وکیل ملکی

خرید و فروش ملک قولنامه ای با وکیل ملکی حرفه ای

خرید و فروش ملک قولنامه ‌ای

خرید و فروش ملک قولنامه ‌ای، به معنای خرید و فروش یک ملک از طریق صدور یک قراداد بین خریدار و فروشنده است که در بنگاه های املاک تنظیم می شود. در این روش، فروشنده متعهد می شود که در زمان مشخص، ملک را به خریدار تحویل دهد و خریدار نیز تعهد می کند که مبلغ مشخص شده را در زمان معین شده به خریدار پرداخت کند.

قولنامه، یک سند رسمی است که حاوی تعهدات و شرایط خرید و فروش ملک است. اگرچه قولنامه ها می توانند با شرایط و محتوای مختلفی صادر شوند؛ اما معمولاً شامل اطلاعاتی مانند قیمت ملک، مکان، شرایط پرداخت و مهلت تحویل ملک است.

توجه داشته باشید که خرید و فروش ملک قولنامه ‌ای، ممکن است مسائل حقوقی در زمینه موارد قانونی و مالی داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید و فروش ملک قولنامه ‌ای، به مطالعه دقیق شرایط و قوانین احتمالی پرداخته شود.

همچنین توصیه می‌شود که در صورت احتمال وجود هرگونه سوال یا ابهامی، با یک وکیل ملکی با تجربه مانند محبوبه حجتیان مشورت کنید.

محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل ملکی که دارای دانش حقوقی و تجربه بالایی در زمینه امور ملکی است، می تواند به شما برای انجام معاملات ملکی کمک کند و با ارائه مشاوره حقوقی مانع از بروز مسائل حقوقی برای خرید و فروش خواهد شد.

 

قولنامه بنگاه املاک

خرید و فروش ملک قولنامه ای چیست؟

خرید و فروش ملک قولنامه ‌ای به این معنی است که در ابتدا دو طرف قرارداد، معامله را تأیید کرده؛ ولی به هر دلیلی نمی ‌توانند در همان لحظه سند مالکیت را به خریدار منتقل کنند یا اینکه ملک دارای سند مالکیت نبوده و جزو املاک قولنامه ای هستند.

در این صورت برای اینکه معامله صورت پذیرد، یک سند قولنامه‌ ای (به عنوان مبایعه نامه) در نظر گرفته می ‌شود که در آن شرایط و مبالغی که برای خرید و فروش باید پرداخت شود، ذکر خواهد شد. بعد از آن طرفین معامله می توانند به طور رسمی اقدامات لازم را برای تأیید قولنامه و انجام معامله در دفاتر اسناد رسمی و مراجع ثبتی مربوطه انجام دهند تا سند مالکیت به خریدار منتقل شود.

همچنین در صورت نداشتن سند مالکیت محضری، فرد خریدار می توانند مراحل ثبت را انجام دهد و برای آن سند مالکیت رسمی دریافت کند.

الزم و تنظیم سند رسمی با بهترین وکیل ملکی محبوبه حجتیان

قولنامه چیست؟

قولنامه یا قرارداد نوشتاری و یک سند رسمی برای خرید یا اجاره ملک است که بین دو یا چند شخص به منظور تعیین شرایط و مقررات خرید و فروش از جمله قیمت، مدت زمان، شرایط پرداخت، حقوق و تکالیف طرفین منعقد می‌ شود. در واقع قولنامه یا قرارداد، یک توافق رسمی و ملزم بین طرفین است که در صورت عدم رعایت آن، هر یک از طرفین حق دارد با توجه به شرایط قرارداد، از طرف دیگر خواسته ‌های خود با استفاده از آن تحقق بخشد.

قولنامه جزو اسنادی است که در اغلب موارد توسط بنگاه های املاک تنظیم می شود و در صورت بروز اختلافات بین خریدار و فروشنده، بنگاه املاک به عنوان واسطه بین آنها عمل می کند و از طریق آن می تواند در محاکمه قضایی طرح دعوی کرد.

درواقع می توان بیان کرد که قولنامه از لحاظ قانونی قابل دفاع بوده و با استفاده از آن می توان حقانیت خود بر مالکیت ملک را ثابت کرد، مگر اینکه یک سند رسمی به غیر از قولنامه توسط مالکیت دیگر برای ملک خریداری وجود داشته باشد، در این صورت خریدار ملک قولنامه ای قربانی کلاهبرداری ملکی خواهد شد.

چگونگی خرید ملک قولنامه ای

خرید و فروش به وسیله قولنامه یکی از روش‌های معمول برای مالکیت و انتقال مالکیت یک ملک است. در واقع خرید و فروش ملک با قولنامه یکی از انواع رسمی معاملات ملکی است.

قولنامه شامل جزئیاتی مانند مشخصات ملک، قیمت، شرایط پرداخت، تاریخ تحویل و دیگر شرایط مربوط به خرید و فروش ملک می‌ شود. لازم به ذکر است برای اعتبار قانونی قرارداد خرید و فروش ملک، علاوه بر قولنامه، نیاز به ثبت اسناد در سازمان ثبت اسناد وجود دارد.

همچنین از آنجایی که خرید یک ملک با استفاده از قولنامه کاملاً قانونی است، اما برای حفظ حقوق شما بهتر است با وکلای ملکی برای ارائه مشاوره حقوقی در ارتباط باشید تا قبل از امضای هرگونه قولنامه، شرایط آن را به دقت بررسی شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله آشنایی با نحوه معامله در بنگاه های املاک پیشنهاد می شود.

معامله ملک قولنامه با کمک وکیل حقوقی

اعتبار ملک قولنامه ای و مشکلات مربوط به آن

ارزش مالی یک قولنامه خرید خانه معمولاً با توجه به شرایط و نوع قولنامه متفاوت است. در صورتی که قولنامه حاوی تمامی شرایط و جزئیات مالی، حقوقی و قانونی مربوط به خرید و فروش ملک باشد، ارزش آن به عنوان یک سند قانونی و قابل اجرا بسیار بالا خواهد بود.

اما در برخی موارد، ممکن است به دلیل عدم رعایت شرایط قانونی و قراردادی در قولنامه، این سند اعتبار قانونی مناسبی نداشته باشد و برای طرفین قولنامه، مشکل ‌ساز شود. همچنین در صورتی که ملک مورد نظر قبلاً به شکل قانونی به فرد دیگری از طریق قراردادی انتقال داده شده باشد یا مالکیت آن در حال بررسی در دادگاه یا سازمان‌ های مربوط به آن باشد، ارزش قولنامه و مالکیت آن کاهش خواهد یافت.

بنابراین برای حفظ حقوق خود در خرید یک ملک قولنامه‌ای، بهتر است همواره با یک وکیل ملکی برای ارائه مشاوره حقوقی مشورت کنید و با کمک ایشان شرایط قولنامه را به دقت بررسی کنید تا مشکلات مالی و قانونی در آینده برای شما ایجاد نشود.

مشخصات قرارداد ملک قولنامه ای

قرارداد خانه قولنامه‌ای در صورتی که شرایط و جزئیات مربوط به خرید و فروش ملک در آن به صورت دقیق و کامل تعریف شده باشد، قانونی است. بنابراین برای اینکه یک قولنامه خرید و فروش ملک به عنوان یک سند قانونی اعتبار داشته باشد، باید به نکات زیر توجه شود.

1- تنظیم قرارداد به طور کامل و دقیق

قرارداد باید حاوی شرایط کامل و دقیق مربوط به خرید و فروش ملک از جمله شرح دقیق ملک، قیمت، شرایط پرداخت، تاریخ تحویل، تعهدات و تکالیف طرفین و دیگر جزییات مربوط به آن باشد.

2- رعایت شرایط و مقررات قانونی

قرارداد باید مطابق با شرایط و مقررات قانونی سازمان اسناد و ثبت املاک باشد و تمامی شرایط و جزییات مالی، قانونی و حقوقی مربوط به خرید و فروش ملک را رعایت کند.

3- ثبت قرارداد در سازمان ثبت اسناد

برای اعتبار قانونی قرارداد خرید و فروش ملک، نیاز به ثبت قرارداد در سازمان ثبت اسناد و گرفتن کد رهگیری از سوی این سازمان دارد.

4- مشورت با وکیل ملکی

برای حفظ حقوق خود در خرید یک خانه قولنامه‌ای، بهتر است همواره با وکیل ملکی حرفه ای مشورت کرده و شرایط قولنامه را به دقت بررسی کنید تا مشکلات مالی و قانونی در آینده ایجاد نشود.

لازم به ذکر است که اگر قرارداد خانه قولنامه ‌ای با رعایت شرایط قانونی و جزییات کامل و دقیق تنظیم شود، این قرارداد به عنوان یک سند قانونی قابل اجرا خواهد بود، بنابراین قبل از امضای قولنامه برای خرید و فروش ملک حتما موارد ذکرشده را رعایت کنید.

 

وکیل ملکی حرفه ای محبوبه حجتیان

خرید و فروش ملک قولنامه ای با کمک وکیل ملکی حرفه ای

برای انجام معاملات ملکی برای مثال خرید و فروش ملک قولنامه ای می توانید از محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل ملکی در تهران، استفاده کنید. با این کار دیگر دغدغه ای در زمین خرید و فروش ملک خود نخواهد داشت.

ایشان با داشتن دانش و تجربه فراوان در زمینه امور ملکی و به موفقیت رساندن پرونده های ملکی می تواند به شما برای تمام معاملات ملکی کمک کند.

محبوبه حجتیان توانایی حل تمام مسائل حقوقی مربوط خرید و فروش ملک، الزام و تنظیم سند رسمی، اثبات بیع و خلع ید در سریع ترین زمان ممکن را دارد. برای بهره مندی از خدمات حقوقی ایشان می توانید از طریق لینک زیر با ایشان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *