسائل قانون کار می تواند برای هر کارمندی بسیار مفید باشد. یک وکیل می تواند پرونده شما را بررسی کرده و به شما توصیه کند که چه قوانینی در مورد وضعیت شما اعمال می شود و در صورت لزوم در طول هر گونه رسیدگی دادگاه از شما دفاع خواهد کرد.

به عنوان یک کارفرما، ممکن است بخواهید با یک وکیل کار مشورت کنید، اگر تهدید به شکایت معمولاً بر اساس بدرفتاری، اضافه کاری غیرقانونی، تبعیض، شرایط کاری خطرناک یا فسخ قرارداد یک طرفه هستید یا می خواهید یک کارگر نارضایتی را اخراج کنید، صحبت از اعتصاب نیروی کار است، باید برای حل تمام مشکلات ذکر شده، یک وکیل قانون کار با تجربه را در جریان بگذارید و بررسی موارد را به او بسپارید.

همچنین به عنوان یک نیروی کار، احتمال دارد بخواهید با یک وکیل کار ملاقات کنید، اگر شما می خواهید علیه کارفرمای خود برای هر نوع بدرفتاری و نقض قوانین کار شکایت کنید، بدون دلیل قرارداد شما فسخ شده، بیمه شما پرداخت نشده، در حین کار آسیب جسمی جدی دیده اید و دچار نقص عضو شده اید،  شرایط کاری مطلوبی ندارید، در طول اعتصاب می خواهید درباره شرایط با کارفرما مذاکره کنید، باید برای حل تمام این مسائل، با یک وکیل قانون کار با تجربه مشورت کنید و برای دفاع از حقوق خود از او کمک بگیرید.

ثبت نام در ورکشاپ آموزشی موسسه حقوقی و وکالت محبوبه حجتیان

وکیل کار

ضرورت مشاوره با وکیل قانون کار

اگر پرونده حقوقی شما به دادگاه ختم شود و شما شکایت کنید، از طرف مقابل غرامت دریافت خواهید کرد یا بر سر یکسری شرایط به توافق خواهید رسید و یا اینکه پرونده به نتیجه مطلوب شما نخواهد رسید، در نهایت مجبور خواهید بود که شکایت خود را پس بگیرید. همچنین اگر از شما شکایت شده باشد، به طور تقریبی موارد ذکر شده، یکسان هستند؛ اما به جای اینکه فرصت کسب پول را داشته باشید، شما باید آن را (به عنوان غرامت، عدم تعهد و…) پرداخت کنید.

در همین راستا باید بدانید که راه حل های دیگری به غیر از مراجعه شخصی به اداره کار (یا دادگاه) وجود دارد، یک وکیل قانون کار باتجربه از موسسه های معتبر حقوقی مانند موسسه حقوقی حجتیان می تواند در مورد بهترین اقدام به شما مشاوره دهد یا در صورت لزوم در روند قانونی پرونده به شما یاری رساند تا از نتیجه آن رضایت کامل را داشته باشید.