وکیل کیفری, رپورتاژ, فعالیت های حقوقی محبوبه حجتیان, کلاهبرداری

شیوه جدید کلاهبرداران در بازار ارز و دلار

بازار ارز و دلار - وکیل محبوبه حجتیان

شیوه جدید کلاهبرداران در بازار ارز و دلار : نکات مهم در خصوص بازار دلار و یورو این است که افراد جامعه وقتی می بینند ، نوسانات این بازار زیاد است و نقدینگی هم از سوی با مشکلات بسیاری روبه رو است، باید با احتیاط کامل این کار را انجام دهند .

بنابراین پیشنهاد می شود که قبل از انجام این کار درباره قوانین مربوط به خرید و فروش ارز اطلاعات لازم را کسب کنید و حتما با یک وکیل حقوقی حرفه ای مشورت کرده ، سپس برای خرید یا فروش دلار یا یورو اقدام کنید .

محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه پرونده های زیادی را وکالت کرده است و می تواند به شما در زمینه مبادلات ارزی کمک کند و راهکارهای قانونی را به شما ارائه دهد .

برای ارتباط و مشاوره در زمینه های حقوقی با وکیل رسمی دادگستری محبوبه حجتیان می توانید با شماره تلفن 09101111304 تماس حاصل فرمایید .

آشنایی با قوانین خرید در بازار ارز و دلار

مطابق با قانون جدید انجام معاملات برای واریز و دریافت بالای 200 میلیون تومان داشتن قرارداد رسمی الزامی است ، بنابراین تا زمانی که قراردادی منعقد نشود ، انتقال یا دریافت پول بسیار سخت خواهد بود .

این قوانین باعث شده است که خیلی از افراد در معاملات و نقدینگی بالای 200 میلیون تومان شروع به خرید دلار و سکه کنند یا با خرید ارز تسویه حساب خود را انجام دهند . خرید و فروش دلار و سایر ارزها دارای قوانین بسیاری است که افراد به آن دقت نمی کنند .

می توان با مشورت وکیل حرفه ای و با تجربه در زمینه خرید و فروش ارز مانند محبوبه حجتیان درباره تمام قوانین مربوط به خرید و فروش ارز اطلاعات حقوقی و قانونی لازم را کسب کنید ، این کار موجب می شود که با آگاهی کامل این کار را انجام دهید و دیگر دچار خسارت و عواقب قانونی و کیفری نشوید .

مقاله پیشنهادی: اجاره کارت ملی برای خرید ارز

بازار ارز و دلار - شیوه جدید کلاهبرداران

سوءاستفاده های رایج در خرید و فروش دلار و ارز

احتمال دارد که افراد در هنگام خرید و فروش دلار مورد سوءاستفاده قرار گیرند یا با تسویه حساب های شخصی و بغض و کینه طرف مقابلشان روبه رو شوند .

از لحاظ حقوقی خرید و فروش دلار و سایر ارزها در کشور ایران غیرقانونی و جرم محسوب می شود ، بنابراین در زمانی که فردی در دادگاه با صراحت ادعا کند که پول طرف مقابل را پرداخت کرده ، در صورتی که واریزی از سوی او انجام نشده باشد ، بلکه مبلغ بدهی خود را با پرداخت دلار تسویه کرده باشد ، نمی تواند آن را در دادگاه ثابت کند ؛ زیرا خرید یا فروش دلار در هیچ جایی ثبت نمی شود و مانند واریزی و برداشت پول قابل پیگیری نخواهد بود ، همچنین از آنجایی که جرم محسوب می شود ، طرف مقابل خیلی راحت می تواند آن را کتمان کند یا از سوی قاضی مورد مواخذه قرار بگیرید که چرا این کار را انجام داده اید .

به همین علت توصیه می شود که اگر می خواهید برای انجام معاملات خود از دلار یا سایر ارزها استفاده کنید ، قبل از هر کاری از قوانین مربوط به آن آگاهی کسب کنید . در همین راستا پیشنهاد می شود برای انجام این نوع معاملات حتما از بهترین وکیل حقوقی که در این مورد دانش کافی دارد ، استفاده کنید و اطلاعات لازم را از طریق ایشان کسب کنید ، سپس اقدام به خرید یا فروش ارز یا مبادلات ارزی کنید .

تسویه حساب شخصی با خرید و فروش دلار

در برخی از موارد سرقت ساختگی ارز صورت می گیرد تا از طرف مقابل انتقام گرفته شود . برای مثال ممکن است زنی بخواهد از شوهرش یا اینکه مردی بخواهد از زن خود از طریق سرقت دلار انتقام بگیرد ، می گوید دلار یا ارز در خانه داشته است ؛ ولی آقا یا خانم آن را برداشته است ، سپس مدعی می شود که سرقت یا خیانت در امانت اتفاق افتاده است .

در این موارد ممکن است قاضی دادگاه بخواهد برای کسی که مدعی داشتن ارز است ، اعلام جرم کند یا برای کسی که ادعای خرید و فروش ارز را دارد ، صورتجلسه کند و آن را به عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع دهد .

بنابراین باید به توصیه محبوبه حجتیان ، وکیل پایه دادگستری توجه ویژه داشته باشید ، ایشان می گوید که خیلی راحت از الفاظ خرید و فروش ارز استفاده نکنید ؛ چون عواقب بدی دارد و ممکن است مشمول جریمه و مجازات کیفری شوید .

بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب وکیل حقوقی

بازار ارز و دلار - خرید و فروش دلار

انجام معاملات با خرید و فروش دلار

بر اساس قانون باید بیان کرد که خرید و فروش ارز در کشور ایران جرم محسوب می شود . همچنین به علت اینکه منع قانونی وجود دارد ، افراد در این باره نیز سوءاستفاده می کنند ، برای مثال شاید شما باید به کسی مبلغی پرداخت کنید یا قصد انجام معامله ای در محضر داشته باشد ، در این موارد شما اگر به جای پول ، به طرف مقابل دلار دهید ، ممکن است قبل از خارج شدن شما از مکان مورد معامله ، او با پلیس آگاهی تماس بگیرد و اعلام کند که شما به مبادله ارز مشغول هستید و به نوعی قاچاقی محسوب می شوید یا خرید و فروش دلار یا یورو را انجام می دهید .

این کار موجب می شود که نیروی انتظامی در آنجا حاضر شود و ارز شما را ضبط و صورتجلسه کند . بعد پیگیری های قضایی صورت گیرد و شما تمام حقوق خود را در این مورد از دست بدهید . همچنین ممکن است دچار عواقب شدید کیفری نیز شوید . بنابراین در هنگام انجام معاملات و استفاده از ارز به جای پول رایج کشور حتما باید تمام جوانب حقوقی آن را بررسی کنید .

هر چند که خرید و فرش دلار و سایر ارزها بسیار رایج است ؛ اما در قانون این کار به عنوان جرم تلقی می شود . اگر برای شما صورتجلسه انجام شود و تشکیل دادگاه دهند ، احتمال اعلام جرم برای شما بسیار است . بنابراین هنگام خرید دلار یا یورو به این موارد دقت داشته باشید و با بررسی بیشتر موارد قانونی این کار را انجام دهید . همچنین قبل از انجام هر مبادله ارزی حتما با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید و از او بخواهید که راهکارهای قانونی برای انجام معاملات با ارز را به شما ارائه دهد .

ضروت استفاده از وکیل حقوقی در خرید و فروش ارز

در هنگام استفاده از دلار یا یورو در معاملات و سایر موارد ، قوانین بسیاری وجود دارد که حتما باید رعایت شود . برای اطلاع از این قوانین پیشنهاد می شود با محبوبه حجتیان ، وکیل حقوقی با تجربه در زمینه های مختلف مشورت کنید و از راهکارهای حقوقی ایشان بهره مند شوید تا هیچگاه مورد اتهام از سوی مراجع قضایی قرار نگیرید و مشمول موارد حقوقی و کیفری نشوید .

موسسه حقوقی محبوبه حجتیان دارای یک سایت است که از طریق آن می توانید با خدمات موسسه که شامل وکالت در زمینه خانواده ( طلاق ، مهریه ، حضانت و … )، حقوقی ( مطالبه سفته ، مطالبات حقوقی ، چک و حکم جلب فوری و…)، ملکی (الزام و تنظیم سند، قرارداد و…)، کیفری و امور مهاجرت است، آگاهی لازم را به دست آورید. همچنین از وکالت محبوبه حجتیان در حل مسائل حقوقی بهره مند شوید و با کمک ایشان تمام پرونده های حقوقی خود را به نتیجه مطلوب برسانید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

منبع : www.fardanews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *