وکیل ملکی, امور اراضی

تملک اراضی و املاک توسط دولت

تملک اراضی و املاک توسط دولت - وکیل حجتیان

تملک اراضی و املاک اشخاص توسط دولت

بعضی افراد سالیان سال صاحب ملکی اعم از زمین زراعی، زمین باغی در داخل یا بیرون شهر و یا در بافت روستایی هستند که در گذشته سابقه کشت و زرع داشته ولی بعدها به دلیل خشکسالی و نبود آب دیگر قابلیت کشت و زرع ندارد. در این موارد برخی افراد به قصد اینکه در سال های آینده مجوز ساخت سوله یا ملک را دریافت کنند این زمین را نگه می دارند.

ممکن است فرد حتی پس از گذشت پنجاه سال که مالک زمینش بوده متوجه شود که طبق کمیسیون ماده 12 شهرسازی، دولت که می تواند شامل سازمان امور اراضی، سازمان امور جنگلبانی یا جهاد کشاورزی باشد مدعی مالکیت زمین فرد شود و این زمین ها به عنوان زمین های دولتی توقیف شود.

بعضی افراد تصور می کنند به دلیل مالکیت چندین و چند ساله شان دولت نمی تواند کاری در این زمینه انجام دهد و یا فکر می کنند به دلیل داشتن سند رسمی دولت نمی تواند هیچ ادعایی در مورد زمینشان داشته باشد. قانون امور اراضی و قانون استفاده از زمین های قانونی که جهت رفع سوء استفاده از املاک دولتی، اموال عمومی و انفال وضع شده برای این است که مالکیت های خصوصی را رد کند.

اصلا نتیجه قهری اینکه ملکی برای دولت ثبت شود این است که سند خصوصی افراد ابطال می شود، پس نباید این افراد به این دلیل که سند ثبتی دارند اطمینان داشته باشند که دولت نمی تواند زمین را از آنها پس بگیرد. باید گفت که نتیجه قهری صدور رای زمین موات یا زمین ملی نتیجه اش ابطال سند است و قانونگذار به نهادهای حاکمیتی این اجازه را می دهد که سندهای شخصی و خصوصی را ابطال کنند و سند به نام دولت ثبت شود.

مقاله پیشنهادی: صدور سند مالکیت برای اراضی ملی 

تملک اراضی و املاک توسط دولت - قوانین مربوط به اراضی موات

لزوم انتخاب وکیل ملکی باتجربه درخصوص تملک اراضی و املاک توسط دولت

در اینگونه موارد چیزی که مهم است اینست که شما به عنوان صاحب زمین از یک وکیل حاذق کمک بگیرید تا به رای صادره علیه شما در روی این زمین یا ملک اعتراض کند. موارد اعتراض کاملا فنی است و شما بشخصه یا با کمک وکیل باید از مواردی که توسط قانونگذار احصاء شده و مالکیت خصوصی را از دولتی کاملا تفکیک می کند اطلاع داشته باشید و به آنها استناد کنید.

سابقه کشت و زرع در این گونه موارد بسیار مهم است. در این پرونده ها کارشناسان خبره باید عکس های هوایی را رصد کنند، سابقه کشت و زرع و احداث ملک را بررسی کنند و آماده سازی بنا در سال هایی که مدنظر قانونگذار است باید بررسی شود.

مهمترین مسئله در این موارد همین بحث کارشناسی است و باید جدی گرفته شود و از اصلاحاتی که هم اکنون در نقشه های مختلف امور اراضی به وجود آمده اطلاع حاصل شود. قطعا بهترین وکیل در مورد این پرونده ها، وکیلی است که بتواند تعیین کند کدام موارد برای مسئله پرونده شما راهگشا است و چه دلایل و مستنداتی را می تواند مورد استفاده قرار دهد.

پیشنهاد می شود مقاله راهنمای انتخاب وکیل حقوقی را مطالعه کنید. 

تملک اراضی و املاک توسط دولت - انتخاب وکیل ملکی مناسب

بهترین وکیل در بحث تملک اراضی کسی است که بتواند لوایح فنی و دفاعی خوبی بنویسد و کارشناسان را به خوبی توجیه کند . در بحث انتخاب کارشناسی که توسط دادگاه انجام می شود وکیل باید نسبت به متخصص بودن یا نبودن کارشناس اطلاعات لازم را بدست آورد و در مواردی که کارشناس از تخصص لازم و کافی برخوردار نیست دادگاه را مطلع کند.

مستنداتی که مورد کارشناسان قرار می گیرد مورد اقناع قرار دهد و بهترین وکیل امور اراضی کسی است که با مستندات لازم کارشناسان مربوطه و قاضی پرونده را اقناع نماید. همچنین به موارد و اقداماتی که انجام شده و نهادهای حاکمیتی اشتباهاتی در درج تاریخ، صدور آرای و در بررسی مدارک دارند را به اطلاع قاضی ، سیستم قضایی و نیز کارشناسان کند تا بتواند ملک و زمین موکل خود را از ملی شدن و اعلام رای موات نجات بدهد.

محبوبه حجتیان؛ بهترین وکیل ملکی در تهران 

محبوبه حجتیان با داشتن دانش و تجربه فراوان در امور ملکی می تواند به تمام کسانی که در زمینه اراضی ملی، اراضی موات، تملک اراضی و… مشکلات حقوقی دارند، مشاوره حقوقی ارائه دهد. ایشان به عنوان بهترین وکیل ملکی موفق در به نتیجه رساندن پرونده هایی با موضوع ملکی و حقوقی بوده است.

برای کسب اطلاعات لازم در زمینه امور ملکی می توانید از طریق لینک زیر با محبوبه حجتیان در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *