سرمایه گذاری و قراردادها, مقالات, وکیل تجاری, وکیل شرکت ها

آیا برای تنظیم قرارداد تجاری به وکیل نیاز دارم؟

آیا برای تنظیم قرارداد تجاری به وکیل نیاز دارم؟

اگر در حال راه اندازی کسب و کار یا قصد همکاری یا ارتباط تجاری به صورت شرکتی یا شخصی هستید یا اینکه تمایل دارید ملکی را اجاره یا خریداری کنید و یا در استخدام یک شرکت به عنوان کارمند باشید، به طور قطع برای انجام این کار نیاز به تنظیم قرارداد تجاری خواهد بود؛ اما در چه مرحله ای یک قرارداد به یک قرارداد الزام آور قانونی تبدیل می شود؟ آیا قرارداد باید توسط وکیل نوشته شود و آیا تنظیم قرارداد تجاری به وکیل نیاز دارد؟

در این مقاله برای درک بهتر شما صاحبان کسب و کارها و اطمینان از اینکه می توانید از منافع خود محافظت کنید، همچنین آنچه باید در رابطه با قراردادهای تجاری بدانید،  توضیحات لازم برای ضرورت استفاده از وکیل برای تنظیم قرارداهای تجاری داده شده است.

محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل تجاری با داشتن سال های تجربه و دانش کافی در زمینه قراردادهای تجاری می تواند به کسانی که مبادلات تجاری یا شرکتی دارند، کمک کند تا با خیال راحت به امور تجاری خود بپردازند و به موفقیت مطلوب برسند.

برای تنظیم قرارداد تجاری حرفه ای پیشنهاد می شود با شماره تلفن 09191490779 تماس حاصل فرمایید.

 

وکیل تجاری برای تنظیم قراردادهای شرکتی

قرارداد تجاری چیست؟

در ابتدایی ترین حالت، قرارداد یک توافقنامه یا قول کتبی یا گفتاری است. برای اینکه یک قرارداد معتبر باشد، باید عناصر خاصی وجود داشته باشد. به این صورت که باید یک پیشنهاد و یک پذیرش مانند امضای اجاره نامه یا پذیرش شغل و یا تعهد همکاری وجود داشته باشد. سپس مبلغی که در قرارداد مشخص است، باید مبادله شود. برای مثال با یک اجاره نامه یکی از طرفین در ازای حق زندگی در ملک شخصی مبادله می کند.

همچنین لازم به ذکر است که هر دو طرف از نظر قانونی باید صلاحیت و به قرارداد رضایت داشته باشند. به این معنا که یک قرارداد نمی تواند با یک خردسال یا شخصی که قرارداد را درک نمی کند، مانند فردی که دارای زوال عقل جدی یا سطوح معینی از ناتوانی شناختی است، باشد.

در ضمن قرارداد باید مربوط به یک فعالیت قانونی و قابل اجرا توسط قانون باشد. اگر قرارداد متضمن ارتکاب عمل غیرقانونی باشد، مانند ارائه درصد معینی از سود قاچاق مواد مخدر، قرارداد معتبر نیست.

قراردادهای تجاری شفاهی در مقایسه با قراردادهای تجاری کتبی

این یک باور رایج است که برای اینکه یک قرارداد تجاری از نظر قانونی الزام آور باشد، باید به صورت مکتوب باشد، اما لزوماً اینطور نیست. تا زمانی که عناصر اساسی ذکر شده در بالا وجود داشته باشد، می توان یک قرارداد را بیان کرد. برای مثال یک پیشنهاد شغلی و پذیرش می تواند گفتاری باشد و همچنان قانونی و قابل اجرا در نظر گرفته شود.

نگرانی در مورد قراردادهای شفاهی این است که اثبات آنها ممکن است دشوار باشد و احتمال سوء ارتباط بیشتر وجود دارد. اگر یکی از طرفین به قرارداد پایبند نباشد و هیچ مدرکی دال بر مفاد قرارداد وجود نداشته باشد، اغلب طرف متخلف کار زیادی نمی تواند انجام دهد. از طرفی عقد کتبی روشن و قطعی است و نیازی به یادآوری شروط یا داشتن مدرک اضافی برای طرفین نخواهد داشت.

وکیل تنظیم قراردادهای تجاری

یک وکیل متخصص در امور قراردادهای تجاری می ‌تواند در زمینه ‌های زیر به افراد حقیقی و حقوقی برای انجام مبادلات تجاری کمک کند.

  • تنظیم و نگارش قراردادهای تجاری: وکیل حرفه ای با تسلط بر قوانین و مقررات مربوطه، می ‌تواند به شما در نگارش قراردادهای دقیق و متناسب با نیازهایتان کمک کند تا از بروز مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری شود.
  • بررسی و مذاکره در مورد قراردادهای تجاری: وکیل تجاری می ‌تواند مفاد قرارداد را به طور دقیق بررسی و تفسیر کند و در مذاکرات با طرف مقابل به شما کمک کند تا به بهترین توافق ممکن دست پیدا کنید.
  • ارائه مشاوره حقوقی در خصوص قراردادهای تجاری: وکیل با تجربه و حرفه ای در امور تجاری می ‌تواند در مورد تمام مسائل حقوقی مربوط به قراردادهای تجاری، از جمله تعهدات طرفین، ضمانت‌ ها، حل و فصل اختلافات و غیره به شما مشاوره تخصصی ارائه دهد.
  • دفاع از حقوق شما در دعاوی مربوط به قراردادهای تجاری: در صورت بروز اختلاف در خصوص قراردادهای تجاری، وکیل می‌ تواند از حقوق شما در مراجع قضایی و داوری دفاع کند.
وکیل تنظیم قراردادها

چرا برای تنظیم قرارداد تجاری به یک وکیل نیاز دارید؟

اگر می‌ پرسید که آیا برای تنظیم قرارداد تجاری به وکیل نیاز دارید، از نظر قانونی پاسخ منفی است. هر کس می تواند به تنهایی قراردادی را تنظیم کند و تا زمانی که عناصر فوق درج شده باشد و هر دو طرف از نظر قانونی صلاحیت داشته باشند و به توافق رضایت داشته باشند، به طور کلی قانونی است. با این حال از لحاظ قانونی برای جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی پیشنهاد می شود از یک وکیل تجاری که در زمینه امور قراردادهای تجربه دارد، استفاده شود. 

با این کار در آینده بدون ایجاد هیچ اختلافی در میان طرفین رابطه تجاری منجر به موفقیت تجاری خواهد شد و یا در هنگام بروز اختلافات با بهره مندی از مشاوره حقوقی وکیل شرکت به راحتی می توان مسائل را حل کرد و به نتیجه مطلوب رسید.

درواقع هنگامی که برای امور مهم شرکتی یا تجاری خود به یک قرارداد تجاری نیاز دارید و می خواهید از منافع خود یا کسب و کارتان محافظت کنید، بهره مندی از خدمات یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه امور تجاری تجربه دارد، می تواند بهترین عملکرد شما باشد.

محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل قرارداد تجاری دانش و تجربه لازم برای تنظیم قراردادی را دارد که مطابق با قوانین مربوط به امور قراردادهای تجاری و قابل دفاع در هنگام بروز اختلافات باشد. ایشان با شما درباره آنچه شما نیاز دارید و اهداف شما برای قرارداد لازم دارد، صحبت می کند، سپس قراردادی را تنظیم می کند که این اهداف را برآورده سازد.

همچنین لازم است که شما به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی بدانید که اگر یک قرارداد تجاری برای امضا به شما ارائه می شود، بسیار مهم است که یک وکیل قرارداد آن را بررسی کند تا مطمئن شود امضای آن به نفع شما خواهد بود. آنها می توانند راهنمایی لازم را برای تصمیم گیری صحیح برای آینده به شما ارائه دهند.

ضرورت استفاده از وکیل برای تنظیم قراردادهای تجاری

در ظاهر ممکن است قراردادهای تجاری ساده به نظر برسند، اما مهم است که بدون مشورت با یک وکیل تجاری با تجربه، یک قرارداد تجاری را پیش نویس یا منعقد نکنید. وکیل محبوبه حجتیان با داشتن دانش و تسلط بر تنظیم قراردادها می‌تواند در مورد قراردادهای فروش، قراردادهای کاری، قراردادهای املاک و مستغلات و قراردادهای اجاره و سایر قراردادهای تجاری به شما کمک کند.

 همچنین لازم به ذکر است که محبوبه حجتیان برای استفاده شما عزیزان برخی از قراردادهای را در اختیارتان قرار داده است تا با دریافت آنها به راحتی بتوانید قراردادهای تجاری خود را منقعد کنید یا اینکه می توانید تنظیم قرارداد امور تجاری مورد نظر خود را به ایشان بسپارید تا بدون ایجاد هیچ گونه مسئله حقوقی بتوانید در مبادلات تجاری خود به موفقیت برسید. بنابراین باید به یاد داشته باشید که تنظیم قرارداد با وکیل، یک ضرورت است که می ‌تواند از بروز مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری کند.

برای بهره مندی از خدمات حقوقی مربوط به قراردادهای تجاری می توانید از طریق لینک زیر با بهترین وکیل تجاری ارتباط برقرار کنید.