وکیل کیفری, کلاهبرداری

راههای جدید کلاهبرداری

راههای جدید کلاهبرداری - وکیل محبوبه حجتیان

راههای جدید کلاهبرداری 

چندی پیش یکی از کسانی که شهرت و اعتبار بالایی در زمینه کاری خود داشت از طریق معرفی یکی از دوستان با نگرانی زیاد به دفتر بنده مراجعه نمود . او به پرونده های قضایی و سیستم های حقوقی کاملا آشنا بود و از مسیرهای مختلف کلاهبرداری آگاهی داشت . وی بیان داشت که او و چندین نفر از آقایان که همگی از کسبه بازاری قدیم تهران بودند و بسیار حاذق و معتمد در کار خود بودند دچار مشکلی شده اند.

همه این کسبه از بحثهای بازاری اطلاع کامل داشتند و در تجارت و کسب و کار در طی سالیان برای خود آبرویی کسب کرده بودند و در این زمینه ابدا کسی نمی توانست سر آنها کلاه بگذارد. متاسفانه افرادی تحت عنوان اینکه به بدنه نظام و صدر نظام وصل هستند و با استفاده از عناوین و منصب های دولتی با این چند تن وارد معامله ای شده بودند که در نهایت منجر به کلاهبرداری از این آقایان شده بود.

این آقازادگان تحت عنوان اینکه به دلیل تحریم ها قادر به مراودات مالی و تبدیل قراردادها به پول نیستند و قراردادهایشان کاملا صحیح و شرعی است ، می خواستند از یک راه خصوصی و شخصی وارد شده و مسیرهای قانونی و اداری را طی نکنند.

مقاله پیشنهادی : چه کارهایی در فضای مجازی جرم است؟

راههای جدید کلاهبرداری - کلاهبرداری برخی آقازادگان

تیپ اشخاصی که در این تیم کلاهبرداری بودند به طرز باور نکردنی موجه بود به طوری که حتی یکی از این اشخاص که فردی مسن بود ملبس به لباس روحانیت و فردی مسن بود که وی را آیت اله خطاب می کردند . این افراد سودجو با ارائه مدارک و مستنداتی که همگی جعلی بود ولی در عین حال بسیار دقیق و درست به نظر می رسید اقدام به فریب این کسبه دنیادیده و با تجربه نموده بودند به طوری که این افراد حتی ذره ای شک به دل خود راه ندادند.

در نهایت این کلاهبرداران با عنوان اینکه مبلغی در قرارداد باید جابجا گردد با جعل مدارکی توانسته بودند بالغ بر 50 میلیارد تومان از این کسبه کلاهبرداری نمایند بدون اینکه اثری از خود به جای بگذارند . در این پرونده افرادی که مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند نه تنها ضرر مادی متوجه آنها شده بود بلکه حیثیت و آبروی چندین ساله آنها نیز مورد خدشه قرار گرفته بود.

متاسفانه در جامعه شاهد پرونده های مشابه این پرونده کلاهبرداری هستیم که افراد به خاطر اینکه یک راه میانبر را تجربه کنند و صبر و حوصله پیمودن مسیرهای قانونی و قضایی را ندارند این شرایط را پذیرفته و خود را دچار دردسرهای بزرگی می کنند. اینگونه کلاهبرداران به قدری دقیق و کاملا و با جزئیات فراوان مسائل را برای افرادی که قصد فریب آنها را دارند مطرح می کنند که فرد کاملا اقناع می شود که او با مسئولین رده بالای مملکت در رفت و آمد و مراوده می باشد.

این جزئیات چنان برای فرد جلب اطمینان می کند که ذره ای شک و تردید در او ایجاد نمی کند. پیشنهاد بنده به عنوان وکیل پایه یک دادگستری که سالها با پرونده های مشابه این مورد برخورد داشته ام این است که امید واهی به افراد نداشته باشید و این موارد را با ذره بین بدبینانه و با شک و تردید نگاه کنید.

افرادی که در پرونده ذکر شده شاکی کلاهبرداری بودند ابدا افراد ساده لوحی نبودند تا فریب سودجویان را خورده باشند ولی کلاهبرداران این پرونده که خود را آقازاده و متصل به بدنه اصلی نظام معرفی کرده بودند با ظرافت بسیار دست به این فریب زده بودند. آنها با استفاده از سربرگ ، مهر اختصاصی و امضای آقای اژه ای که جعل شده بود توانسته بودند به بستن قرارداد با این کسبه اقدام نمایند.

پیشنهاد می شود : کلاهبرداری مالیاتی در ثبت شرکت راهی برای فرار مالیاتی 

راههای جدید کلاهبرداری - راههای پیشگیری از کلاهبرداری

متاسفانه خلاءهای قانونی زیادی در مسائل کشوری ما وجود دارد که افراد سودجو این خلاء ها را شناسایی نموده و از آن سوء استفاده می کنند. وقتی قانونی تصویب می شود راههای فرار از قانون نیز خودآگاه و ناخودآگاه به سمت جامعه سرازیر می شود. با توجه به اینکه سیستم حقوقی ایران نیاز به صبر و تحمل دارد افراد ترجیح می دهند راههای میانبر را تجربه کنند لکن در این مسیر صدمات زیادی می بینند و فرصت ها را از داده و به نتیجه نمی رسند.

اینجانب بعنوان یک وکیل باتجربه که سالهاست در زمینه های حقوقی ، قضایی ، کیفری و … فعالیت دارم این هشدار را می دهم که این گونه فریب در جامعه زیاد شده و افراد نباید از سر اجبار اقتصادی و شرایط جامعه خود را در دام این سودجویان بیندازند.

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان 

اگر در زمینه پرونده های حقوقی ، قضایی ، کیفری ، خانواده ، ملکی و طلاق نیاز به مشاوره حقوقی دارید می توانید با دفتر وکیل حجتیان تماس بگیرید. وکیل حجتیان با سالها تجربه در زمینه پرونده های گوناگون دارای صدها پرونده موفق می باشد . جهت دریافت وکالت و مشاوره حقوقی تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *