وکیل ملکی

وکیل ملکی چیست؟

وکیل ملکی چیست؟

خرید ملک یکی بزرگ ترین سرمایه گذاری است که شما در طول زندگی خود انجام می دهید. بنابراین علاوه بر استفاده از یک مشاور املاک برای این سرمایه گذاری، می توانید از یک وکیل ملکی کمک بگیرید تا شما را در روند قانونی خرید ملک راهنمایی کند. برهمین اساس زمانی که پرسیده می شود وکیل ملکی چیست می توان بیان کرد که وکلای املاک و مستغلات در امور مربوط به اموال، از معاملات تا الزام و تنظیم سند رسمی، اثبات بیع، خلع ید رسیدگی به اختلافات بین طرفین تخصص دارند. همچنین یک وکیل ملکی می تواند به عنوان نماینده از طرف مالک نسبت به خرید یا فروش ملک اقدام کند.

وکیل ملکی چیست؟

یک وکیل املاک و مستغلات منافع شما را در زمان خرید یا فروش ملک و بستن قرارداد از لحاظ قانونی و حقوقی بررسی می کند. او باید تمام مدارک را از قبل بررسی کرده و در مورد هر گونه مشکل یا نقص در اسناد به شما یاری رساند. همچنین وظیفه دارد که بر تمام موارد نظارت داشته باشند و از بروز هر نوع کلاهبرداری از سوی طرف مقابل جلوگیری کند.

الزام و تنظیم سند رسمی

در هنگام خرید و فروش ملک، اسنادی بین دو طرفین رد و بدل می شود. تنظیم سند می توان به صورت رسمی در دفاتر اسناد یا به صورت غیر رسمی در دفاتر مشاور املاک انجام شود. با توجه به نوع سند، وکیل ملکی می تواند در این مورد به شما کمک کند تا بعد از انجام معامله از لحاظ قانونی برای شما مشکلی پیش نیایید و خیالتان راحت باشد که منافع شما در معامله ملک حفظ شده است.

اثبات بیع

انجام خرید و فروش ملک را بیع می گویند که در آن یک معامله با رضایت طرفین انجام می شود، بعد از تنظیم مبایعه نامه ممکن است فرد فروشنده نسبت به فروش آن دست به انکار بزنند، بنابراین برای اثبات بیع نیاز به ارائه مدارک و اسناد است که می تواند با استفاده از یک وکیل ملکی این کار را انجام داد.

خلع ید

دعوای حقوقی است که هنگام خرید و فروش ملک به وجود می آید و مشمول قوانین کیفری نمی شود. این مورد زمانی اتفاق می افتاد که فرد بخواهد ملک خود را از کسی که آن را به زور اشغال کرده، پس بگیرد. برای این کار حتما باید از وکیل ملکی استفاده کرد؛ زیرا به قوانین موضوع مورد اختلاف تسلط کافی دارد.

موفقیت در پرونده های ملکی با وکلای موسسه حقوقی حجتیان حتمی است و از حق شما به طور کامل دفاع خواهد شد.

وکیل ملکی حرفه ای

وظایف وکیل ملکی

  • یک وکیل ملکی تمام اسنادی را که در پایان خرید ملک امضا می شود، آماده یا بررسی می کند.
  • وکیل در هنگام خرید یا فروش حضور دارد تا منافع خریدار (یا فروشنده) را تضمین کند.
  • تمام موارد مانند دارایی، موارد ثبتی و شهرداری مربوط به خرید یا فروش ملک را باید بررسی کند.
  • یک وکیل ملکی برای تهیه و بررسی اسناد مربوط به قراردادهای خرید، اسناد رهنی، اسناد مالکیت و اسناد انتقال توانایی لازم را باید داشته باشد.
  • بررسی پرونده ملکی و مشکلات مربوط به اختلافات طرفین معامله
  • دفاع از موکل خود در پرونده های ملکی با توجه به موارد قانونی و حقوقی
  • و…

استفاده از وکیل ملکی در هنگام اختلافات

در کشور عزیزمان ایران، معمولا هنگام بروز مشکلات ملکی، از وکلای متخصص در این حوزه استفاده می شود و به کارگیری از مشاوره وکلا در هنگام خرید یا فروش ملک به خصوص در بین عموم مردم چندان رایج نبوده، بنابراین تنها در زمانی که بین دو طرف قرارداد اختلاف به وجود می آید، نیاز به استفاده از وکیل ملکی ضرورت پیدا می کند.

ممکن است یک وکیل املاک برای خریدار یا فروشنده در صورت پایان اختلاف در دادگاه، وکالت قانونی ارائه دهد. وکیل املاک و مستغلات حقایق را از هر دو طرف دعوا بررسی کرده و می کوشد آنها را به حل و فصل برساند.

در جهت مشاوره در زمینه های مختلف دعاوی، اثبات بیع، خلع ید، الزام و تنظیم سند رسمی می توانید از بهترین وکیل ملکی محبوبه حجتیان مشاوره دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *