رپورتاژ, فعالیت های حقوقی محبوبه حجتیان

کانون وکلا بهتر است یا مرکز وکلا؛ از نگاه بهترین وکیل پایه یک دادگستری

کانون وکلا یا مرکز وکلا از نگاه بهترین وکیل پایه یک دادگستری

سوالی که ممکن است بسیار پرسیده شود، این مورد است هنگامی که افراد مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و دانش آموخته رشته حقوق شدند، تمایل دارند به عنوان وکیل حرفه ای وارد جامعه وکالت شوند، برخی از افراد هم آزمون ها را قبول شده و نمی دانند که مرکز وکلا بهتر است یا کانون وکلا و در انتخاب یکی از آنها تردید دارند.

محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل حقوقی، به شما دانش آموختگان حقوق توصیه می کند که از مشورت خاص با وکلای حرفه ای و تجربه آنها استفاده کنید. به طور قطع وکلای حرفه ای مسیری را طی کرده که همراه با تجربه های ارزنده ای است، در هیچ جا ثبت و درج نشده و در هیچ دانشگاهی آموزش داده نمی شود. بنابراین شما به راحتی می توانید از تجربه های آنها استفاده کنید تا یاد بگیرید که چطور می توانید از این امکانات استفاده کنید و چطور وارد مسیری شوید که کمترین ضرر و بیشتر منفعت را خواهد داشته باشد.

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، بهترین وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس بگیرید.

مرکز کانون وکلا برای اخذ مدرک وکلا

مقایسه کانون وکلا با مرکز وکلا

محبوبه حجتیان به عنوان وکیل حقوقی حرفه ای درباره مقایسه کانون وکلا با مرکز وکلا اظهار می دارد که برخی از دانش آموختگان به بنده مراجعه می کنند و می گویند کدام یک از مسیرها بعد از پایان تحصیل، برای تبدیل شدن به وکیل حرفه ای راحت تر است؟ به عبارتی بیان می کنند در مرکز وکلا دوره کارآموزی کوتاه تر است یا در کانون وکلا دوره کارآموزی بیشتر است؟ همچنین چطور می توان این مسیرها را سریع تر پیمود و از کدام طریق به بهترین راه حل رسید و چگونه می توان بهترین مسیر را انتخاب کرد؟

درباره موارد ذکر شده، محبوبه حجتیان بیان می کند که شما دانش آموختگان رشته حقوق باید بدانید که اخذ پروانه وکالت و مسیر شغلی و تمام مزایای که یک وکیل برای گرفتن پرونده برای دفاع و حق الوکاله دارد، بین کانون وکلا و مرکز وکلا یکسان است.

لازم به ذکر است آزمون های که از سوی کانون وکلا و مرکز وکلا گرفته می شود، فقط منابع آنها در برخی موارد با یکدیگر متفاوت است، وگرنه در هر دو آزمون از منابع مهم حقوقی برای اینکه شما بتوانید وکیل حرفه ای شوید و دانش لازم را داشته باشید، استفاده می شود.

همچنین کارآموزی مرکز وکلا با کانون وکلا ممکن است پروسه های مختلفی داشته باشد، به این معنا که احتمال دارد دوره کارآموزی مرکز وکلا کوتاه باشد، البته این دوره در سال های اخیر بسیار تغییر کرده و با شیوه های جدید و آزمون و خطاهای بسیار انجام می شود تا بهترین وکلا وارد جامعه وکالت شوند. در ضمن شما دانش آموختگان حقوق باید بدانید که از گذشته های دور همه حقوقدان ها می دانند که آزمون کانون وکلا بسیار سخت است و تنها کسانی که دانش حقوقی کامل داشته باشند، می توانند در این آزمون پذیرفته شوند. 

با شرکت در آزمون کانون وکلا، دانش آموختگان حقوق می توانند دانش خود را محک بزنند و با قبولی در آن وارد دنیای وکالت حرفه ای شوند.

 

ورکشاپ حقوقی محبوبه حجتیان

ویژگی های دانش آموختگان حقوق برای وکالت حرفه ای

در مورد جذب پرونده نیز می توان بیان کرد که به میزان تسلط شما بر دانش حقوقی بستگی دارد. به این صورت که وقتی موکل به شما مراجعه می کند یا در محضر دادگاه قرار می گیرید و یا اینکه به تنظیم دادخواست، لایحه و شکواییه می پردازید، سطح علم و تبحر شما و فنونی که می توانید در مذاکره و متقاعد  کردن قاضی می توانید از آن استفاده کنید، همگی در جلسه رسیدگی مشخص خواهد شد.

ویژگی های دانش آموخته حقوق برای وکالت حرفه ای، جزو مسائلی است که در مرکز وکلا و کانون وکلا مورد بررسی قرار می گیرد. درواقع می توان بیان کرد که وکیل باید تبحر و فن لازم و دانش لازم را به دست بیاورد. جسارت، شجاعت، فن بیان بالا و دانش حقوقی کافی، قدرت رقابت و جذب پرونده هایی که بتوانند با ارائه راهکارهای حقوقی، رضایت موکل را جلب کنند. 

همچنین قدرت تحمل شرایط سخت و بحرانی که برای موکل در محکمه ایجاد می شود و توانایی حل وضعیت های استرس زا و تحمل و مسلط بودن به اخلاق، اراده و آرامش روانی و ذهنی برای اینکه بتوانند در هر لحظه از موکل خود دفاع کنند، نیاز است.

یک وکیل حرفه ای، همانند بوکسوری است که باید در هر لحظه آماده باشد؛ زیرا احتمال اینکه در هر لحظه ضربه و حمله ای به آن وارد شود، وجود دارد. بنابراین با آمادگی کامل باید بتوانند از موکل خود دفاع کند. این آمادگی ذهنی و جسمی برای یک وکیل حقوقی حرفه ای بسیار لازم است و می توان بیان کرد جزو ویژگی های انحصاری آن محسوب می شود. به این صورت که وکیل باید در هر لحظه به صورت جسمانی، ذهنی با تسلط بر قوانین حقوقی آمادگی لازم را داشته باشد. به عبارت بهتر یک وکیل حرفه ای و با تجربه باید هم آمادگی و هم آرامش لازم را دارا باشد.

محبوبه حجتیان در این مورد نیز بیان می دارند که یک وکیل باید بر ذهن و رفتار خود مسلط باشد تا به راحتی بتواند دفاع کند و بهترین جلسه دفاع را در یک فرصت کوتاه داشته باشد. برای این کار باید دارای آرامش ذهنی باشد و تسلط کافی بر پرونده نیز داشته باشد. برای مثال ممکن است خوانده در جلسه ایرادی را بیان کرد که شما به عنوان وکیل فقط در همان لحظه باید پاسخگوی آن باشید، نه قبل از جلسه دادگاه نه بعد از آن این شرایط فراهم نمی شود. بنابراین باید با تسلط و آرامش کامل قاضی پرونده را متقاعد کنید و ایراد خوانده را پاسخ دهید.

 

وکیل پایه یک دادگستری

حرفه ای شدن وکلا با شرکت در ورکشاپ حقوقی

ویژگی های ذکر شده برای تبدیل شدن به وکیل حرفه ای باید در حد اعلای خود باشد، برهمین اساس در ورکشاپ حقوقی محبوبه حجتیان تمام موارد ضروری برای دانش آموختگان حقوق قرار داده شده است. یکی از اهداف موسسه حقوقی محبوبه حجتیان پرداخت به این موارد است که بتوانند وکلا و کارآموزان حقوقی را با استفاده از تجربه هایی که در طول سال های بسیار کسب شده و در هیچ جایی به آن پرداخته نشده است، آماده وارد شدن به دنیای وکالت کند.

وکلا می توانند با استفاده از ورکشاپ های حقوقی محبوبه حجتیان، از تجربه های این وکیل حرفه ای پایه دادگستری بهره مند شوند تا بتوانند زمانی که وارد پرونده های افراد مختلف می شود، با حفظ آرامش جسمانی و روانی به آنها کمک کند. یک وکیل حرفه ای باید بر ذهن و جسم خود مسلط باشد و آمادگی لازم برای حضور در دادگاه و محکمه را داشته و با شرایط حضور در این مکان آشنایی کامل داشته باشد. همه موارد ذکر شده، در ورکشاپ های حقوقی محبوبه حجتیان به صورت جامع تدریس می شود.

همچنین تمام نکات و فن های لازم برای گرفتن پرونده، برای دسترسی به اطلاعاتی که شما دانش آموختگان حقوق به راحتی می توانید انجام دهید و خطاهای کمتری داشته باشید، در نهایت منجر به دادرسی های مختلف نشود، در این ورکشاپ های حقوقی آموزش داده خواهد شد.

تفاوتی که محبوبه حجتیان برای مرکز وکلا و کانون وکلا قائل است، مبحث دادرسی ها است. به این صورت که دادرسی بین مرکز وکلا و کانون وکلا تفاوت بسیاری دارد و رویه بررسی آنها با یکدیگر بسیار متفاوت است. این تفاوت ها شامل مباحث قانونی نیست، بلکه رویه های مختلفی است که هر کدام از آنها دارند.

مهم ترین چالش پیش روی وکلا، موضوع رسیدگی  و رویه قضایی متفاوت بین مرکز وکلا و کانون وکلا در نحوه ی برخورد با وکیل است آنچه حایذ اهمیت است این است که وفق اصول اولیه و متقن قانونی اصل بر برائت وکیل است و جزو اصول اولیه است. به این صورت که هر کسی ادعایی دارد، باید بتواند آن را به اثبات برساند. منتهی رویه برخورد کانون وکلا با مرکز وکلا برای وکلایی که ممکن است از آنها شکایتی شود، با یکدیگر تفاوت دارد. 

این مورد تنها تفاوت میان این دو مرجع محسوب می شود، بنابراین پیشنهاد می شود کسانی که دانش آموختگان حقوق هستند، قبل از انتخاب یکی از آنها در این مورد تحقق بیشتر داشته باشند، زیرا این انتخاب جزو مواردی که ممکن است در عرصه وکالت برای آن سخت و غیرقابل تحمل باشد یا آنها را با مشکلات حقوقی مواجه کند. 

لازم به ذکر است که تمام این موارد در ورکشاپ حقوقی محبوبه حجتیان آموزش داده می شود، دوره به صورت کوتاه است و شرایط مورد نیاز برای  شرکت در ورکشاپ را می توانید از طریق تماس با شماره تلفن 09191490779 یا مراجعه به وب سایت کسب کنید.

منتشر شده در www.khabareazad.com