وکیل تجاری, وکیل حقوقی, وکیل خانواده, وکیل کیفری, وکیل ملکی

مشاوره حقوقی چیست؟

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی، مواردی است که تنها از سوی یک وکیل پایه یک دادگستری امکان پذیر است و فقط آنها می توانند یک مشاوره واقعی را ارائه دهد، البته هر فردی به غیر وکیل می تواند اطلاعات حقوقی مناسب را کسب کند و به اطرافیان خود در این مورد کمک کند.

البته لازم به ذکر است که ارائه مشاوره و قبول وکالت افراد در دادگاه های مختلف جزو حیطه وظیفه وکیل حقوقی است. بنابراین اگر کسی غیر از وکیل حقوقی که مجوز ندارد، این کار را انجام دهد، کار غیرقانونی صورت گرفته است.

مشاوره حقوقی برخلاف اطلاعات حقوقی به صورت کتبی و شفاهی به مسائل حقوقی می پردازد، این کار موجب رسیدگی به پرونده های مختلف افراد می شود و تاثیر بسیاری در موفقیت آنها دارد.

به عبارتی می توان بیان کرد که لازمه یک مشاوره حقوقی، بررسی و تحلیل دقیق قوانین است؛ زیرا هنگامی که این نوع مشاوره به افراد در شرایط مختلف و خاص ارائه می‌شود، مبتنی بر حقایق است و شامل حدس و گمان نخواهد بود.

چگونگی مشاوره حقوقی

از دیدگاه حقوقی، مشاوره حقوقی همانند وکالت ضرورت دارد و باید توسط وکیل پایه یک دادگستری که نسبت به تمام قوانین آگاهی دارد، انجام شود. همچنین انجام این کار فقط با وکیلی که دارای مجوز رسمی است، امکان پذیر است. بنابراین افرادی که نسبت به ارائه مشاوره حقوقی اقدام می کنند؛ ولی مدرک وکالت و مجوز ندارد، دست به کار غیرقانونی می زند و در صورت آگاه شدن مراجع ذی ربط حتما مشمول مجازات های مربوط به آن خواهند شد. اغلب این افراد مهارت انجام کار مشاوره حقوقی را ندارند، فقط درباره یکسری اطلاعات حقوقی آگاهی سطحی کسب کرده اند و تنها به همین موارد اکتفا می کنند.

همچنین می توان بیان کرد که مشاوره حقوقی، به صورت مستقیم ارائه می شود و در آن یک مسیر خاص پیشنهاد می شود؛ ولی اطلاعات حقوقی به صورت عمومی مطرح می‌شود و به هیچ راه خاصی منتهی نخواهد شد. بنابراین در این مورد باید به این مسائل و تفاوت آنها با یکدیگر توجه شود. درواقع این نوع مشاوره ها به شما می گوید چه کاری انجام دهید و اطلاعات حقوقی فقط درباره نحوه انجام آن سخن می گوید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونگی وضعیت قضایی ایران پیشنهاد می شود.

وکیل حقوقی محبوبه حجتیان

 

ویژگی های مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی، ارائه مطالب حقوقی است که توسط وکیل حقوقی انجام می شود. این کار بخشی از علم حقوق است و مربوط به تمام امور حقوقی می شود. درواقع می توان بیان کرد که بررسی موارد و ارائه راهکارهای حقوقی درباره مسئله پیش آمده از سوی وکیل به موکل شامل مشاوره حقوقی می شود.

بنابراین پیشنهادها و ارائه اطلاعات حقوقی که از سوی دوستان یا افراد خانواده یا کسانی که خود را به عنوان مشاوره معرفی می کنند، ولی وکیل حقوقی نیستند و برای این کار مجوزی ندارند، جزو مشاوره حقوقی محسوب نمی شود.

مشاوره حقوقی دارای ویژگی های بسیاری است که برخی از آنها عبارتند از:

  • دارای مجوز وکالت پایه یک دادگستری
  • دانش و تسلط کافی به موارد حقوقی
  • فن بیان و مذاکره قوی
  • توانایی بررسی پرونده های مختلف و ارائه مشاوره مناسب
  • ارائه راهکارهای خاص برای مسائل مختلف
  • و…

همان طور که بیان شد برخلاف اطلاعات حقوقی که راه خاصی در آن پیشنهاد نمی شود، در مشاوره حقوقی به افرادی که درگیر مسائل مختلف هستند، راهکارهای حقوقی مفید و کاربردی ارائه خواهد شد.

وظایف مشاوره حقوقی

در این نوع مشاوره، وکیل حقوقی وظایف بسیاری دارد که برخی از آنها عبارت است از:

  • بررسی پرونده، اسناد و قراردادهای مربوط به آن
  • ارائه راهکارهای کاربردی به موکل خود
  • دفاع از موکل خود در دادگاه یا سایر نهادهای دولتی
  • مذاکره با طرفین دعوی
  • و…

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مشاوره حقوقی رایگان پیشنهاد می شود.

وکلای حقوقی محبوبه حجتیان

ضرورت استفاده از مشاوره حقوقی

درواقع می توان بیان کرد که مشاوره حقوقی در شرایط مختلف می توانند مفید باشند، به این صورت که در شرایطی مانند طرح دعوی یا دفاع در دادگاه های مختلف که نیاز به مشاوره از سوی وکیل حقوقی وجود دارد، باید مشاوره حقوقی استفاده کرد و کمک گرفتن از او برای دریافت راهنمایی و ارائه راهکارهای ضروری است.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری تمام ویژگی لازم برای انجام مشاوره حقوقی را دارا است، بنابراین می توانید برای دریافت راهکارهای حقوقی با خیال راحت این کار را به وی بسپارید و مطمئن باشید که مسائل حقوقی شما به بهترین نحوه مراحل قانونی خود را خواهد گذارند.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت مشاوره حقوقی ارائه می دهد تا شما بتوانید روند قضایی پرونده خود را بهتر سپری کنید و به نتیجه مطلوبی برسید.

ایشان تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است و با به نتیجه رساندن پرونده های مختلف با کارکرد کاملا تخصصی، رویکردی متفاوتی را در این عرصه به وجود آورده است.
تالیف کتاب های مختلف، انجام دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کاری و خدمات حقوقی برخی از فعالیت های محبوبه حجتیان است. ایشان تمام این کارها را از صمیم قلب و فقط در آرزوی روزهایی سرشار از امید به آینده و گسترش عدالت واقعی و ترقی های بزرگ در عرصه حقوق انجام داده است.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی ایشان برای امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *