لایحه دادخواست شکواییه, ازدواج, وکیل خانواده

نمونه لایحه هبه ملک به همسر

لایحه هبه ملک به همسر
10

لایحه هبه ملک به همسر

ریاست معزز شعبه….

با سلام و عرض تحیات وافره

احتراما اینجانب……………….  در خصوص  دادخواست تقدیمی و جلسه تعیین مورخ 8/7/1402 مراتب دفاعیات خود را در تببین و تشریح دادخواست به شرح ذیل معروض میدارم و بدوا ضمن اذعان به فرهیختگی و نبوغ علمی جنابعالی درخواست داشته که از مفاد خشک و بی روح قانونی فراتر رفته و با نگاه منصفانه و عدالت جوی خویش در جهت حل این معضل حقوقی پیش آمده یاری رسانید. چه آنکه اینجانب در زمان زندگی زناشویی حسن نیت خود را و تمام مراتب اعتماد و اطمینان را به همسر و مادر فرزندانم داشته، لیکن هیچ گاه تصور سوی استفاده را نمی‌کرد که هم اکنون دچار این وضعیت بغرنج معیشت و بیماری های وخیم و صعب العلاج نگردم.

و اما در خصوص دادخواست تقدیمی، اولین خواسته اینجانب اثبات عقد هبه بوده، با عنایت به اینکه همسرم خانه دار بوده و هیچ منبع در آمدی نداشته است، اینجانب ملک مذکور را در مورخ 25/9/1381  به مبلغ……………………… .. از فروشندگان (خواندگان ردیف دوم و سوم) خریداری نموده و تمامی ثمن‌ آن وفق رسید واریزی بخشی به صورت نقدی فی المجالس و بخشی طی یک فقره چک عهده بانک ملی از حساب شخصی بنده، توسط اینجانب به فروشندگان  پرداخت گردیده است.

لذا قراداد و قولنامه ملک به نام اینجانب تنظیم گردیده و متعاملان این قرارداد بنده و فروشندگان بوده ایم و اینجانب صرفا از باب هبه و بخشش سند آن را به نام همسرم انتقال داده و به نام ایشان اخذ شده است و شوربختانه قولنامه عادی با اسناد بسیار زیاد و نیز طلا توسط ایشان که امین بنده در زندگی مشترک بوده‌ اند خیانت شده و قولنامه عادی که تنها سند حقانیت بنده می باشد در دست ایشان است. با عنایت به اینکه عقود محمول اند بر معانی عرفیه و نیز توجه به اراده واقعی طرفین در عقود که اراده بنده و خواندگان ردیف دوم و سوم به عنوان فروشندگان ملک در معامله موثر بوده و درج نام همسر اینجانب هیچ حقی را برای ایشان ایجاد ننموده و مالکیت اصلی ملک برای اینجانب بوده است و از سویی هیچ عوضی را در قبال عقد هبه مقرر نداشته چه آنکه این هبه کاملا رایگان و غیر معوض بوده و هم اکنون در ید مالکیت نامبرده بوده و اظهارنامه پیوست دادخواست جهت استرداد مال موهوبه به ایشان به صورت رسمی ابلاغ گردیده است درخواست استرداد مال موهوبه را استدعا مندم.

در خصوص سایر ادله جهت اثبات عقد هبه و  در رد هر گونه اقدام مالکانه که هر مالکی در مایملک خود انجام می‌دهد، از آنجا که خوانده ردیف اول علم داشته که ملک متعلق به اینجانب بوده و نام ایشان مسامحتا صرفا از باب بخشش و هبه بوده و هیچ اقدام حقوقی که مصداق تکالیف و تعهدات خریدار است از سوی ایشان انجام نشده است، لازم به ذکر می‌دانم که در تمام مدت مالکیت محل زندگی مشترک این ملک بوده و تحت تصرف و استیلای اینجانب بوده است و هم اکنون نیز در تصرف بنده بوده و مشارالیه هیچ ادعایی در این مورد نداشته و هم اکنون نیز با بقا عین موهوبه درخواست استرداد و تحویل آن را به شرح خواسته استدعامندم. چه آنکه همین تصرفات اذعان و اقرار خوانده به مالکیت اینجانب است.

در تبیین همین موضوع در سال 89 تمامی هزینه و مخارج تعمیرات ملک را هزینه شخصی خود پرداخت نموده که فاکتورهای آن به نام بنده موجود می باشد.

از این رو بیع نامه تنظیمی فی مابین خوانده ردیف اول و سایر خواندگان، در اراده متعاملان، خوانده ردیف اول خریدار واقعی نبوده، بلکه صرفا از باب بخشش و مسامحتا صرفا برای حسن نیت اینجانب در تشیید مبانی خانوادگی بوده و ایشان هیچ کدام از تعهدات به عنوان خریدار انجام نداده و فروشندگان نیز اقرار داشته و کاملا علم داشته که بنده خریدار و مالک ملک بوده و تعهدات ناشی از قرارداد را اجرا کرده ام؛ لیکن هم اکنون حاضر به سوی استفاده خوانده ردیف اول از حسن نیت اینجانب نبوده و بعد از سوءاستفاده های مکرر ایشان در زندگی زناشویی  مراتب رجوع خود را از عقد هبه طی اظهارنامه پیوست اعلام داشته و درخواست استرداد مال موهوبه به انضمام خسارات دادرسی را خواهانم.

تنظیم دادخواست، لایحه و شکواییه با بهترین وکیل

برای حل مسائل حقوقی خود می توانید از بهترین وکیل  محبوبه حجتیان استفاده کنید و به نتیجه مطلوب برسید. 

در نظر داشته باشید هر کسی یک بار فرصت دفاع و موفقیت در هر پرونده را داشته و نتیجه آن تاثیر بسیاری بر موضوعات مالی و حقوقی او خواهد داشت. بر همین اساس نباید هیچ ریسکی را در این زمینه انجام دهد. از این رو برای داشتن پرونده ای موفق در زمینه مسائل حقوقی و کیفری می توانید تنظیم لایحه، شکواییه و دادخواست خود را به محبوبه حجتیان، به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری بسپارید. ایشان با دانش کافی و تسلط بر قوانین حقوقی توانایی تنظیم شکواییه، لایحه و دادخواست مسائل حقوقی و کیفری شما را به صورت کاملا حرفه ای دارا است. با این کار هزینه کمتری نسبت به حق الوکاله از شما دریافت می شود. همچنین امکان پیگیری مراحل پرونده توسط خود شما فراهم می شود و به شما اطمینان داده خواهد شد که به راحتی می توانید حقانیت خود را اثبات کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *