مقالات, شرب خمر, وکیل کیفری

مجازات دایر کردن محل شرب خمر

مجازات دایر کردن محل شرب خمر

دایر کردن محل شرب خمر مطابق با قانون همانند نوشیدن مشروبات الکلی، فرد مرتکب مشمول مجازات خواهد شد که با توجه به رأی قاضی پرونده ممکن است به 3 ماه تا 3 سال حبس، هفتاد و چهار ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شود. البته بعد از صدور حکم برای مجازات دایر کردن محل شرب خمر امکان اعتراض وجود دارد که با استفاده از مشاوره یک وکیل کیفری حرفه ای و مسلط بر قوانین مجازات اسلامی می توان قاضی پرونده را متقاعد کرد، درباره حکم صادر شده تجدیدنظر کند و حداقل مجازات را برای مرتکب در نظر بگیرید. 

برهمین اساس اگر شما به عنوان فردی که مرتکب جرم نوشیدن مشروبات الکلی، خرید و فروش آن و یا فراهم کردن محیط برای شرب خمر شده اید و در حال حاضر در مراجع قضایی دارای پرونده هستید، پیشنهاد می شود با استفاده از وکالت محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل کیفری موجب کاهش مجازات خود شوید. ایشان با داشتن دانش کافی و تسلط بر قوانین توانایی دفاع از شما و گرفتن حداقل محکومیت را دارد.

برای ارتباط با وکیل محبوبه حجتیان می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۵۸۴۰۱۳ تماس حاصل فرمایید. 

کاهش مجازات جرم های مربوط به شرب خمر با وکیل حرفه ای

مجازات دایر کردن محل شرب خمر در ایران

از آنجایی که نوشیدن مشروبات الکلی در ایران حرام است و از نظر قانونی جرم محسوب می شود، مطابق با قانون مجازات اسلامی برای کسانی که مرتکب چنین جرمی شوند، مجازات سنگینی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین اگر فردی خرید و فروش مشروبات الکلی یا دایر کردن محل برای شرب خمر را انجام دهد، او نیز مرتکب جرم شده است و براساس قانون برای این کار مجازات تعیین می شود.

طبق ماده ۷۰۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات دایر کردن محل شرب خمر به شرح زیر است:

  • سه ماه تا دو سال حبس
  • هفتاد و چهار ضربه شلاق
  • جزای نقدی با توجه به نظر قاضی پرونده

بنابراین مطابق با قانون در صورتی که فردی مرتکب هر دو جرم دایر کردن محل شرب خمر و دعوت مردم به آن مکان شود، به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم خواهد شد. علاوه بر مجازات ‌های فوق، محل شرب خمر نیز پلمپ خواهد شد.

همچنین خرید، فروش، حمل، نگهداری و تولید مشروبات الکلی نیز در قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و برای هر یک از آنها مجازات‌ های خاص در نظر گرفته خواهد شد. قوانین مربوط به شرب خمر و سایر جرایم مرتبط با آن در ایران برگرفته از احکام شرعی اسلام است.

همان طور که بیان شد در قانون مجازات اسلامی ایران، دایر کردن محل برای شرب خمر جرم محسوب شده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

قانون مجازات برای دایر کردن محل شرب خمر

ماده ۷۰۴ قانون مجازات اسلامی درباره دایر کردن محل شرب خمر بیان می کند؛ هر کس محلی را برای شرب خمر دایر کند یا مردم را به آن محل دعوت کند، به حبس از سه ماه تا دو سال و شلاق تا هفتاد و چهار ضربه و یا جزای محکوم خواهد شد.

بنابراین می توان بیان کرد که مجازات دایر کردن محل شرب خمر شامل حبس، شلاق و جزای نقدی یا هر دو می‌شود. میزان مجازات با توجه به میزان جرم، بررس شرایط توسط قاضی دادگاه تعیین خواهد شد. در ضمن علاوه بر مجازات ‌های فوق، محل شرب خمر نیز پلمپ خواهد شد. همچنین خرید، فروش، حمل، نگهداری و تولید مشروبات الکلی نیز در قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و برای هر یک از آنها مجازات ‌های خاص در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که در قانون جدید مجازات اسلامی مصوب سال 1392، مجازات دایر کردن محل شرب خمر تغییری نیافته و همچنان همانند ماده 704 قانون مجازات اسلامی سابق است.

بررسی جرم دایر کردن مکان برای شرب خمر

در قانون جمهوری اسلامی ایران، دایر کردن محل شب خمر جرم محسوب شده و مجازات دارد.

ماده ۷۰۴ قانون مجازات اسلامی در این خصوص بیان می کند؛ هر کس محلی را برای شرب خمر دایر کرده باشد یا افراد را به آنجا دعوت کند به سه ماه تا دو سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق و یا به جزای نقدی یا هر دو آنها محکوم می ‌شود. همچنین علاوه بر مجازات حبس و شلاق و جزای نقدی، دادگاه می‌تواند محل مورد نظر را نیز پلمپ یا تعطیل کند.

نکاتی که باید درباره جرم دایر کردن مکان برای شرب خمر بدانید، عبارت است از:

اثبات جرم: برای اثبات جرم دایر کردن محل شب خمر، اقرار متهم یا شهادت دو مرد عادل کافی است.

شرب خمر در محل: اگر در محل مورد نظر، شرب خمر نیز انجام شود، مرتکب به مجازات شرب خمر نیز محکوم خواهد شد.

تفاوت مکان برای شرب خمر با مرکز فساد و فحشا: دایر کردن محل شب خمر با دایر کردن مرکز فساد و فحشا متفاوت است. در مرکز فساد و فحشا، علاوه بر شرب خمر، اعمال منافی عفت نیز انجام می ‌شود.

در صورت نیاز داشتن به یک وکیل کیفری حرفه ای در زمینه پرونده های مثل شرب خمر، خرید و فروش و دایر کردن محل برای نوشیدن مشروبات الکلی، می‌ توانید به محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید.

کاهش مجازات شرب خمر با وکیل کیفری حرفه ای

کاهش مجازات برای دایر کردن محل شرب خمر با بهترین وکیل کیفری

مجازات دایر کردن محل شرب خمر مطابق با قانون مجازت اسلامی و با توجه به رأی قاضی پرونده تعیین می‌ شود. اگر شما به عنوان کسی که مرتکب این نوع جرایم هستید، می خواهید مجازات خود به حداقل برسانید، پیشنهاد می شود از یک وکیل کیفری حرفه‌ای کمک بگیرید. شما می‌ توانید با مراجعه به یک وکیل متخصص در حوزه قوانین کیفری، نظرات و راهنمایی‌ های لازم را دریافت کنید.

محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل کیفری با داشتن دانش و تسلط کافی بر قوانین مجازات اسلامی می ‌تواند شما را در مراحل قضایی، وقتی که متهم به دایر کردن محل شرب خمر هستید، مشاوره دهد و حقوق شما را به نحو قانونی تضمین کند. ایشان نیز می‌تواند به شما اطلاعات کاربردی در مورد مجازات ‌ها و راهکارهای دفاع از خودتان را ارائه دهد.

بنابراین اگر به دلایلی گرفتار جرایم ناشی از شرب خمر مثل شراب خواری و حمل مسکرات و دایر کردن محل شرب خمر شده اید، برای کاهش مجازات خود کافی است با یک وکیل باتجربه و آگاه در این زمینه مشورت کنید و وکالت پرونده خود را به ایشان بسپارید. وکیل محبوبه حجتیان با داشتن سال ها تجربه در زمینه پرونده های کیفری آماده ارائه مشاوره حقوقی و برعهده گرفتن وکالت مرتکبان این نوع جرایم است.

برای بهره مندی از خدمات حقوقی می توانید از طریق لینک زیر با وکیل محبوبه حجتیان تماس حاصل فرمایید.