تمکین, حضانت, داوری, طلاق, مهریه, نفقه, وکیل خانواده

ضرورت استفاده از وکلای خانواده

وکلای خانواده

هر فردی که بدون کمک وکلای خانواده به مسائل و امور حقوقی مربوط به خانواده می پردازد، در معرض آسیب جدی است. آن شخص دوران بسیار عاطفی را سپری می کند که در آن دیدن عینی چیزها، برنامه ریزی خوب، یادگیری تمام پیچیدگی های قوانین خانواده و تعامل سازنده با طرف های دیگر برای حل مسائل دشوار است.

استفاده از وکلای خانواده باید به عنوان یک سرمایه گذاری مطرح شود. وکیل خانواده باید بسته به شرایط شما، یا بیشتر از هزینه ای که در هزینه های حقوقی دارد به شما بدهد یا از ضرر شما بیشتر از هزینه های حقوقی جلوگیری کند. داشتن یک وکیل خانواده خوب باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

نحوه عملکرد وکلای خانواده

وکیل خانواده باید مانند یک مددکار عمل کند که علاوه بر تسلط بر مسائل حقوقی خانواده بر مسائل مربوط به افراد از لحاظ روانشناسی نیز آگاهی کامل داشته باشد.

وکلای خانواده زمان زیادی را در مذاکرات یا دادگاه می گذرانند، بنابراین مهارت هایی برای تخریب طرف مقابل دارند؛ اما این استراتژی اغلب برای مشتریان آنها مضر است تا مفید. وکلای خانواده می‌دانند که بهترین راه‌حل برای موکل‌هایشان، تصمیمی است که به سرعت، دوستانه و کم هزینه انجام شود، بدون اینکه موکل آنها از تصمیم برای جدایی یا گرفتن حقوقی مانند مهریه یا طلاق منصرف شود.

تنها زمانی که طرف مقابل اصرار بر یک مسیر مخرب و تخریب برای برنده شدن داشته باشد (معمولاً این استراتژی فقط توسط طرفین دعوی که خود وکیل دارند، استفاده می‌شود)، وکلای خانواده با برخورد تند برای متوقف کردن آن نوع رفتار مضر استفاده می کنند.

وکلایی که فقط پرونده های مربوط به حقوق خانواده را انجام می دهند، قانون خانواده را می شناسند. آنها می دانند که چه موضعی معقول است و قضات چه فکر می کنند. همچنین آنها پویایی خانواده را درک می کنند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طلاق توافقی پیشنهاد می شود.

دادگاه حقوقی

چگونگی ارتباط وکلای خانواده با موکلان خود

اغلب وکلای خانواده راه های زیادی برای حل مشکلات و تعارضات می دانند. مدت کوتاهی پس از ملاقات با موکلان، وکلای حقوق خانواده یا می دانند که نتیجه نهایی احتمالاً چه خواهد بود یا به دلیل اینکه وکیل و موکلش اطلاعات کافی برای تعیین آن ندارند، آنها روندی را می دانند که باید طرفین را درگیر کند.

وقتی دو وکیل خانواده در یک پرونده حضور دارند، هر دو احتمالاً می دانند که دامنه نتایج ممکن چقدر خواهد بود یا برای دانستن دامنه نتایج ممکن چه چیزی لازم است. در جایی که موکلان آنها مایل به همکاری با یکدیگر هستند، وکلا می توانند به هر دوی آنها کمک کنند تا به راه حلی برسند که در محدوده آن چیزی است که برای هر دوی آنها معقول است.

اما در جایی که موکلان آنها عصبانی هستند و نیاز به ابراز خشم دارند، وکلای خانواده سعی می کنند اجازه دهند این اتفاق به گونه ای رخ دهد که کمترین آسیب را به همراه داشته باشد و همچنان به موکلان خود اجازه دهند تا مسائل را پس از آن حل کنند.

در مواردی که موکلان آنها درباره حقایق یا مسائل اساسی اختلاف نظر جدی دارند، وکلای خانواده می توانند به آنها در یافتن راه هایی برای حل این اختلافات کمک کنند یا از کسی بخواهند تصمیم بگیرد که چه چیزی درست است و در عین حال حداقل خسارت ایجاد می کند.

این موارد، چند مورد از دلایلی است که چرا وکلای خانواده واقعاً می توانند در میانجیگری خانواده کمک کنند و نشانگر نحوه عملکرد مناسب یک وکیل خانواده با تجربه است.

نقش وکلای خانواده در دفاع از موکلان

در هنگامی که یکی از طرفین وکالت ندارد، وکیل خانواده نقش کمی متفاوت دارد. وکیل خانواده می‌داند که نتیجه نهایی چه خواهد بود، اما طرف دعوی که از وکیل استفاده نمی کند، اغلب نمی‌تواند ببیند که راه‌حل‌های معقول چیست.

از آنجایی که شخص بدون استفاده از راهنمایی وکیل، نسبت به قانون آگاهی ندارد، روش‌های حل اختلاف را نمی‌داند و نمی‌تواند از اختلاف یا هدف جدا شود، اغلب نمی‌توان کارها را بدون دعوا حل کرد. هنگام برخورد با چنین شخصی، وکلای خانواده سعی می کنند راه حل معقول را ارائه کنند.

همچنین به این علت که افراد بدون وکیل از قانون، رویه‌های دادگاه یا نحوه رسیدن به حل و فصل اختلافات خانوادگی اطلاعی ندارند، اغلب کل فرایند را زمان‌بر، دشوار و پرهزینه‌تر می‌کنند. بنابراین یکی از کارهایی که وکیل خانواده باید انجام دهد، این است که هزینه های حقوقی موکل خود را برآورد و بازیابی کند.

اغلب اوقات برای یکی از طرفین ملاقات با یک وکیل فقط برای یک یا دو ساعت به اندازه کافی خوب نیست تا توافق را بررسی کنند، به خصوص اگر توافق راحت نباشد. اگر طرفین بخواهند توافق قابل اجرا باشد، همه آنها باید با یک وکیل ملاقات و اطمینان حاصل کنند که نه تنها فرصتی برای توضیح کامل توافق وجود دازد، بلکه باید راهی برای پیشنهاد تغییرات و مذاکره نیز داشته باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل حضانت پیشنهاد می شود.

وکیل حقوقی خانواده

ضرورت استفاده از وکیل خانواده

اکثر وکلای خانواده در دعاوی طلاق و سایر امور مربوط به طلاق تسلط کافی به قوانین مربوط به این نوع پرونده ها را دارند؛ اما حقوق خانواده یک حوزه عملی نسبتاً گسترده بوده که قوانین حمایت از خانواده و حقوق مربوط به آن است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طلاق از طرف زوجه پیشنهاد می شود.

از آنجایی که بررسی مسائل مربوط به حقوق خانواده بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با راهنمایی کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *