فعالیت های حقوقی محبوبه حجتیان, رپورتاژ

وکیل دادگستری: تعیین کردن سود ثابت بدون ضرر در بورس مصداق بارز کلاهبرداری است

سود ثابت بدون ضرر در بورس - وکیل حجتیان

تعیین سود ثابت بدون ضرر در بورس مصداق بارز کلاهبرداری است. محبوبه حجتیان در گفت‌‎وگو با میزان در رابطه با وقوع کلاهبرداری در حوزه بورس، بیان کرد: امروز، عرصه معاملات نوین بین آحاد جامعه باب شده است و برخی از مردم به جای سرمایه گذاری در حوزه املاک، خودرو یا طلا، ترجیح می‎دهند که به سمت معاملات بورسی روی بیاورند.

وی افزود: معاملات بورسی حوزه بسیار تخصصی است و افرادی که وارد این حوزه می‎شوند باید دارای اطلاعات دقیق و تخصصی باشند، اغلب مردم در این حوزه در رابطه با سبدگردانی و نقل وانتقال، سرمایه گذاری یا فروش سهام را ندارند و بابت این موضوع به افرادی مراجعه می‌کنند تا این اطلاعات و دسترسی را به آن‎ها دهند و بتوانند به این افراد اعتماد کنند.

وکیل پایه دادگستری اظهار کرد: بیشترین مشکلی که در بورس اتفاق می‌‏افتد، بحث سوءاستفاده‎‌هایی است که در خصوص سبدگردانی رخ می‌‏دهد که در این رابطه فرد تمام مشخصات شخصی خود را از قبیل کد بورسی را در اختیار فردی قرار می ‎دهد تا فرد مورد نظر اقدام به سبدگردانی کند.

وی افزود: متاسفانه در این رابطه به صورت مکرر به هموطنان اطلاع رسانی می‌‏شود، اما به دلیل سهل انگاری و عدم توجه برخی از شهروندان، این موارد خروجی ندارد و شاهد وقوع کلاهبرداری‏‌های زیادی در بحث بورس هستیم.

حجتیان تصریح کرد: نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است برای اثبات واگذاری پول در این حوزه و انجام رویه مربوط، از آنجایی که در زمان انعقاد قرارداد، متن آن را واضح مکتوب نمی‌کنند و طرف قرارداد سعی می‎کند صرفا عنوان سرمایه گذاری را درج کند و قرارداد‌ها یک طرفه نوشته می‏‌شود، اثبات وقوع کلاهبرداری برای فرد بزه دیده بسیار سخت است.

سود ثابت بدون ضرر در بورس - کلاهبرداری در بورس

وی افزود: ادله استنادی الکترونیک در این حوزه بسیار ضعیف است و تاکنون زیرساخت‎ها آن در کشور تاحدی نیست که بتوانیم این مسائل را به راحتی اثبات کنیم.

تعیین سود ثابت بدون ضرر در بورس مصداق بارز کلاهبرداری 

وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: یکی دیگر از شگرد‌های کلاهبرداران در این حوزه وعده پرداخت سود قطعی آنهم به نرخ دلار یا ارز تتر است، افراد اعلام می‌‏کنند که سود پرداختی به شما ثابت است و نه تنها کمتر می‏‌شود بلکه این سود بیشتر می‎ شود و در ادامه فرد سرمایه گذار فکر می‌‏کند وارد یک معامله برد برد شده است.

وی افزود: بحث تعیین کردن سود ثابت کلاهبرداری است و در بازار نیز این موضوع یعنی سود ثابت بدون ضرر توجیه ندارد.

منبع : www.mizanonline.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *