وکیل ملکی, امور اراضی

کمیسیون ماده 99 چیست؟

کمیسیون ماده 99 - وکیل حجتیان

کمیسیون ماده 99 در قانون شهرداری برای ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در خارج حریم شهرها بوجود آمده و یکی از مهمترین موارد در شهرداریها و دهداریها میباشد .

برای کلیه ساخت و سازها در حریم و حوزه شهرها و روستاها باید نسبت به دریافت مجوز و پروانه ساخت از شهرداری اقدام کرد . اگر شخصی نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز بدون اخذ مجوز و پروانه ساخت اقدام نماید جهت بررسی به کمیسیون ماده 99 ارجاع داده میشود .

اگر در مسائل ساخت و ساز دچار مشکلاتی شده اید می توانید از یک وکیل ملکی با تجربه و آگاه در زمینه دعاوی ملکی کمک بگیرید . توصیه ما به شما وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان است که دارای صدها پرونده موفق در زمینه دعاوی ملکی ، حقوقی ، قضایی ، خانواده و طلاق می باشد .

در ادامه مقاله با وکیل حجتیان همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید .

نحوه رسیدگی به کمیسیون ماده 99 چگونه است ؟

این کمیسیون با حضور سه عضو که شامل نماینده قوه قضائیه ، نماینده وزارت کشور و نماینده وزارت مسکن و شهرسازی است در استانداریها تشکیل می گردد . تصمیمات کمیسیون ماده 99 براساس رای اکثریت و برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز صورت می گیرد .

برای این جلسه حتما باید هر سه عضو حضور داشته باشند و فردی که مسئول دعوت از این اشخاص برای حضور در جلسه می باشد دبیر کمیسیون است که در دفتر فنی استانداری هر استان مستقر می باشد .

اگر تاسیسات و بناهایی که با تشخیص مهندسان و تکنسینهای ساختمانی در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها ساخته شده باشد از ادامه ساخت آن جلوگیری می شود و مراتب به کمیسیون ماده 99 شهرداری ارسال می شود .

نهایتا باتوجه به طرحهای موجود این کمیسیون اقدام به صدور رای می کند . رای صادره شامل تخریب ساختمان (قلع ساختمان) و صدور جریمه نقدی می گردد . جریمه نقدی در حدود 50 تا 70 درصد از قیمت اعیانی آن ساختمان می باشد .

مقاله پیشنهادی : بهترین وکیل ملکی در شمال تهران 

کمیسیون ماده 99 - نحوه رسیدگی به کمیسیون

بهترین وکیل کمیسیون ماده 99 کیست ؟

وکیلی که امور مربوط به دیوان عدالت اداری را به بهترین نحو انجام می دهد می تواند بهترین وکیل برای کمیسیون ماده 99 باشد . در اصل از الزامات مهم برای وکالت در دیوان عدالت اداری این است که وکیل آشنایی کافی و لازم با قوانین شهرداریها و سازمانهای دولتی دیگر را داشته باشد و قوانین مربوط به حریم شهری ، خصوصی و … را بداند .

اگر دچار مشکلاتی در این زمینه شده اید می توانید از وکالت و مشاوره حقوقی وکیل محبوبه حجتیان بهترین وکیل ملکی در تهران بهره بگیرید .

آیا می توان به رای کمیسیون 99 اعتراض کرد ؟

پس از این که شکایت در دیوان عدالت ثبت شد دو تصمیم گرفته میشود . یکی از آرا حکم به رد شکایت است و دیگر حکم ورود به شکایت و همچنین الزام هیئت هم عرض جهت رسیدگی دوباره . افراد میتوانند به رای کمیسیون ماده 99 اعتراض کنند زیرا این رای قابل تجدیدنظر است .

پس افرادی که به رای صادره از سوی کمیسیون ماده 99 اعتراض دارند باید ظرف مدت سه ماه از تاریخی که رای صادر شده به دیوان عدالت اداری اعتراض خود را اعلام کنند و شکایتشان را مطرح نمایند .

اگر گرفتار این معضل شده اید و خودتان فرصت یا توان انجام این امور را ندارید می توانید از کمک یک وکیل کمیسیون بهره بگیرید . وکیل کمیسیون برای شما دادخواست تجدیدنظر تنظیم می کند و آنرا به دیوان عدالت اداری ارائه می نماید .

رای صادره در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری مجددا بررسی شده و رای نهایی صادر می شود . کمک گرفتن از یک وکیل ملکی باتجربه و متخصص در زمینه کمیسیون ماده 99 می تواند تاثیر زیادی روی نتیجه رای دیوان داشته باشد .

اگر شما در پرونده ساخت و ساز خود شکست بخورید قطعا جرایم و خساراتی که در این زمینه می بینید بسیار بیش از هزینه وکالت یک وکیل ملکی باتجربه است پس بهتر است کار خود را به فردی کاردان در این زمینه بسپارید .

بیشتر بخوانید : وکیل الزام به تنظیم سند رسمی 

کمیسیون ماده 99 - بهترین وکیل کمیسیون

وکیل محبوبه حجتیان ؛ بهترین وکیل ملکی در تهران

اگر در امور ملکی خود درگیر مشکلات حقوقی هستید می توانید از کمک و مشاوره حقوقی وکیل حجتیان بهره مند شوید . وکیل محبوبه حجتیان در زمینه های گوناگون از قبیل حقوقی ، خانواده ، ملکی ، قرارداد ، کیفری و مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می نماید و شما را تا حصول نتیجه دلخواه یاری می نماید .

برای اطلاع از مسائل حقوقی در آپارات همراه ما باشید .

برای کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *