وکیل ملکی

دعاوی ملکی حقوقی چیست ؟

دعاوی ملکی حقوقی - وکیل محبوبه حجتیان

دعاوی ملکی حقوقی از انواع دعاوی ملکی می باشد که حجم بسیاری زیادی از پرونده های حقوقی را به خود اختصاص داده است . در قانون در مورد کلیه دعاوی حقوقی ملکی پیش بینی های قانونی صورت گرفته و قضات دعاوی حقوقی ملکی می توانند با استناد به قانون و تجزیه و تحلیل شرایط به صدور رای منصفانه اقدام نمایند .

در اینجا کمک از یک وکیل ملکی باتجربه و آگاه می تواند روند پرونده را تسریع ببخشد و شما را در رسیدن به حق خود یاری نماید . وکیل ملکی محبوبه حجتیان با سالها تجربه در زمینه دعاوی ملکی حقوقی ، کیفری و ثبتی آماده قبول وکالت و ارائه مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد .

انواع دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی انواع گوناگونی دارد که به چندین مورد از آنها می پردازیم :

الزام به فک رهن و اسناد ضمانتی

در دعاوی الزام به فک رهن ، خواهان فردی است که تقاضای فک رهن دارد و خوانده هم کسی است که براساس قرارداد یا بصورت قانونی مالک رسمی ملک است و متعهد به فک رهن نشده است .

مطلب مرتبط : نقش وکیل ملکی حرفه ای در دعاوی ملکی

دعاوی ملکی حقوقی - الزام به فک رهن

الزام به تنظیم سند رسمی

در این نوع پرونده ها باید دعوی الزام به تنظیم سند رسمی را به طرفیت مالک اصلی ، شخصی که ملک را بصورت مستقیم از او خریداری کردید و همچنین کلیه افرادی که به نحوی در فروش و خرید ملک قبل از شما دخالت داشته اند تا جاییکه به مالک متصل شوند اعم از خریداران قبلی یا وکیل به دادگاه تقدیم کنید چرا که اگر یکی از این افراد طرف دعوی نباشند دعوی شما مورد قبول دادگاه نخواهد بود .

الزام به اخذ صورتمجلس تفکیکی

صورتمجلس تفکیکی یکی از اسناد لازم جهت صدور سند مالکیت آپارتمان می باشد. تفکیک املاک شامل تقسیم مال غیرمنقول به واحدهای کوچکتر است که این تعریف در اصطلاح ثبتی و عرف بکار گرفته میشود .

الزام به دریافت پایان کار

در ساختمانهایی که کار ساخت و ساز آنها بطور کامل پایان گرفته است و بوسیله کارشناس هم تائید شده است باید نسبت به دریافت پایان کار اقدام شود . شخصی که قصد انجام عملیات ساختمانی را دارد باید ابتدا جواز تخریب و نوسازی را از شهرداری محل ملک موردنظر دریافت نماید .

همچنین بعد از اتمام کار ساخت و ساز بایستی گواهی پایان کار را از همان شهرداری دریافت نماید . پس از آن بایستی به اخذ صورت مجلس تفکیکی اقدام کند و در نهایت سند رسمی تک برگی را دریافت نماید .

بیشتر بخوانید : خرید و فروش ملک قولنامه ای با وکیل ملکی حرفه ای

دعاوی ملکی حقوقی - انواع دعاوی ملکی

دریافت و درخواست مطالبه اجرت المثل

اجرت المثل ایام تصرف زمانی تعیین می گردد که فردی به طور غیرقانونی ملکی را تصرف نموده و میزان اجرت المثل ایام تصرف با توجه به ساختمانهای مشابه آن ملک در مدت تصرف تعیین می شود و متصرف محکوم به پرداخت آن است . همچنین اجرت المثل ایام زوجیت نیز یکی از این موارد مشابه است .

افزایش یا کاهش مقدار اجاره بها

موجر یا مستاجر میتوانند با استناد به تنزیل یا ترقی هزینه های زندگی به دادگاه درخواست تجدیدنظر در میزان اجاره بها نمایند . دادگاه نیز با توجه به نظر کارشناس اجاره بها را با نرخ عادلانه روز تعدیل خواهد نمود و این حکم قطعی می باشد .

تخلیه اماکن تجاری

یکی از رایج ترین دعاوی بین مستاجر و موجر این است که مستاجر پس از اتمام مدت قرارداد نسبت به تخلیه ملک موجر اقدام نمی کند . در این مورد موجر بایستی دادخواستی از دادگاه خواستار تخلیه مستاجر و همچنین پرداخت اجرت المثل ایام تصرف توسط او باشد .

مطالعه بیشتر : مشاوره با وکیل ملکی قبل از خرید ملک

دعاوی ملکی حقوقی - تخلیه اماکن تجاری

درخواست و مطالبه سرقفلی

سرقفلی حقی است که مستاجر مغازه یا ملک تجاری با پرداخت مبلغ کمی به مالک می تواند از این حق استفاده نماید .

تجویز انتقال منافع از شخصی به شخص دیگر

اگر در اجاره نامه حق انتقال بغیر سلب شده و یا اجاره نامه ای در میان نباشد و مالک هم راضی به انتقال به غیر نشود باید در برابر تخلیه مورد اجاره ، حق تجارت و کسب و پیشه مستاجر را پرداخت کند وگرنه مستاجر میتواند جهت تنظیم سند انتقال به دادگاه رجوع کند .

فسخ قراردادهایی که از نظر قانون دارای نقص هستند

قراردادهایی که از نظر قانون دارای نقص هستند حق فسخ برای آن ها اعمال نمیشود یعنی نمی شود آنها را فسخ نمود زیرا یک قرارداد که از اول درست نباشد و شرایط انعقاد قرارداد نداشته باشد از نظر قانون صحیح نیست .

ابطال قرارداد در مواردیکه مشکل در مفاد قرارداد است

همه قراردادهایی که بین افراد تنظیم می گردد بایستی براساس مقررات و قوانین تدوین گردد تا قانون بتواند از آنها حمایت کند و از ضمانت اجرایی حقوقی و قانونی برخوردار باشد .

اگر قرارداد قانونی نباشد مسائل حقوقی و مشکلاتی که در این قراردادها بوجود می آید را نمی توان در دادگاه پیگیری کرد زیرا این قرارداد از نظر قانونی وجاهت ندارد .

مقاله پیشنهادی : دعاوی ملکی کیفری چیست ؟

دعاوی ملکی حقوقی - کمک از وکیل ملکی

در دعاوی ملکی حقوقی از چه کسی باید کمک گرفت ؟

در کلیه دعاوی ملکی اعم از حقوقی ، کیفری و ثبتی می توان از یک وکیل ملکی آگاه و باتجربه و متخصص کمک گرفت . یکی از وکلای حرفه ای در زمینه دعاوی ملکی حقوقی ، کیفری و ثبتی خانم محبوبه حجتیان هستند که با سالها تجربه در زمینه پرونده های ملکی به یکی از معروفترین وکلا در این زمینه تبدیل شده اند .

جهت دریافت مشاوره حقوقی می توانید با شماره 09101111304 تماس بگیرید .

وکیل محبوبه حجتیان ؛ بهترین وکیل ملکی 

اگر در امور ملکی خود درگیر مشکلات حقوقی هستید می توانید از کمک و مشاوره حقوقی وکیل حجتیان بهره مند شوید . 

وکیل محبوبه حجتیان در زمینه های گوناگون از قبیل حقوقی ، خانواده ، ملکی ، قرارداد ، کیفری و مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می نماید و شما را تا حصول نتیجه دلخواه یاری می نماید .

برای اطلاعات از مسائل حقوقی در آپارات همراه ما باشید .

برای کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *