مراجع قضایی

وکیل دعاوی چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

وکیل دعاوی

دعاوی متداول هستند و اگر نیاز به طرح دعوی دادخواستی دارید، نباید تعجب کنید؛ اما یک وکیل دعاوی در طول فرآیند قضایی چه کاری انجام می دهد و آیا شما به وکیل نیاز دارید؟ آیا آسیب یا ضرر مالی متحمل شده اید و قصد شکایت از طرف مقابل را دارید؟ هنگامی که می خواهید یک دادخواست را تنظیم کنید، همه این سوالات مطرح می‌شوند، با توجه به اینکه هر اختلافی بین طرفین منجر به نیاز به طرح دعوی نمی شود. در ادامه این موارد بررسی شده است تا بدانید وکیل دعاوی چیست و چه زمانی به آن نیاز خواهید داشت.

وکیل دعاوی حقوقی چیست؟

دعوی قضایی ابزار ارزشمندی است که به عنوان راهی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب طبق قانون استفاده می شود، اما همچنین می تواند استرس زا و پرهزینه باشد.

وکیل دعاوی وکیلی است که پس از طرح دعوی از شما در دادگاه دفاع می کند. همچنین آنها نماینده افرادی هستند که پس از دستگیری با اتهامات جنایی روبه رو می شوند.

وکیل دعاوی بودن چیزی بیشتر از رفتن به دادگاه است. این نوع وکلا باید با قواعد و قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در حوزه قضایی محل فعالیت خود آشنا باشند.

قواعد و قانون دادگاه از این جهت مهم است که رویه مناسب، پاسخ مناسب و مدت زمانی را که طرف می تواند آن را انجام دهد، تعیین می کند.

از دست دادن یک مهلت مهم می تواند برای روند پرونده شما بسیار بد باشد و منجر به رد دلایل و اقدام از سوی شما شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل تجدیدنظر پیشنهاد می شود.

وکیل دادگاه مدنی

وکیل دعاوی، باتجربه در پرونده های قضایی

یک وکیل دعوی باید در زمینه حقوقی که در آن نیاز به وکالت دارید، تجربه داشته باشد.

در حالی که بسیاری از وکلای دادگستری به امور معاملاتی رسیدگی می کنند یا اصلاً دعوی نمی کنند.

موارد معاملاتی شامل وظایفی مانند کمک به مذاکره در مورد یک قرارداد، فروش یک تجارت یا معامله املاک و مستغلات است.

وکلای دعوی باید بتوانند تمام مراحل قضایی را سپری کنند. دلیلش این است که اتفاقات زیادی در دادگاه در جریان است. برای مثال ممکن است یک قاضی در مورد یک مفهوم حقوقی یا یک قانون دادگاه تحقیق کند.

یک وکیل پایه یک دادگستری با تجربه می تواند در طول یک دعوای حقوقی به طور خوبی از شما دفاع کند.

وکیل دعاوی، یک مدافع برای موقعیت شما

وکلای دعوی باید مدافع قوی موقعیت شما در یک دعوی قضایی باشند. یک وکیل دعوی باید بتواند مسائل حقوقی مرتبط با وضعیت شما را شناسایی کند. بر اساس مسائل حقوقی ناشی از حقایق پرونده شما و قانونی که در منطقه شما وجود دارد، آنها از موضع شما دفاع خواهند کرد.

وکیل دعوی شما، بهترین منافع شما در تمام مکالمات با وکیل طرف مقابل خواهد بود. همچنین آنها این کار را در حین بررسی پرونده با شهود کلیدی و در تمام مسائل کشفی که در دعوا مطرح می شود، انجام می دهند.

وظایف وکیل دعاوی

1- سپری کردن روند حقوقی با موفقیت

اختلاف بین دو طرف با طرح دعوا معنایی کاملاً جدید پیدا می کند.

در دادگاه مدنی که قضات به پرونده های غیر کیفری رسیدگی می کنند، دعوا با طرح شکایت و صدور احضاریه شروع می شود. یک شکایت به یک متهم یا خوانده ابلاغ می شود و قوانین یک حوزه قضایی محدوده زمانی را که آن طرف باید در آن پاسخ دهد، تعیین می کند.

پس از اینکه یک متهم یا خوانده در جلسه دادگاه حضور پیدا می کند، دعوی می تواند راه های مختلفی را طی کند. همچنین دعواها می توانند برای مدت زمان قابل توجهی ادامه داشته باشند. درواقع پرونده های مدنی پیچیده با مسائل متعدد می تواند سال ها طول بکشد، نه روزها یا ماه ها.

یک وکیل دعاوی به شما کمک می کند تا رویه های قضایی را به صورت مطلوب طی کنید و در عین حال توضیح دهید رویدادهایی که روی می دهند، چگونه بر موقعیت شما تأثیر می گذارد.

2- بررسی اسناد و مدارک و تجزیه و تحلیل آن

ابزار مهمی برای کمک به طرفین دعوا در کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقایق و مسائل موجود در یک پرونده است.

بررسی اسناد و مدارک به صورت کتبی یا شفاهی انجام می شود. بررسی اسناد کتبی شامل درخواست برای تولید اسناد یا موارد دیگر است. گفتگو با افراد مختلف مربوط به پرونده جزو بررسی موارد کتبی هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک پرونده ارائه می شود. بررسی اسناد شفاهی شامل اخذ وثیقه و سایر اظهارات سوگند خورده است.

هر پرونده از نظر واقعی منحصر به فرد است و بخش های متحرک زیادی برای دعوا وجود دارد. یک وکیل دعوی قضایی باید با سیستم حقوقی و چگونگی تأثیر حقایق جدید بر پرونده شما آشنا باشد.

همچنین آنها باید بتوانند قانون را بر حقایق اعمال کنند تا درک درستی از نقاط قوت و ضعف پرونده شما داشته باشند.

3- دفاع از موکل در دادگاه

همچنین آنها باید نقاط قوت و ضعف یک پرونده را بشناسند و درک خوبی از زمانی که یک پرونده باید به نتیجه برسد یا به دادگاه برود، داشته باشند. ممکن است رفتن به دادگاه در نگاه اول استرس آور باشد، اما نگاه دقیق تر به خطرات مرتبط با آزمایش به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

این روند به این معنی است که بردن یک پرونده تا پایان بسیار نادر است؛ اما اتفاق می افتد. شما به یک وکیل دادگستری نیاز دارید که پرونده ها را بررسی کرده باشد و در صورت نیاز پرونده شما را به نتیجه مطلوب برساند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مشاوره حقوقی پیشنهاد می شود.

وکیل دعاوی محبوبه حجتیان

بهترین وکیل دعاوی حقوقی

یک وکیل دعاوی می تواند دارایی ارزشمندی برای شما باشد که قبل از طرح دعوا و در حین دعوا در کنار شما داشته باشید.

همچنین باید برای شما مهم باشد که وکیل مناسب برای موقعیت منحصر به فرد خود را پیدا کنید. برای انجام این کار، باید زمانی را صرف بررسی در مورد یک وکیل با تجربه کنید. همچنین قبل از تصمیم گیری برای استفاده از وکیل، باید با یک وکیل ملاقات کنید و نسبت به تسلط بر قوانین و مسائل حقوقی آن آگاهی کامل به دست آورید.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت مشاوره حقوقی ارائه می دهد تا شما بتوانید روند قضایی پرونده خود را بهتر سپری کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

ایشان تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است و با به نتیجه رساندن پرونده های مختلف با کارکرد کاملا تخصصی، رویکردی متفاوتی را در این عرصه به وجود آورده است.
تالیف کتاب های مختلف، انجام دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کاری و خدمات حقوقی برخی از فعالیت های محبوبه حجتیان است. ایشان تمام این کارها را از صمیم قلب و فقط در آرزوی روزهایی سرشار از امید به آینده و گسترش عدالت واقعی و ترقی های بزرگ در عرصه حقوق انجام داده است.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی ایشان برای امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *