وکیل ملکی

چگونگی خرید ملک ورثه ای

خرید ملک ورثه ای محبوبه حجتیان

شما خریداران محترم، برای خرید ملک ورثه ای ابتدا باید به دنبال کسب اطلاعات در مورد قانون میراث و وراثت باشید. سپس می‌ توانید با یک وکیل ملکی یا مشاور حقوقی با تجربه در زمینه امور ملکی مشورت کنید تا با شناخت دقیق از قوانین و مقررات مربوط به آن، به صورت آگاهانه ملک مورد نظر را خریداری کنید.

محبوبه حجتیان، به عنوان بهترین وکیل ملکی که در زمینه امور ملکی موجب موفقیت پرونده های بسیاری شده است، می تواند به شما در خرید و فروش ملک کمک کند. ایشان با داشتن تسلط کافی بر قوانین ملکی و تجربه های فراوان توانایی مشاوره حقوقی ملکی و حل مسائل مختلف مربوط به ملک را دارا است.

خرید ملک ورثه ای چیست؟

ملک ورثه ای به ملکی گفته می ‌شود که بعد از فوت صاحب اصلی، به وارثان آن شخص منتقل شده است. با توجه به اینکه وراثت دارای قوانین و مقررات خاص خود است، بنابراین برای خرید ملک ورثه ای باید با قوانین و مقررات مربوطه آشنا شده و با یک وکیل ملکی یا مشاور حقوقی مشورت کنید.

پس از تأیید مالکیت و مسائل حقوقی مربوط به ملک، شما می ‌توانید با صاحب ملک توافق کنید و از طریق نوشتن قرارداد خرید، ملک را به نام خودتان به ثبت برسانید. پس از ثبت مشخصات ملک در سند ملکی، شما صاحب جدید ملک موردنظر خواهید بود.

مطلب پیشنهادی: سهم الارث چیست

معامله با ورثه

شرایط خرید ملک ورثه ای

وراثت یک ملک به افرادی که در قید حیات هستند، بر اساس قوانین و مقررات وراثت، تعریف و تنظیم می‌شود. بنابراین، شرایط خرید ملک ورثه بستگی به قوانین و مقررات مربوط به وراثت دارد.

به طور کلی قوانین و مقررات وراثت ملکی شامل مراحل و شرایط مختلفی است که باید رعایت شود. برای مثال حق وراثت برای همه فرزندان وجود دارد و اگر فرد فوت شده، فرزندی نداشته باشد، به خویشاوندان درجه دو یا سه ارث خواهد رسید. لازم به ذکر است ملکی یا اموالی که به افراد به ارث می رسد با مالیات و هزینه‌ های مربوط به آن همراه است. بنابراین برای خرید ملک ورثه، لازم است که با شرایط مالیاتی و هزینه‌ های مربوط به آن آشنا باشید و در این مورد بررسی لازم را انجام دهید که از سوی وارثان پرداخت شده باشد.

در هر صورت برای خرید ملک ورثه، شما باید به دفتر اسناد رسمی یا وکیل خود مراجعه کنید تا از قوانین و شرایط مربوط به وراثت آگاه شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: مسائل حقوقی انحصار وراثت

شرایط خرید ملک ورثه ای در ایران به شرح زیر است.

تأیید وراثت: برای خرید ملک ورثه ای در ایران، ابتدا باید وراثت توسط دادگاه تأیید شود. برای این منظور، باید مستندات و مدارک لازم برای اثبات وراثت را به دادگاه ارائه کنید.

پرداخت هزینه‌ مالیات: برای خرید ملک ورثه ای در ایران، باید هزینه ‌های مالیاتی مربوط به این خرید را پرداخت کنید. این هزینه ‌ها شامل مالیات بر انتقال مالکیت (5 درصد ارزش ملک) و عوارض ارث (9 درصد ارزش ملک) می ‌شود.

مشاوره حقوقی: پیشنهاد می ‌شود که قبل از خرید ملک ورثه ای، با یک وکیل ملکی یا مشاور حقوقی با تجربه در زمینه امور ملکی مشورت کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا با شرایط و قوانین مربوط به خرید ملک آشنا شوید و از هرگونه مشکلی جلوگیری کنید.

توافق نامه خرید ملک: پس از تأیید وراثت توسط دادگاه، باید ورثه ‌و خریدار، قرارداد خرید ملک را امضا کنند. در این قرارداد باید شرایط فروش، قیمت و شرایط پرداخت مشخص شده باشد.

ثبت مالکیت در سند ملک: بعد از امضای قرارداد خرید ملک، لازم است تا مالکیت در سند ملک ثبت شود. این کار باید توسط دفتر اسناد رسمی صورت گیرد.

خرید ملک ورثه ای در ایران به علت محدودیت‌ هایی که وجود دارد، تحت شرایط خاصی صورت می‌ گیرد. بهتر است قبل از خرید با یک وکیل ملکی با تجربه یا مشاور حقوقی مشورت کنید تا اطلاعات لازم درباره وضعیت قانونی و شرایط خرید را کسب کنید.

مطلب پیشنهادی: مشاوره حقوقی آنلاین

قوانین خرید ملک ورثه ای

قوانین و مقررات خرید ملک ورثه ای عنوان «قانون میراث» شناخته می‌ شود. بر اساس این قانون، مالکیت ملک پس از فوت فردی که صاحب آن ملک بوده، به ورثه او منتقل می ‌شود.

برای خرید ملک ورثه ای، باید به طور کامل با شرایط قانونی و مالی مربوط به وراثت آشنایی داشته باشید. همچنین قبل از خرید، باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و مالکیت ملک و مسائل حقوقی مربوط به آن را بررسی کنید.

برخی از شرایط خرید ملک ورثه ای عبارت است از:

  • مستندات و مدارک لازم برای اثبات وراثت
  • پرداخت هزینه ‌های مالیاتی و در صورت لزوم مشاوره حقوقی
  • قرارداد خرید ملک و تأیید آن توسط دادگاه
  • ثبت مالکیت در سند ملکی

پیشنهاد می شود برای خرید ملک ورثه ای با وکیل ملکی حرفه ای و متخصص در زمینه مسائل ملکی مشورت کنید تا اطلاعات کاملی در مورد شرایط و قوانین مربوط به وراثت و خرید ملک را به دست آورید.

مطلب پیشنهادی: انتقال سند بعد از فوت موکل

خرید ملک ورثه ای

نکات مهم در خرید ملک موروثی

خرید ملک ورثه ای، به معنای خرید ملکی است که پس از فوت صاحب، به ورثه های او منتقل شده است. در ادامه به برخی نکات مهم در خرید ملک ورثه ای اشاره شده است.

  • بررسی مالکیت: در ابتدا بايد مالکیت ملک را به دقت بررسی کنید. برای این کار، می ‌توانید به دفترخانه املاک و اسناد رفته و از آنجا مشخصات ملکی که قصد خرید آن را دارید و نام وراثان را بپرسید.
  • تنظیم قرارداد خرید: وقتی تصمیم به خرید ملک گرفتید، باید با وراثان مذاكره كرده و قرارداد خرید را تنظیم كنید. در این قرارداد، باید شرايط خريد، مبلغ و روش پرداخت، نحوه تحويل ملك و ساير موارد مربوط به خرید به دقت مشخص شود.
  • بررسی مالیات: قبل از خرید ملک ورثه ای، بهتر است که با وکیل خود مشورت كنید و در خصوص مالیات‌ های مربوط به آن (مانند عوارض ارث، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مالیات ‌ها) توافق كنید.
  • تحویل ملک: پس از امضای قرارداد خرید و پرداخت مبلغ، باید ملك تحویل داده شود. در این مرحله، خریدار به همراه وراثان باید به دفترخانه املاك و اسناد رفته و با ارائه مدارك لازم، ملك را به نام او انتقال دهند.
  • ثبت مالکیت: در نهايت، ملك خريداري شده با نام صاحب ملک جدید، در دفترخانه اسناد ثبت می شود. با این کار، مالکیت ملک به طور رسمی به نام خریدار ثبت خواهد شد.

به طور کلی ممکن است خرید ملک ورثه ای با چالش هایی همراه باشد که بهتر است قبل از خرید، با یک وکیل ملکی با تجربه مشورت شود و در صورت لزوم نظرات و مشاوره متخصصان حقوقی و مالی به کار گرفته شود.

مطلب پیشنهادی: مشاوره وکیل قبل از خرید ملک

خرید ملک موروثی با رضایت تمام وارثان

برای خرید ملک ورثه ای لازم است که تمام ورثه ملک رضایت داشته باشند، به این صورت که خرید یک ملک باید با موافقت تمام وراثان آن برای فروش انجام شود. به عبارت دیگر همه ورثه باید در این معامله شرکت کرده و به فروش ملک رضایت داشته باشند.

برای خرید ملک وراثی با رضایت تمام وراثان، می‌ توانید از روش‌ های زیر استفاده کنید.

مذاکره: با وراثان ملک مذاکره کنید و از ایشان بخواهید که در صورت تمایل به فروش ملک، شرط قبول فروش توسط تمامی وراثان را بگذارند. در این صورت، در صورتی که تمامی وراثان با فروش موافقت کنند، معامله می تواند صورت گیرد.

توافق ‌نامه: با توافق وراثان و تنظیم یک توافق‌ نامه به این موضوع پرداخته شود که در صورت تمایل به فروش ملک، تمامی وراثان باید رضایت خود را اظهار کنند.

قوانین وراثت: قوانینی در وراثت وجود دارد که براساس آنها، در صورت فوت مالک ملک، همه وراثان حق شرکت در معامله با خریدار را دارند. در این صورت، شما می‌ توانید با مطالعه قوانین، با وراثان مذاکره کنید و روی این حق خود اصرار کنید.

با توجه موارد ذکر شده می توان بیان کرد که خرید ملک ورثه ای با رضایت تمام وراثان، نیازمند مذاکره، توافق و تنظیم قرارداد مناسب است. قبل از شروع به خرید، پیشنهاد می شود با وکیل پایه پک دادگستری مشورت کنید تا بتوانید از نظرات و مشاوره های حقوقی  آن استفاده کنید.

وکیل ملکی برای خرید ملک ورثه ای

خرید ملک ورثه ای با کمک وکیل ملکی

وکیل ملکی می‌ تواند به شما در خرید و فروش ملک ورثه ای کمک کند؛ زیرا ایشان در بررسی وصیت نامه تجربه دارد و بر قوانین و مقررات مربوط به بخشنامه های آیین دادرسی مدنی در رابطه با مالکیت ملک مسلط است.

وکیل ملکی می‌ تواند اطلاعات کافی درباره ملک مورد نظر شما جمع‌ آوری کند، تحقیقات لازم را انجام دهد، مستندات را بررسی کند و در نهایت شما را در مراحل خرید و فروش به صورت قانونی همراهی کند. همچنین می‌ تواند در خصوص مسائل مالی و مالکیت ملک، توافق نامه های شرکتی و قراردادهای مربوط به املاک، الزام و تنظیم سند رسمی مشاوره مناسبی ارائه دهد.

وکیل محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل ملکی می تواند به شما در خرید و فروش ملک، اثبات بیع و خلع ید کمک کند.

برای بهره مندی از مشاوره حقوقی و سایر خدمات حقوقی در زمینه امور ملکی می توانید با شماره های 09121584013 و 09191490779 در ارتباط باشید.

مشاهده ویدیوی زیر را از دست ندهید:
مشاوره حقوقی خوب رو دست کم نگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *