وکیل خانواده, مهریه

وصول مهریه؛ مدارک و زمان برای اجرا گذاشتن مهریه

وصول مهریه - وکیل محبوبه حجتیان

وصول مهریه چقدر طول میکشد؟

مراحل قدم به قدم وصول مهریه یا به اجرا گذاشتن مهریه کدام است ؟ یا چطور می توانیم مهریه را وصول بکنیم ؟ این سوالی است که برای بسیاری از خانم ها در فرآیند طلاق و یا حتی بدون اینکه قصد طلاق داشته باشند پیش می آید .

با توجه به اینکه بسیاری از آقایان از راههای قانونی یا غیرقانونی برای شانه خالی کردن از پرداخت مهریه استفاده می کنند دانستن مطالب این مقاله می تواند بسیار مفید باشد .

وکیل خانواده محبوبه حجتیان آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی و وکالت شما در خصوص مهریه ، نفقه ، حضانت ، اجرت المثل و … می باشد . کافیست با شماره 09121584013 تماس بگیرید .

مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه

اولین مرحله برای درخواست وصول مهریه مراجعه به محضری است که عقد و ازدواج را منعقد کرده و خطبه عقد را خوانده و سند ازدواج برای زوجین صادر نموده است . ممکن است این محضر در تهران یا شهرستان باشد ولی دقیقا باید همان محضری باشد که عقد ازدواج را منعقد نموده و ازدواج در آنجا ثبت شده است .

خانم با در دست داشتن شناسنامه و سند ازدواج به آن دفترخانه مراجعه می کند و درخواست صدور اجرای مهریه را می دهد . چنانچه سند ازدواج موجود نباشد بهتر است که همان جا در همان دفترخانه درخواست برگه سند ازدواج را بدهد .

هزینه رونوشت سند ازدواج حداقل و ناچیز در حدود 50 تا 100 هزار تومان است . رونوشت سند ازدواج به خانم داده می شود و خانم با رونوشت سند ازدواج یا سند ازدواج و شناسنامه درخواست وصول مهریه می دهد .

در دفترخانه های عقد و ازدواج فرم های مشخصی در این زمینه هست که باید تکمیل بشود مبنی بر اینکه آقا چه اموالی دارد ؟ خودرو و حساب های بانکی آقا نیز بایستی معرفی گردد . در این مواقع فقط صرف اعلام کد ملی هم کفایت می کند .

یعنی اگر خانم کد ملی همسرش را اعلام کند کفایت می کند چون در هر صورت استعلام گرفته می شود . یعنی اگر خانمی پلاک ثبتی نداشته باشد ، پلاک خودرو یا حساب بانکی نداشته باشد و یا حتی از وجود آنها اطلاعی نداشته باشد نباید نگران باشد .

دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری

وصول مهریه - مراحل به اجرا گذاشتن مهریه

دفتر اجرای ثبت با دریافت کد ملی آقا قطعا استعلامات را خواهد گرفت . بنابراین دفتر عقد و ازدواج صدور اجراییه را انجام می دهد براساس مبلغی که براساس سکه و میزان مطالبه متفاوت است ، شما مبلغی را پرداخت می کنید .

اجرائیه صادر می شود و بعد از صدور اجرائیه یک کد رهگیری به شما می دهند . 10 روز بعد یک پیامکی به خط گوشی شما ارسال می شود و می گوید پرونده شما در اجرای ثبت تشکیل شد و یک کد و رمزی می دهد که شما می توانید درخواستهایتان را پیگیری بکنید .

این مسیر دیگر مسیر تقریبا سیستمی است . شما با یک نوبت الکترونیک از خود دایره ثبت از طریق اینترنت نوبت الکترونیک می گیرید به دایره اجرای ثبت شهرستانتان مراجعه می کنید .

دایره اجرای ثبت یک بخشی است مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک کشور که در هر شهر و شهرستانی وجود دارد . آنجا مراجعه می کنید در تایمی که نوبت الکترونیک گرفتید و درخواست می دهید که استعلامات را برای شما انجام بدهند . استعلاماتی که باید انجام شوند به این قرارند :

  1. استعلام حساب های بانکی زوج .
  2. استعلام برای پلیس راهبر که چنانچه زوج ماشینی دارد پلاکش اعلام شود و توقیف شود .
  3. استعلام برای اداره ثبت اسناد و املاک کشور که چنانچه ملکی به نام زوج باشد مراتب به این اداره اعلام شود . برای خط تلفن هم از همین جا می توانید اقدام بکنید . درخواست ممنوع الخروجی هم همزمان با این کارها به اداره ثبت داده می شود .

مطلب مرتبط:

مطالبه نفقه

وصول مهریه - به اجرا گذاشتن مهر

در این موارد بعد از اینکه اموال معرفی شد و پاسخ استعلام ها آمد دوباره در نوبت الکترونیک دوباره ای که می گیرید و مراجعه بعدی که دارید چنانچه خودرویی باشد ، پلاک ثبتی اعلام شده باشد درخواست مزایده و بازداشتش را دارید .

اولین مرحله بعد از اینکه پلاک ثبتی خودرو یا حساب بانکی معرفی شد که اموالی دارد اینها همه اش توقیف می شود و بعد از اینکه توقیف شد شما می توانید درخواست کارشناسی بدهید .

مبلغی را بایستی پرداخت کنید تا کارشناس ارزیابی ملک یا ماشین یا مال مشخص شده را انجام دهد و بعد از این موضوع درخواست مزایده می دهید . ملک یا ماشین به مزایده گذاشته می شود و مال به فروش می رسد .

تمام پروسه به اجرا گذاشتن مهریه یک سری مسائل خاص و حقوقی دارد که قطعا نیاز به مشورت وکیل دارد . مثلا اگر قبل از اینکه شما اموال را به مزایده بگذارید همسرتان نسبت به انتقال این اموال به شخص دیگر یا یک معترض ثالث خواهر ، برادر ، دوست همسر و … اقدام کند چه راهکارهایی دارد ؟

شما با یاری و مشاوره های حقوقی یک وکیل با تجربه می توانید در این پرونده موفق شوید و به حق و حقوق قانونی خود دست پیدا کنید .

بهترین وکیل مهریه در تهران

گاهی تنها با یک وکیل می توان این کار را انجام داد؛ زیرا آنها به موارد حقوقی مربوط به خانواده آگاهی و تسلط کامل دارند، بنابراین پیشنهاد می شود برای این کار از وکلای خانواده باتجربه کمک بگیرد . 

در هنگام به اجرا گذاشتن مهریه مانند سایر مسائل خانوادگی مواردی پیش می آید که استفاده از یک وکیل خانواده با تجربه ضرورت پیدا می کند. حتی برخی از بانوان ترجیح می دهند از یک وکیل خانم مشاوره بگیرند.

محبوبه حجتیان تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد . شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور مربوط به خانواده تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی مانند طلاق غیابی ، طلاق توافقی ، مهریه ، نفقه ، اجرت المثل و سایر موارد مربوط به خانواده تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است . در همین راستا موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *