مراجع قضایی

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری در مورد مسائل و اختلافات حقوقی به افراد، مشاغل و سازمان های دولتی مشاوره داده و برای پرونده های مختلف از سوی افراد حقیقی و حقوقی وکالت می کنند. وکلای پایه یک دادگستری نسبت به سایر وکلا از دانش حقوقی بالاتر برخوردار هستند و با گرفتن مجوز از کانون وکلا، مراحل سخت تری را گذرانده اند.

بررسی وظایف وکیل پایه یک دادگستری

وکلا معمولاً امور حقوقی را با توجه به حوزه کاری خود بررسی می کنند که هر کدام وظایف مخصوص به خود دارند، وظایف وکیل پایه یک دادگستری عبارت است از:

  • مشاوره و وکالت از مشتریان در دادگاه ها، نزد سازمان های دولتی و در امور خصوصی
  • برقراری ارتباط با مشتریان، همکاران، قضات و سایر افراد درگیر در پرونده
  • انجام تحقیق و تحلیل مشکلات حقوقی
  • تفسیر قوانین، احکام و مقررات برای افراد و مشاغل
  • تنظیم و تنظیم اسناد حقوقی مانند دعاوی، تجدیدنظر، وصیت نامه، قراردادها و اسناد رسمی
  • ارائه حقایق به صورت کتبی و شفاهی به موکلان و بررسی و استدلا از طرف موکلان خود
  • و…

وکلای پایه یک دادگستری که به آنها وکیل حقوقی نیز گفته می شود، هم به عنوان وکیل و هم به عنوان مشاور عمل می کنند. آنها به عنوان وکیل مدافع، با ارائه شواهد و استدلال در حمایت از موکل خود، یکی از طرفین یک دادگاه کیفری یا مدنی را نمایندگی می کنند.

به عنوان مشاور، وکلا به موکلان خود در مورد حقوق و تعهدات قانونی آنها مشاوره می دهند و راهکارهایی را در امور تجاری و شخصی پیشنهاد می کنند. همه وکلا در مورد مقصود قوانین و تصمیمات قضایی تحقیق می کنند و قوانین را در شرایط خاصی که موکلان خود با آن روبه رو هستند، بررسی می کنند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل ملکی پیشنهاد می شود.

وکلای موسسه حقوقی

چگونگی فعالیت وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری بسته به محل کارشان ممکن است عناوین و وظایف متفاوتی داشته باشند.

در دفاتر حقوقی، وکلا که گاهی به آنها همکار می گویند، کارهای حقوقی را برای افراد یا مشاغل انجام می دهند. ممکن است کسانی که وکالت متهم و از او دفاع می کنند، وکیل حقوق جزا یا وکیل مدافع نامیده شوند.

برخی نیز ممکن است به عنوان وکیل مدافع عمومی کار کنند و به نمایندگی از افرادی که توانایی استخدام وکیل خصوصی خود را ندارند، کار کنند.

برخی دیگر احتمال دارد به عنوان مشاور دولتی برای نهادهای اداری و شاخه های اجرایی یا مقننه دولت کار کنند. آنها قوانین و مقررات را می نویسند و تفسیر می کنند و رویه هایی را برای اجرای آنها تنظیم می کنند. همچنین آنها از طرف دولت در مورد پرونده های مدنی و جنایی بحث می کنند.

مشاوران شرکتی که به آنها مشاوران داخلی نیز می گویند، وکلایی هستند که برای شرکت ها کار می کنند. آنها به مدیران یک شرکت در مورد مسائل حقوقی مرتبط با فعالیت های تجاری شرکت مشاوره می دهند. این مسائل ممکن است شامل اختراعات، مقررات دولتی، قرارداد با شرکت های دیگر، منافع دارایی، مالیات یا قراردادهای چانه زنی جمعی با اتحادیه ها باشد.

وکلای منافع عمومی برای سازمان‌های خصوصی و غیرانتفاعی کار می‌کنند که خدمات حقوقی را به افراد محروم یا دیگرانی که در غیر این صورت قادر به پرداخت وکالت نیستند، ارائه می‌کنند. آنها عموماً به پرونده های مدنی، مانند مواردی که مربوط به اجاره نامه، تبعیض شغلی و اختلافات دستمزد و پرونده های جنایی است، رسیدگی می کنند.

وکلای پایه یک دادگستری علاوه بر کار در صنایع مختلف، ممکن است در زمینه های حقوقی خاصی نیز تخصص داشته باشند. نمونه هایی از انواع وکلا در این زمینه ها به شرح زیر است:

وکلای محیط زیست به مسائل و مقررات مربوط به محیط زیست می پردازند. برای مثال آنها ممکن است برای گروه های مدافع، شرکت های دفع زباله یا سازمان های دولتی کار کنند تا از رعایت قوانین مربوط به آن اطمینان حاصل کنند.

وکلای مالیاتی انواع مختلفی از مسائل مربوط به مالیات را برای افراد و شرکت ها مدیریت می کنند. ممکن است آنها به مشتریان کمک کنند تا قوانین پیچیده مالیاتی را دنبال کنند، به طوری که مشتریان مالیات مناسب را بر روی مواردی مانند درآمد، سود و دارایی بپردازند. برای مثال ممکن است وکلای مالیاتی به یک شرکت در مورد میزان مالیاتی که باید از سود حاصل در ایالت های مختلف پرداخت کند، توصیه می کنند تا از قوانین خدمات درآمد داخلی پیروی کند.

وکلای مالکیت فکری با قوانین مربوط به اختراعات، ثبت اختراعات، علائم تجاری و آثار خلاقانه مانند موسیقی، کتاب و فیلم سر و کار دارند. برای مثال یک وکیل مالکیت معنوی ممکن است به موکل در مورد اینکه آیا استفاده از مطالب منتشر شده در کتاب آینده موکل اشکالی ندارد، راهنمایی کند.

وکلای پایه یک دادگستری خانواده به انواع مسائل حقوقی مربوط به خانواده رسیدگی می کنند. ممکن است آنها در مورد طلاق ، حضانت فرزند و مراحل فرزندخواندگی به مشتریان مشاوره حقوقی دهند.

وکلای اوراق بهادار روی مسائل حقوقی ناشی از خرید و فروش سهام کار می کنند و اطمینان حاصل می کنند که تمام الزامات افشای برآورده شده است. ممکن است آنها به شرکت هایی که علاقه مند به فهرست شدن در بورس اوراق بهادار از طریق عرضه اولیه عمومی یا خرید سهام در یک شرکت دیگر هستند، توصیه کنند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله آشنایی با خدمات موسسه حقوقی پیشنهاد می شود.

قانون

ضرورت استفاده از وکیل پایه یک دادگستری

استفاده از وکیل پایه یک دادگستری یکی از ضرورت هایی است که هر فرد برای حل مسائل حقوقی و کیفری خود باید از آنها استفاده کند. این کار موجب موفقیت بیشتر در روند پرونده خواهد شد؛ زیرا این نوع وکلا با تسلط کافی بر قوانین می توانند به بررسی موارد مختلف قضایی بپردازد و تمام روند قضایی را با موفقیت کامل پشت سر بگذارند و به نتیجه دلخواه برسند. 

از آنجایی که بررسی مسائل حقوقی و کیفری مختلف برای شما هموطنان عزیز بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود. بنابراین پیشنهاد می شود از خدمات موسسه حقوقی حجتیان استفاده کنید.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

در همین راستا شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با راهنمایی کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *