وکیل قانون کار, مقالات, وکیل تجاری

دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار

دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار وکیل حجتیان

دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار در همه جای دنیا و از جمله ایران بین کارگر و کارفرما دیده می شود. برای حل این اختلافات قوانین کار در هر کشوری وضع شده تا حقوق افراد به عنوان کارگر یا کارفرما ضایع نشود. وکیل قانون کار با تسلط بر قوانین کار می تواند در خصوص دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار به کارفرما و کارگر مشاوره حقوقی داده و یا وکالت آنها را برای حل اختلافاتشان قبول کند. 

اگر شما نیز به عنوان کارگر یا کارفرما گرفتار پرونده های دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار هستید می توانید از کمک و مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان استفاده کنید. تنها کافیست با شماره 09121584013 تماس گرفته و کلیه مسائل حقوقی دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار را به ایشان بسپارید.

دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار در ایران

دعاوی بین کارفرما و کارگر در صورتی که مربوط به رابطه کاری و استخدامی بین آنها باشد باید از طریق مقررات قانون کار و از طریق مراجعی که در اداره کار مستقر هستند حل و فصل شود. قانونگذار فصل نهم قانون کار را به تعیین مراجعی که به دعاوی بین کارگر و کارفرما رسیدگی می کنند اختصاص داده است که مواد 157 تا 166 است.

ماده 157 می گوید در صورتی دعاوی بین کارگر و کارفرما مطابق با قوانین فصل نهم قانون کار حل و فصل می گردند که از عوامل زیر ناشی شده باشند :

  • دعاوی قرارداد کارآموزی
  • دعاوی موافقت نامه های کارگاهی
  • دعاوی مربوط به اجرای مقررات قانون کار و دیگر قوانین آن نظیر قانون تامین اجتماعی
  • دعاوی مربوط به پیمان دسته جمعی کار
دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار وظایف وکیل کار

روشهای رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما

با توجه به مقررات فصل نهم قانون کار دو روش جهت حل و فصل دعاوی کارگران و کارفرمایان پیش بینی شده است که به قرار زیر است:

روش اول: روش شغلی یا صنفی

در این روش کارگر و کارفرما می توانند به شخصی که مورد توافق هر دو است مراجعه کرده و به صورت مسالمت آمیز و کدخدا منشانه موضوع را حل و فصل نمایند. در این روش کارگر و کارفرما به صورت مستقیم با هم مذاکره کرده و مشکلشان را از راه سازش حل می کنند.

روش دوم : روش شبه قضایی

در روش دوم از طریق دادرسی به دعاوی بین کارگر و کارفرما رسیدگی می شود. در این روش دعاوی بین کارگر و کارفرما در سه مرحله رسیدگی می شود:

  • مرحله اول مرحله بدوی: در این مرحله دعوا میان کارگر و کارفرما در هیئت تشخیص بررسی می شود.
  • مرحله دوم مرحله تجدیدنظر: در مرحله دومبته رائی که از هیئت تشخیص صادر گشته نزد هیئت حل اختلاف تجدیدنظرخواهی صورت می گیرد.
  • مرحله سوم مرحله فرجام خواهی : در مرحله آخر از رائی که هیئت حل اختلاف صادر نموده نزد دیوان عدالت اداری فرجام خواهی صورت می گیرد.

مطالعه مقاله قرارداد بین کارفرما و کارگر به شما توصیه می شود. 

دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار وظایف روشهای رسیدگی به دعاوی قانون کار

دعاوی قانون کار شامل چه مواردی می شود؟

از مسائلی که موجب می شود کارگران جهت احقاق حق خود اقدام نمایند موارد زیر است:

  • اخراج غیرقانونی کارگر از کار
  • بیمه نکردن کارگر یا تعلیق و تاخیر در پرداخت حقوق
  • تعیین نمودن دستمزد کمتر از حداقل تعیین شده توسط وزارت کار
  • گذاشتن شروط نامعقول در قرارداد و تحمیل آن به کارگر

چنانچه شما نیز در دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار نیاز به کمک و مشاوره یک وکیل با تجربه دارید با وکیل محبوبه حجتیان تماس بگیرید.

وظایف وکیل قانون کار چیست؟

یک وکیل قانون کار در اختلافات می تواند از کارفرما یا کارگر و نیروی کار دفاع نماید. در یک کلام می توان گفت که وکیل باتجربه از همه افرادی که مشمول قانون کار و تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی هستند می تواند دفاع کند چرا که به کلیه قوانین و مقررات در این زمینه تمرکز و آگاهی دارد. از مهمترین وظایف وکیل قانون کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رسیدگی به دعاوی مربوط به حوادث حین کار
  • بررسی اتهامات ناشی از اعمال ناعادلانه کارفرما در حق کارگر
  • دفاع از نیروی کار در برابر کارفرمای بدون تعهد
  • و …
دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار بهترین وکیل قانون کار

بهترین وکیل دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار

در وقت بروز اختلاف بین کارگر و کارفر نیاز است که حل این مشکل را به وکیل حرفه ای که در مسائل قانون کار و دعاوی استخدامی دارای تبحر باشد بسپارید. وکیل محبوبه حجتیان یکی از بهترین وکلای دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار است که دانش و تسلط کافی بر قوانین کار را دارد و می تواند شما را در احقاق حق خود یاری کند.

وکیل حجتیان همواره می کوشد که اختلافات بین کارگر و کارفرما را بدون طرح دعوی در مراجع قضایی یا اداره کار حل و فصل نماید. با این کار شما در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید و در کسب و کار خود دچار اختلال نمی شوید.

کلام آخر

در این مقاله با موضوع دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار با شما همراه بودیم. امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه چراغ هایی را برای شما روشن کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهامی در زمینه دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار می توانید با دفتر وکیل محبوبه حجتیان به شماره ۰۹۱۲۱۵۸۴۰۱۳ تماس بگیرید.

وکیل محبوبه حجتیان بهترین وکیل قوانین کار و مسائل استخدامی

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان با سالها تجربه در زمینه وکالت پرونده های حقوقی، قضایی، جنایی، ملکی و خانواده آمادگی دارد وکالت شما را در زمینه دعاوی مربوط به موارد استخدامی و قانون کار به عهده بگیرد.
موسسه حقوقی حجتیان به خود می بالد که در کلیه سالهای فعالیت حقوقی پایبند به قسم خود بوده و از هیچ تلاشی برای احقاق حق موکلان خود دریغ نکرده است. موفقیت در صدها پرونده حقوقی، ملکی، تجاری، قضایی و … نشان دهنده تعهد و مسئولیت پذیری همراه با تجربه و تخصص وکلای این موسسه حقوقی است.