وکیل ملکی, الزام و تنظیم سند رسمی

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی - وکیل محبوبه حجتیان

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی کیست ؟ گاهی در قراردادهای خرید و فروش و یا ساخت و ساز اتفاق می افتد که سازنده یا فروشنده پس از دریافت مبلغ فروش آپارتمان ، زمین ، ویلا و … اقدام به تنظیم سند به نام فرد خریدار نمی کند . در اینگونه موارد باید از طرق قانونی فروشنده یا سازنده را مجبور به حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی به نام خریدار نمود .

اگر ملک ، آپارتمان یا زمینی را خریداری نموده اید و فروشنده قصد همکاری با شما جهت انتقال سند رسمی به نام خریدار را ندارد می توانید از کمک یک وکیل ملکی حرفه ای استفاده کنید . وکیل الزام به تنظیم سند رسمی می تواند روند پیشرفت پرونده شما را سرعت بخشیده و احتمال پیروزی شما در پرونده را به حداکثر برساند .

چه بسا بسیاری افراد بدلیل عدم آگاهی و کمک نگرفتن از وکیل ملکی حرفه ای دچار خسارتهای مالی زیادی شده اند و حقوق بسیاری درخصوص خرید و فروش ملک از آنها زایل گشته است .

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان با سالها تجربه در زمینه انواع دعاوی ملکی ، حقوقی ، کیفری ، خانواده ، طلاق و … آماده ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت شما می باشد . کافیست با شماره 09101111304 تماس حاصل نمایید .

مقاله پیشنهادی : انتقال سند بعد از فوت موکل

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی - قانون الزام به تنظیم سند

قانون الزام به تنظیم سند رسمی

طبق ماده 219 و 220 قانون مدنی و همچنین ماده 198 قانون آئین دادرسی مدنی که مقرر می دارد اگر در وقت معامله (اعم از همه عقود و قراردادها) اموال غیر منقول نظیر اراضی ، ابنیه و املاک و همین طور اموال منقول که سند رسمی دارند نظیر اتومبیل ، اگر فروشنده تعهد نموده باشد که در وقت و زمان مشخصی سند رسمی مال فروخته شده را به نام خریدار تنظیم کند ولی از این تعهد سر باز زند ، خریدار می تواند دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را بر علیه فرد فروشنده به مراجع قضایی تسلیم کند .

دادگاه در خصوص این نوع پرونده ها نماینده خود (دادورز) را با نامه ای به دفترخانه معرفی نموده تا تنظیم سند در دفترخانه صورت گیرد و در این زمان نماینده دادگاه بجای فرد فروشنده اسناد را امضا خواهد نمود .

اگر فروشنده یا خریدار قبل از تنظیم سند رسمی فوت نمایند در این صورت شخص خواهان می تواند دادخواست خود را به طرفیت ورثه تقدیم نماید و گواهی انحصار وراثت فرد فوت شده نیز باید به دادخواست ضمیمه گردد .

تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی توسط وکیل چه مزایایی دارد ؟

  • وکیل می تواند از فروشنده فک رهن ملکی که در رهن است را بخواهد .
  • وکیل در شرایطی که فروشنده حاضر به تنظیم سند و انتقال آن به نام خریدار نباشد ، می تواند با حضور مامور دادگاه سند رسمی را در دفترخانه بنام خریدار انتقال دهد .
  • در صورتی که کار وکالت به وکیل الزام به تنظیم سند رسمی سپرده شود دیگر نیازی به حضور خریدار در دادگاه نمی باشد و کلیه مراحل توسط وکیل انجام خواهد شد .
  • یک وکیل ملکی آگاه و باتجربه می تواند خسارتی که در قرارداد پیش بینی شده را بسرعت از فروشنده طلب نماید .

مطلب مرتبط : لایحه دفاعیه الزام به تحویل ملک تنظیم سند و مطالبه خسارت 

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی - تنظیم دادخواست الزام تنظیم سند

در وقت طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی چه مواردی مهم است؟

  • ملک موردنظر باید بازداشت یا در رهن نباشد .
  • ملک باید صورتمجلس تفکیکی و پایان کار داشته باشد زیرا در غیر اینصورت تنظیم و انتقال سند میسر نیست .
  • دعوی الزام به تنظیم سند یک دعوی مالی می باشد و هزینه دادرسی بر طبق قیمت منطقه ای ملک محاسبه می شود .
  • دعوی الزام به تنظیم سند رسمی جزء دعاوی حقوقی است و در صلاحیت دادگاه عمومی حقوقی قرار دارد .

چگونه میتوان وکیل الزام به تنظیم سند رسمی پیدا کرد ؟

با توجه به بالا رفتن قیمت زمین و مسکن و همچنین افزایش ساخت و سازها شاهد افزایش دعاوی ملکی ثبتی ، حقوقی و کیفری در دادگاهها می باشیم . وکلای زیادی در زمینه دعاوی ملکی اقدام به مشاوره حقوقی و یا وکالت می کنند ولی همه آنها در پرونده های ملکی خود به پیروزی نمی رسند و ممکن است حق موکل خود را زایل کنند .

کمک از یک وکیل الزام به تنظیم سند رسمی که تجربه زیادی در زمینه پرونده های ملکی دارد می تواند شانس پیروزی ما در پرونده های از این دست را بیشتر کند . وکیل محبوبه حجتیان متخصص در زمینه پرونده های ملکی می باشد و به عنوان یکی از بهترین وکلای ملکی در تهران شناخته می شود .

شما می توانید با خیال راحت کلیه پرونده های حقوقی ، کیفری ، ملکی ، خانواده و … خود را به ایشان بسپارید و یا از مشاوره حقوقی وکیل حجتیان در زمینه های گوناگون بهره مند شوید .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله نقش وکیل ملکی حرفه ای در دعاوی ملکی را از دست ندهید . 

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی - استخدام وکیل

وکیل محبوبه حجتیان ؛ بهترین وکیل ملکی 

اگر در امور ملکی خود درگیر مشکلات حقوقی هستید می توانید از کمک و مشاوره حقوقی وکیل حجتیان بهره مند شوید . 

وکیل محبوبه حجتیان در زمینه های گوناگون از قبیل حقوقی ، خانواده ، ملکی ، قرارداد ، کیفری و مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می نماید و شما را تا حصول نتیجه دلخواه یاری می نماید .

برای اطلاعات از مسائل حقوقی در آپارات همراه ما باشید .

برای کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *