وکیل حقوقی, انحصار وراثت

وکیل مالیات بر ارث و ماترک

وکیل مالیات بر ارث - وکیل محبوبه حجتیان

وکیل مالیات بر ارث و ماترک : وقتی فردی فوت می کند ، بازماندگان و ورثه او باید نسبت به انحصار وراثت اقدام نمایند تا مشخص شود وراث متوفی چه کسانی هستند و بصورت رسمی تعیین شوند .

بعد از طی کردن مراحل انحصار وراثت ، وراث مکلفند تا مدت یکسال به نزدیکترین سازمان امور مالیاتی به محل سکونت متوفی رجوع کرده و اظهارنامه ای که برای این موضوع تعیین شده با اطلاعات کامل نظیر مشخصات کامل متوفی اعم از هویت ، محل زندگی ، وراث متوفی ، میزان اموال و دارایی و همچنین بدهکاریهای متوفی ، هزینه کفن و دفن ، دیون ، واجبات عبادی ، مهریه همسر و … را پر نمایند .

قطعا کمک گرفتن از یک وکیل مالیات بر ارث و ماترک که مهارت کافی در این زمینه دارد می تواند بسیاری از کارها را تسهیل نماید و شما را از پرداخت مالیات اضافی معاف نماید .

وکیل محبوبه حجتیان با سالها تجربه در زمینه های کیفری ، حقوقی ، ملکی ، خانواده و … و صدها پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه مشاوره حقوقی و وکالت شما عزیزان می باشد . کافیست با شماره 09101111304 تماس بگیرید و از مشاوره حقوقی وکیل محبوبه حجتیان بهره مند شوید .

قانون مالیات بر ارث در ایران

از گذشته قانون مالیات بر ارث در ایران وجود داشته ولی در سال 94 اصلاحات جدیدی به این قانون وارد شد و به تصویب رسید . به موجب این قانون به همه دارایی ها و ترکه باقی مانده از فرد فوت شده مالیات تعلق نمی گیرد بلکه فقط ورثه موکلفند نسبت به ارثی که دریافت می کنند مالیات پرداخت کند . نرخ مالیات و میزان این مالیات بر ارث نیز بستگی به مقدار سهم الارثی دارد که به فرد وارث رسیده است .

مطلب مرتبط : مسائل حقوقی انحصار وراثت 

وکیل مالیات بر ارث - نحوه محاسبه مالیات

طبقات ارث در قانون

در قانون ایران نسبت افراد با متوفی باعنوان طبقه وراث شناخته می شود که شامل موارد زیر است :

  • طبقه اول که شامل پدر ، مادر ، همسر ، فرزند و نوه می شود .
  • طبقه دوم که شامل پدربزرگ ، مادربزرگ ، خواهر ، برادر ، خواهرزاده و برادرزاده می شود .
  • طبقه سوم که شامل عمو ، عمه ، خاله ، دایی و فرزندان هر یک از آنها می باشد .

نحوه پرداخت مالیات بر ارث چگونه است ؟

پرداخت همه مالیات ها مشابه هم و با تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی امکان پذیر می باشد . وراث تا یکسال بعد از انحصار وراثت زمان دارند تا نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند .

البته وراث فرد متوفی تا وقتی مجبور به پرداخت مالیات می شوند که قصد داشته باشند ارث را میان خود تقسیم کنند و صرف اینکه انحصار وراثت کرده باشند لزومی ندارد که مالیات بر ارث را پرداخت نمایند .

تا وقتی که اموال هنوز به نام متوفی می باشد و بین ورثه تقسیم نشده نیازی به پرداخت مالیات بر ارث نمی باشد . برای اینکه در پرداخت مالیات بر ارث دچار ضررهای مالی نشوید بهتر است از یک وکیل مالیات بر ارث کمک بگیرید تا جلوی ضررهای مالی بعدی گرفته شود .

مقاله پیشنهادی : مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل حرفه ای 

وکیل مالیات بر ارث - انحصار وراثت

معافیت های مالیات بر ارث شامل چه مواردی است ؟

  • حقوق بازنشستگی متوفی
  • مزایای پایان خدمت متوفی
  • وجوهی که حاصل از خسارت اخراج متوفی به وی پرداخت شده است
  • پس انداز خدمت متوفی
  • بازخرید خدمت و همچنین مرخصی استحقاقی که استفاده نشده است
  • وجوه دریافتی از بیمه
  • دیه و خسارت فوت

آیا می توان از پرداخت مالیات بر ارث فرار کرد ؟

اداره مالیات شما را به پرداخت مالیات بر ارث مجبور نمی کند ولی اگر قصد نقل و انتقال مالی که به شما ارث رسیده به فرد دیگری داشته باشید باید حتما ابتدا مالیات بر ارث را بپردازید چرا که پرداخت مالیات از ارکان اساسی تنظیم اسناد رسمی می باشد .

هر کدام از وراث با توجه به سهم الارثی که بصورت مستقل به آنها رسیده مستقلا موظف به پرداخت مالیات بر ارث می باشند . شما می توانید با تکمیل صحیح اظهارنامه مالیاتی از ضررهای مالی و خساراتی که بعدها گریبان گیر شما خواهد شد جلوگیری نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر وکالت محبوبه حجتیان تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید : سهم الارث چیست و شامل چه افرادی می شود ؟

وکیل مالیات بر ارث - محاسبه میزان مالیات

بهترین وکیل مالیات بر ارث در تهران

شاید بسیاری افراد تصور کنند که محاسبه مالیات بر ارث و تکمیل اظهارنامه مالیاتی کار ساده ای است و نیازی به دریافت کمک از یک وکیل مالیات بر ارث نیست . ولی باید توجه داشت که حتی اشتباهات کوچک و کمی تغییر در محاسبات می تواند مبلغ زیادی از مالیات بر ارث شما را زیادتر یا کمتر کند .

وکیل مالیات بر ارث به دلیل تجربه زیادی که در زمینه پرونده هایی از این دست دارد به چم و خم قوانین آشناست و مانع از ضرر و زیان مالی شما خواهد شد . وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان سالها تجربه در زمینه های گوناگون کیفری ، حقوقی ، ملکی ، ثبتی ، خانواده و طلاق داشته و پرونده های موفق زیادی را در کارنامه کاری خود دارد .

جهت دریافت کمک و مشاوره حقوقی از یک وکیل مالیات بر ارث خوب در تهران می توانید با شماره 09101111304 تماس بگیرید .

مطالعه مقاله وکیل حقوقی وصیت نامه پیشنهاد می شود . 

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان 

محبوبه حجتیان در زمینه های گوناگون نظیر موارد کیفری ، حقوقی ، ملکی ، خانواده ، قرارداد و امور مهاجرت فعالیت دارند و پرونده های زیادی را در امور ذکر شده با موفقیت وکالت نموده و به سرانجام رسانده اند .

چنانچه در زمینه های گوناگون نیاز به وکیل دارید می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و امور حقوقی خود را به ایشان بسپارید .

برای اطلاعات از مسائل حقوقی در آپارات همراه ما باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *