طلاق, وکیل خانواده

آیا گواهی عدم امکان سازش برای طلاق توافقی الزامیست؟

گواهی عدم امکان سازش - وکیل حجتیان

آیا گواهی عدم امکان سازش برای طلاق توافقی الزامیست ؟ طبق ماده 23 و 28 قانون حمایت از خانواده طلاقی با نام طلاق توافقی وجود دارد که در آن زوجینی که قصد طلاق دارند بر سر مسائل مالی ، حضانت فرزندان و پرداخت مهریه و … به توافق می رسند تا بدون کشمکش های معمول در طلاق به زندگی مشترک خود خاتمه دهند .

طلاق توافقی برای زن و شوهرهایی که اصرار به طلاق دارند در قانون معین شده است . ولی در اینجا یک نکته وجود دارد و آن هم این است که طبق ماده 10 قانون حمایت از خانواده مصوب 1353 صدور گواهی عدم امکان سازش برای همه انواع طلاق الزامیست و زوجین حتی برای طلاق توافقی نیز باید گواهی عدم امکان سازش را از دادگاه دریافت کرده و بعد به دفتر رسمی طلاق مراجعه نمایند تا صیغه طلاق برای آنها جاری شود .

کمک از مشاوره حقوقی و وکالت یک وکیل طلاق باتجربه و حرفه ای می تواند به شما در طی کردن مراحل طلاق توافقی کمک نموده و موانع این کار را از پیش روی شما بردارد . وکیل محبوبه حجتیان آماده ارائه مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد.

چرا ارائه گواهی عدم امکان سازش برای طلاق توافقی الزامیست ؟

در گذشته اگر زوجین برای طلاق توافق داشتند بدون مراجعه به دادگاه مستقیما به دفتر رسمی طلاق مراجعه می کردند و طلاق و ثبت آن صورت می گرفت ولی با توجه به احجاف های زیادی که در حق بسیاری از زنان در این زمان صورت می گرفت و گاهی شوهر زن را اجبار به توافق می کرد مقررات خاصی در قانون تصویب گردید .

صدور گواهی عدم امکان سازش برای انواع طلاق ها الزامی شد تا اجحافی در حق هیچ یک از زوجین صورت نگیرد .

پیشنهاد می شود : وکیل خانم برای طلاق

گواهی عدم امکان سازش - طلاق توافقی

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش چقدر است ؟

طبق ماده 34 قانون حمایت از خانواده که در سال 1391 تصویب شد مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای ارائه به دفتر رسمی طلاق 3 ماه بعد از تاریخ ابلاغ یا قطعی شدن رای می باشد .

اگر این گواهی در طی این سه ماه ارائه نشود یا فردی که آن را به دفترخانه تسلیم کرده در طی این سه ماه مدارک را ارائه نکرده و در دفترخانه حاضر نشود گواهی عدم امکان سازش او از اعتبار ساقط می شود و در صورت تصمیم مجدد او به طلاق توافقی باید مراحل دریافت گواهی مجددا تکرار شود .

آیا مشاوره قبل از طلاق توافقی الزامی است؟

طبق قانون حمایت از خانواده (مصوب سال 1391) انجام مشاوره قبل از طلاق اجباری شد تا قبل از جاری شدن حکم طلاق توافقی ، مشاور با ارائه راهکارهایی زوجین را به ادامه زندگی و حل مشکلاتشان ترغیب نماید تا از جدایی منصرف شوند .

پس در طلاق توافقی هم طبق قانون مراجعه به مشاوره الزامیست . قاضی دادگاه نیز بدون رای مشاور نمی تواند رای طلاق توافقی را صادر نماید زیرا مدارک لازم در این خصوص باید به قاضی داده شده باشد .

پیشنهاد می شود : چگونه می توان یک وکیل طلاق خوب پیدا کرد ؟

گواهی عدم امکان سازش - مشاوره قبل از ازدواج

اجرای صیغه طلاق پس از صدور گواهی عدم امکان سازش چگونه است؟

اجرا نمودن صیغه طلاق از طرف مرد آخرین رکن تشریفات طلاق توافقی است و اگر طرفین براساس قراردادی خود را به انجام عملی ملتزم کرده باشند و از اجرای آن امتناع کنند ، طرف مقابل می تواند اجرای آن را از دادگاه طلب کند .

اگر در این حالت مرد حاضر به اجرای صیغه طلاق نشود چون قبلا توافق ها صورت گرفته و برای هر دو طرف لازم الاجرا است دادگاه میتواند مرد را به این کار حکم دهد و اگر امتناع کرد نماینده دادگاه آنرا اجرا خواهد نمود .

کلام آخر

فرآیند طلاق هرچند بصورت توافقی دارای مراجعه مکرر به دادگاه و انجام تشریفاتی دارد که اگر به دلیل مشغله های گوناگون وقت ، توان و حوصله انجام آن را ندارید می توانید از کمک یک وکیل طلاق باتجربه در این خصوص استفاده کنید .

شما بدون نیاز به مراجعه به دادگاه و انجام مراحل مختلف می توانید در اسرع وقت مراحل قانونی طلاق را سپری کنید . وکیل محبوبه حجتیان در زمینه های گوناگون طلاق ، ملکی ، کیفری ، حقوقی و … دارای صدها پرونده موفق است و آماده ارائه مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد.

مقاله مرتبط : هزینه طلاق با وکیل حرفه ای

گواهی عدم امکان سازش - جاری شدن صیغه طلاق

وکیل طلاق ، محبوبه حجتیان 

وکیل حجتیان با ارزیابی دلایل و پیگیری های فنی و علمی خود شانس موفقیت شما را در پرونده طلاق و سایر پرونده های کیفری ، حقوقی ، خانواده و … افزایش میدهد . جهت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان تماس بگیرید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *