وکیل کیفری, کلاهبرداری

علت کلاهبرداری های کثیرالشاکی

علت کلاهبرداری های کثیرالشاکی

در جامعه امروزی کشور عزیزمان ایران، با نوسانات قیمت در بازارهای مختلف اقتصادی رو به رو هستیم، به صورتی که در تمام موارد تورم و عدم ثابت اقتصادی وجود دارد؛ در نتیجه کلاهبرداری های کثیرالشاکی در حال افزایش است.

علت اصلی این نوسانات قیمت را می توان تحریم اقتصادی و ارتباط نداشتن با کشورهای مختلف جهان برای صادرات و واردات دانست؛ ولی عدم مدیریت و سوء مدیریت دولت های مختلف در چند سال اخیر که در رأس حکومت قرار گرفتند نیز یکی از علت های دیگر نوسانات قیمت در بازارهای مختلف اقتصادی است.

مقاله پیشنهادی: توقیف اموال و حکم جلب

تحلیگران اقتصادی در این مورد اظهار داشتند که نوسانات قیمت در بازارهای مختلف اقتصادی موجب بی نظمی و سوءاستفاده های بسیار در زمینه های مختلف شده است.

در این اوضاع نابسامان اقتصادی و تورم های در حال افزایش، افراد سودجود به کلاهبرداری با شگردها و ترفندهای عجیب روی آورده اند. به این صورت که افراد جامعه را تحت عنوان سرمایه گذاری و رهایی از وضعیت موجود، ترغیب به کارهای سودآور می کنند؛ ولی در نهایت نه تنها سود نخواهند کرد، بلکه همان مبلغ که با هزار زحمت پس انداز کرده اند، از دست خواهند داد.

کلاهبرداری ها می تواند در زمینه خرید و فروش ملک، ارزهای دیجیتال، بورس های بین المللی، بازاریابی شبکه ای، اینترنتی و به صورت تلفنی یا پیامکی و موارد دیگر باشد. همه این موارد موجب کاهش اطمینان افراد به یکدیگر و امنیت روانی در جامعه می شود، در نهایت مشکلات اقتصادی و نارضایی های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

همچنین روزانه شاهد افزایش پرونده های کلاهبرداری های کثیرالشاکی خواهیم بود. 

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله کلاهبرداری سازنده سرشناس از شهروندان تهرانی پیشنهاد می شود.

کلاهبرداری

مقاله پیشنهادی: وکیل ملکی

انواع کلاهبرداری ها در نتیجه عدم ثبات اقتصادی

کلاهبرداری های کثیرالشاکی به علت نوسان قیمت در بازارهای مختلف اقتصادی رشد چشمگیری داشته است. به صورتی که پرونده های بسیار در دادگاه به این موضوع اختصاص دارد.

1- خرید یا پیش خرید مسکن و خودرو

برای فروش یا پیش فروش مسکن باید تمام بررسی های لازم را انجام داد، همچنین به این موارد دقت کرد که در معرض کلاهبرداری قرار نگیرید؛ زیرا کلاهبران حرفه ای در این حوزه ممکن است یک ملک را به چند نفر بفروشند یا پیش فروش کنند و یا اینکه مالک یا نماینده مالک نباشد، بنابراین بررسی تمام مدارک لازم در هنگام خرید یا پیش خرید ملک الزامی است.

در مورد خرید یا پیش خرید خودرو نیز باید دقت لازم را انجام داد، به خصوص هنگام پیش خرید، شرکت های خودروسازی خصوصی یا شرکت های خصوصی پیش فروش ماشین ممکن است که فقط پول را دریافت کنند؛ ولی هیچ گاه ماشینی تحویل ندهند. بنابراین در این مورد نیز باید بررسی لازم را انجام دهید و به موارد مشکوک توجه داشته باشید. بهترین کار خرید از شرکت های معتبر است.

2- بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای در تمام دنیا نوعی کسب و کار برای فروش محصولات مختلف محسوب می شود، ولی ترفندهای بسیاری برای کلاهبرداری در این نوع کسب و کار وجود دارد. به این صورت که به امید سود بسیار به افراد و دایره نفوذ آنها محصولات بدون کیفیت با چندهزار برابر قیمت واقعی فروخته می شود. همواره این نوع کسب و کارها بیان می کنند که در آینده پورسانت های کلان در ازای فروش به دست خواهید آورد.

درواقع با سرمایه های بسیار از افرادی جامعه به امید آینده روشن، صاحبان این نوع کسب و کارها بدون زحمت پول هنگفتی را به دست می آورند و بعد از مدتی غیب می شوند. درست که شاکیان بسیاری دارند؛ ولی به علت نداشتن مدرک برای اثبات کلاهبرداری قابل پیگیری نخواهند بود. بنابراین نباید فریب این نوع کسب و کارها را خورد، مگر یک بازاریابی شبکه ای معتبر که تحت حمایت دولت و سازمان های مربوط به آن باشند.

3- اینترنتی

با توجه به رشد و گسترش امور مالی در دنیای وب، در این مورد نیز کلاهبرداری های بسیار اتفاق می افتاد. به این صورت که افراد حرفه ای در این حوزه با دستیابی به رمزهای افراد جامعه از مقدار کم تا مقدار زیاد اقدام به کلاهبرداری می کنند. بنابراین باید هنگام استفاده از اینترنت برای انجام امور مالی دقت لازم را انجام دهید و هیچ گاه رمزهای بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید، حتی در موارد ضروری یا زمانی که سعی در فریب شما به عناوین مختلف مثل جایزه دارند. آگاه باشید که هر روز ترفندهای این نوع کلاهبرداری ها تغییر می کند.

همچنین هنگام استفاده از کارت های بانکی خود در جاهای ناشناس مواظب باشید و اغلب از کارت هایی استفاده کنید که موجودی آن مبلغ قابل توجهی نباشد.

4- تلفنی یا پیامکی

هیچ گاه به پیامک ها یا تماس های که از طرف افراد ناشناس با شماره های عجیب و غریب تحت عنوان برنده شدن یا موارد وسوسه انگیز دیگر گرفته می شود، توجه نداشته باشید. براساس آمار 99 درصد این نوع تماس ها با هدف کلاهبرداری انجام می شود. بنابراین به این موارد بسیار توجه داشته باشید تا قربانیان این نوع کلاهبرداری نشوید.

با توجه افزایش آگاهی افراد در جامعه امروزی، کلاهبردارن هر روز شگردهای جدیدتری پیش می گیرند، بر این اساس باید به تمام موارد مشکوک توجه ویژه داشته باشید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله علل افزایش روزانه پرونده های قضایی پیشنهاد می شود.

وکیل حقوقی

وکالت برای کلاهبرداری های کثیرالشاکی

بعد از مطمئن شدن کلاهبرداری حتما پلیس و مراکز مربوط به این موارد را در جریان بگذارید تا بتوانید از حق خود در برابر قانون دفاع کنید. با این کار شما، فرد کلاهبردار تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد و بعد از دستگیری طبق قانون با او برخورد خواهد شد.

در جریان گذاشتن پلیس و مراکز قانونی مانع از ناامنی بیشتر در جامعه و کلاهبرداری ها دیگر خواهد شد. همچنین برای پیگیری پرونده کلاهبرداری می توانید آن را به یک وکیل با تجربه در این زمینه بسپارید تا خیالتان از برگشت سرمایه خود راحت شود.

وکلای موسسه حقوقی حجتیان، تجربه و دانش لازم را برای رسیدگی به تمام پرونده های کلاهبرداری دارند. این موسسه حقوقی روند قانونی برای این نوع پرونده ها را درک می کند و به شما یاری می رسانند تا سرمایه یا پول خود را از کلاهبرداران پس بگیرید.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با استفاده از کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *