وکیل ملکی, الزام و تنظیم سند رسمی

دعاوی مشارکت در ساخت و تنظیم قرارداد ساخت

دعاوی مشارکت در ساخت - وکیل محبوبه حجتیان

امروزه با افزایش جمعیت شهرها و آپارتمان نشینی ، کم کم خانه های قدیمی جای خود را به ساختمان های چند طبقه می دهند و در این میان گاهی بین سازندگان بنا و صاحبان زمین اختلافاتی پیش می آید .

دعاوی مشارکت در ساخت شامل موارد گوناگونی می شود که با کمک از یک وکیل ملکی آگاه و باتجربه می توان نسبت به احقاق حق خود اقدام نمود .

چنانچه قصد دارید نسبت به مشارکت در ساخت اقدام کنید بعنوان سازنده یا صاحب زمین باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا در هنگام تنظیم قرارداد ساخت دقت لازم را به عمل آورید تا اگر اختلافی پیش آمد بتوانید از نظر قانونی و در دادگاه حق خود را اثبات نمایید .

یکی از بهترین وکلای ملکی محبوبه حجتیان است که با سالها تجربه وکالت و مشاوره حقوقی در زمینه دعاوی ملکی و همچنین صدها پرونده موفق در این زمینه آماده قبول وکالت و ارائه مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد .

مقاله پیشنهادی : نقش وکیل ملکی حرفه ای در دعاوی ملکی 

دعاوی مشارکت در ساخت - عقد قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت چیست ؟

قرارداد مشارکت در ساخت برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری است که اساس تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت ادغام سرمایه سازنده و مالک به لحاظ مادی و معنوی است به طوری که هر دو طرف از سود حاصل از مشارکت برخوردار شوند .

قوانین مشارکت در ساخت چیست ؟

اگر مالک یا سازنده هستید قبل از تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت لازم است با قوانین مشارکت در ساخت و ساز آشنا باشید زیرا هر اشتباهی در این زمینه می تواند منجر به ضرر مادی برای هر یک از طرفین شود .

یکی از مهمترین قوانین مشارکت در ساخت این است که سازنده ملک اطمینان حاصل کند که سند ملک واقعی است چرا که فقط برای املاک دارای سند معتبر قانونی می توان دعاوی مشارکت در ساخت را پیگیری نمود .

همچنین هزینه های ساخت و نحوه پرداخت آنها باید توسط طرفین مشخص شود . علاوه بر این زمان شروع و پایان و ضمانت های اجرایی مثل حسن انجام کار ، تعهدات مربوط به تاخیر پروژه و … باید کاملا دقیق و شفاف در قرارداد قید گردد .

طبق قوانین ساخت و ساز نحوه سند زدن نیز باید مشخص گردد تا اگر اختلافی در این زمینه پیش آمد بتوان پیگیری های لازم را انجام داد .

مثلا مالک زمین در ابتدای کار 40 درصد از سند ملک را به نام سازنده بنا منتقل می نماید و بعد از اتمام کار زمان انتقال بقیه سهم سازنده تعیین می گردد . اگر شرایط گفته شده به درستی رعایت شود بسیاری از مشکلات در دعاوی مشارکت در ساخت حل می گردد .

مطالعه بیشتر : عدم انجام تعهد مشارکت در ساخت

دعاوی مشارکت در ساخت - قوانین مشارکت در ساخت

تعهدات مالک زمین در مشارکت در ساخت چیست ؟

  • تحویل ساختمان یا زمین به سازنده در زمان تعیین شده
  • بازگرداندن مبلغ قرض الحسنه به سازنده بنا بعد از تحویل آپارتمانهای جدید ساخته شده
  • پرداخت کردن نیمی از هزینه سند
  • پرداخت کردن همه هزینه های ملک تا قبل از تحویل به سازنده ساختمان
  • پاسخگویی و تعهد به دعاوی مشارکت در ساخت

تعهدات سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت

  • گرفتن جوازهای موردنیاز جهت ساخت و ساز مانند جواز حداکثر تراکم
  • پرداخت هزینه های مربوط به آب ، برق و … در وقت ساخت بنا
  • رعایت همه اصول ایمنی مطابق با مقررات ساختمان
  • خریداری و نصب همه انشعابات نظیر برق ، آب ، گاز و …
  • گرفتن گواهی عدم تخلف در ساخت و تائیدیه مربوط به آتش نشانی و آسانسور
  • اقدام جهت دریافت پایان کار ساختمان

مطلب مرتبط : شکایت از سازنده ساختمان به دلیل ساخت و ساز غیراستاندارد 

دعاوی مشارکت در ساخت - تعهدات سازنده

دعاوی مشارکت در ساخت

اگر سازنده یا مالک ساختمان قصد فریب دادن طرف دیگر را داشته باشد و در فرآیند ساخت و ساز به تعهدات خود که در قرارداد مندرج گشته عمل نکند موضوع دعاوی مشارکت در ساخت مطرح می گردد .

در این گونه دعاوی لازمست طرفین از وکیل ملکی باتجربه کمک بگیرند . یک وکیل ملکی حرفه ای با قوانین و شرایط مشارکت در ساخت به خوبی آشناست و برای رفع مشکل و اختلاف به وجود آمده به موکل خود کمک می کند .

کلام آخر

برای جلوگیری از اختلاف و نزاع در قرارداد مشارکت در ساخت لازمست قراردادی واضح و دقیق نوشته شود و تعهدات هر دو طرف کاملا شفاف قید گردد .

اگر با وجودیکه قرارداد از صحت لازم برخوردار بود ولی باز هم یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکرد باید از یک وکیل ملکی متخصص در زمینه دعاوی ملکی کیفری ، حقوقی و ثبتی کمک گرفت .

مطلب مرتبط : باید و نبایدهای تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

دعاوی مشارکت در ساخت - نزاع بر سر مشارکت در ساخت

وکیل محبوبه حجتیان ؛ بهترین وکیل ملکی 

اگر در امور ملکی خود درگیر مشکلات حقوقی هستید می توانید از کمک و مشاوره حقوقی وکیل حجتیان بهره مند شوید . 

وکیل محبوبه حجتیان در زمینه های گوناگون از قبیل حقوقی ، خانواده ، ملکی ، قرارداد ، کیفری و مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می نماید و شما را تا حصول نتیجه دلخواه یاری می نماید .

برای اطلاعات از مسائل حقوقی در آپارات همراه ما باشید .

برای کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *