وکیل خانواده, مهریه

ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه

ممنوع الخروج کردن زوج - وکیل محبوبه حجتیان

طبق ماده 23 قانون محکومیتهای مالی در دعاوی حقوقی نظیر پرداخت مهریه زوجه می تواند بعد از صدور حکم دادگاه مبنی بر محکومیت زوج به پرداخت مهریه یا قسط بندی آن ، از دادسرای صدور حکم تقاضای صادر کردن قرار ممنوع الخروج کردن زوج را بنماید .

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان آماده ارائه مشاوره حقوقی در دعاوی خانواده ، طلاق ، ملکی ، حقوقی و کیفری می باشد .

ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه چگونه صورت می گیرد ؟

زوجه می تواند با در دست داشتن سند رسمی ازدواج از طریق اداره ثبت اسناد مهریه اش را مطالبه کند . در این صورت زوجه باید به دفتر ازدواجی که پیوند زناشویی در آنجا ثبت شده مراجعه نموده و اصدار اجرائیه را تقاضا نماید .

بعد از صدور اجرائیه ، زوجه به اداره ثبت اسناد رجوع می کند و اموال زوج را توقیف می نماید و نسبت به ممنوع الخروج کردن او اقدام می کند .

مقاله پیشنهادی : بهترین وکیل مهریه در تهران 

ممنوع الخروج کردن زوج - ممنوع الخروجی بابت مهریه

چگونه می توان ممنوع الخروج شدن زوج را رفع نمود ؟

اگر زوج نسبت به پرداخت مهریه به زوجه اقدام کند ممنوع الخروجی او رفع می شود. از طرفی اگر زوجه از درخواست خود منصرف شود ممنوع الخروجی زوج رفع می گردد . اگر زوج تامین مناسبی به دادسرا بسپارد رفع ممنوع الخروجی او صادر می گردد .

ممنوع الخروجی زوجی که لازمه شغلش خروج از کشور است ، چگونه است ؟

اگر زوج به دلیل ضرورت های شغلی لازم است از کشور خارج شود مثل کسانی که ماموریتهای سازمانهای دولتی در خارج از کشور دارند ، ممنوع الخروجی شان رفع می گردد .

اگر سفر واجبی برای زوج برای خارج از کشور پیش بیاید نظیر سفرهای درمانی ، دادسرا موقتا به او اجازه خروج از کشور را می دهد .

آیا اگر زوج معسر باشد ممنوع الخروج می شود ؟

اگر زوج در پرداخت مهریه اعسار داشته باشد و درخواست تقسیط مهریه را تقدیم دادگاه کرده باشد اگر زوجه نسبت به ممنوع الخروجی او اقدام کرده باشد تا زمانی که آخرین قسط بدهی پرداخت نشده باشد ممنوع الخروجی او رفع نخواهد شد .

مطلب مرتبط : وکیل اعسار از پرداخت مهریه 

ممنوع الخروج کردن زوج - ممنوع الخروجی زوج معسر

روشهای ممنوع الخروج کردن زوج

دو روش برای ممنوع الخروج کردن زوج به سبب مهریه وجود دارد که به شرح زیر است :

  • ممنوع الخروج کردن زوج از طریق دادسرا
  • ممنوع الخروج کردن زوج از طریق اجرای ثبت

آیا زوج قبل از ممنوع الخروج شدن ، از این موضوع مطلع می شود ؟

اجرائیه صادر شده به آدرس ثبت شده در عقدنامه فرستاده میشود و اگر نشانی منزل تغییر کرده باشد این اجرائیه به دست زوج نخواهد رسید و او پس از تهیه بلیط و در فرودگاه متوجه ممنوع الخروج شدن خودش خواهد شد و این ضررهای زیادی برای زوج به همراه خواهد داشت .

بهترین کار این است که اگر زوج تغییر آدرس منزل داشت به دفترخانه ثبت ازدواج خود مراجعه کرده و آدرس خود را به نشانی جدید تغییر دهد تا در صورت وقوع چنین مسائلی بتوان به موقع از جریان مطلع شد .

کلام آخر

اگر در زمینه ممنوع الخروج کردن زوج یا رفع ممنوع الخروجی نیاز به مشاوره حقوقی دارید می توانید با وکیل محبوبه حجتیان تماس بگیرید . وکلای حرفه ای در دعاوی طلاق راهکارهای قانونی برای پیروزی در پرونده های خود می شناسند که موجب موفقیت موکلان خود و احقاق حقوق آنها می شود .

وکیل حجتیان یکی از بهترین وکلای طلاق ، خانواده ، ملکی ، کیفری و حقوقی در تهران است که می توانید با خیال راحت پرونده های حقوقی خود را به ایشان بسپارید .

بیشتر بخوانید : وصول مهریه ؛ مدارک و زمان اجرا گذاشتن مهریه 

ممنوع الخروج کردن زوج - اطلاع نداشتن از ممنوع الخروجی

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان

محبوبه حجتیان در زمینه های مختلف حقوقی نظیر طلاق غیابی ، طلاق توافقی ، مهریه ، نفقه ، اجرت المثل و سایر موارد مربوط به خانواده تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است . در همین راستا موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است .

محبوبه حجتیان تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند ملاقات فرزند ، حضانت ، ترک انفاق ، تمکین و داوری را انجام می دهد .

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور مربوط به خانواده تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *