وکیل خانواده

چگونگی پرینت مکالمات همسر

پرینت مکالمات همسر

هدف از تشکیل خانواده و ازدواج، ایجاد آرامش و رابطه عاطفی مسالمت آمیز بین زن و مرد است، اما گاهی به علت بروز مشکلات مختلف، اختلاف های بسیاری بین آنها به وجود می آید و منجر به اختلال رفتاری مانند وسواس فکری، بیماری های  روانی و خیانت و شک بین زوجین خواهد شد تا حدی که طرف مقابل بخواهد پرینت مکالمات همسر خود را داشته باشد. این مورد یکی از بدترین اتفاق در یک زندگی مشترک است و  نشان از دست رفتن اطمینان در زناشویی خواهد بود.

شرایط گرفتن پرینت مکالمات همسر

از آنجایی که اطلاعات تماس و پیام ها در تلفن همراه، در مرکز داده های مخابرات نگهداری می شود، در صورت ضرورت می توان به آن دسترسی پیدا کرد. بنابراین در شرایط خاص می توان نسبت به پرینت مکالمات اقدام لازم  را انجام داد.

درخواست پرینت مکالمات تنها توسط مالک سیم کارت امکان پذیر است و برای هر کسی غیر از مالک آن ممنوع  خواهد کرد. چنانچه کارمندان مخابرات پرینت مکالمات را در اختیار شخصی به غیر از مالک سیم کارت قرار دهند، کار غیرقانونی صورت گرفته و مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد شد.

در همین راستا باید بیان کرد که اگر شخصی به همسر خود مشکوک باشد، تنها با اثبات دلایل خود در محکمه قضایی می تواند نسبت به پرینت مکالمات اقدام کند و فرد مالک سیم کارت باید نسبت به این کار آگاهی کامل داشته باشد و با در جریان گذاشتن وی پرینت مکالمات انجام خواهد شد.

در ارتباط با تماس یا ارسال پیامک در شبکه های اجتماعی می توان اظهار داشت که به علت اینکه این نوع اپلکیشن ها قابلیت پاک کردن به صورت دو طرفه را دارند، امکان پیگیری آنها وجود ندارد و از آنجایی که سرورهای شبکه های اجتماعی داخلی نیستند، از پشتیبانی اصلی هم نمی توان آنها را پیگیری کرد.

ولی در صورت ضرورت این نوع ارتباطات، اگر از روی دستگاه تلفن همراه پاک نشده باشند، قابل استناد خواهند بود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله ضرورت استفاده از وکلای خانواده پیشنهاد می شود.

خیانت همسر

چگونگی پرینت مکالمات زن از سوی شوهر

اگر مردی به زن خود مشکوک باشد و بتواند اثبات کند که همسرش به او خیانت کرده و رابطه نامشروع وجود داشته و این مورد همچنان ادامه دارد، می تواند با تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه، دستور پرینت مکالمات و پیامک های زن خود را از قاضی بگیرد؛ ولی گاهی این مورد از سوی مرد، تنها یه سوءظن و وسواس فکری است، در این موارد قاضی باید تشخیص دهد که مرد دچار بیماری و اختلال رفتاری است و به هیچ عنوان به مرد اجازه پرینت مکالمات زن را ندهد و از حق قانونی زن دفاع کند.

همچنین هیچ مرکز مخابراتی اجازه انجام چنین کاری را تنها به علت اینکه همسر فرد است، نخواهد داشت؛ زیرا این مورد فقط برای صاحب سیم کارت امکان پذیر است و تنها با حکم قضایی امکان پرینت مکالمات زن از سوی مرد وجود دارد.

لازمه دستور قضایی برای پرینت مکالمات

تنها راه پرینت مکالمات در صورت ضرورت، وجود دستور مقام قضایی است. همسر (زن یا مرد) می تواند با اثبات دلیل محکمه پسند خود نسبت به آن اقدام کند، به این صورت که پرینت مکالمه یا پیام 3 تا 6 ماه گذشته را درخواست دهد تا با بررسی و استناد به آن بتواند تصمیم منطقی برای زندگی خود بگیرد.

در مورد تشخیص زمان تماس یا پیامک، تنها توسط کارشناسان و متخصصان حوزه مخابراتی امکان پذیر است که این مورد نیز با دستور قضایی امکان پذیر است.

در این مورد باید بیان کرد که تنها ارتباط تلفنی از طریق تماس یا پیامک، نمی تواند دلیلی بر اثبات خیانت فردی باشد. بنابراین اگر کسی فقط بر این مورد استناد کند یا دچار وسواس فکری باشد، این کار وی نوعی تهمت محسوب می شود و طرف مقابل می تواند در این باره از وی شکایت کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله حذف نام همسر از شناسنامه پیشنهاد می شود.

دیدگاه حقوقی درباره پرینت مکالمات

از دیدگاه حقوقی، پرینت گرفتن از سیم کارت شخصی دیگر ممنوع و کار غیر قانونی محسوب می شود، مگر با حکم قضایی باشد.

درباره زن و شوهر، تنها زمانی که یکی از طرفین دعوی ارتباط نامشروع داشته باشد، امکان پذیر خواهد بود. برای این کار نیز باید ابتدا نسبت به همسر برای داشتن رابطه نامشروع شکایت شود، سپس براساس نظر محاکمه قضایی به وی مجوز پرینت از تلفن همسر داده خواهد شد.

لازم به ذکر است برخی از مردان با اتهام به خیانت همسر خود، قصد دارند که مهریه را پرداخت نکنند، در صورتی که نمی دانند هیچ موردی جز بخشش از سوی زن، نمی تواند این حق را از وی سلب کند.

درباره موارد حقوقی دیگر مانند مسائل اجتماعی و اقتصادی این مورد مربوط به پلیس امنیت اجتماعی است و از این طریق می توان برای پرینت مکالمات اقدام کرد.

برای انجام تمام موارد حقوقی در ارتباط با این نوع پرونده ها می توان از یک وکیل پایه یک دادگستری با تجربه برای موفقیت بیشتر استفاده کرد.   

ضرورت استفاده از وکیل خانواده 

افراد زیادی هستند که در زندگی زناشویی به همسر خود شک دارند و باور دارند که همسرشان به آنها خیانت می کنند، برای اثبات خیانت وی می توانند پرینت مکالمات آن را بگیرند، ولی برای انجام این کار مشکلات بسیاری دارند، در این موارد استفاده از وکیل خانواده ضرورت پیدا می کند. 

برای این کار باید شرایط قانونی آن وجود داشته باشد. بنابراین برای گذراندن مراحل قانونی و قضایی نیاز به یک وکیل با تجربه ضروری خواهد بود.

برای انجام تمام موارد مریوط به خیانت همسر می توان از یک وکیل خانواده استفاده کرد؛ زیرا بهره مندی از یک وکیل با تجربه در زمینه حقوق خانواده در این نوع موارد موجب موفقیت بیشتر خواهد شد.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی و مسائل خانوادگی مانند خیانت، طلاق غیابی، طلاق توافقی، مهریه، نفقه، اجرت المثل و سایر موارد مربوط به امور کیفری و جنایی تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است. در همین راستا ایشان موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.

محبوبه حجتیان تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور مربوط به پرونده خود تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *