طلاق, وکیل خانواده

چگونگی مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی چگونه است و چقدر طول می کشد؟

طلاق توافقی، طلاقی است که در آن زوجین درباره همه موارد با یکدیگر توافق دارند و نیازی به پرداخت مهریه یا تصمیم گیری در مورد نفقه همسر یا فرزند یا حضانت از سوی دادگاه ندارند.

از سوی دیگر، در طلاق مورد اختلاف، یک یا هر دو طرف در مورد شرایط طلاق (چه در مورد اینکه آیا خود طلاق باید اتفاق بیفتد، پرداخت مهریه، نفقه، نفقه فرزند یا حضانت فرزندان) اختلاف نظر دارند.

یک طلاق توافقی مستلزم آن است که یکی از طرفین فرایند را با ارائه دادخواست یا احضار برای طلاق به دادگاه آغاز کند.

مراحل طلاق توافقی

1- ثبت درخواست در سامانه قضایی ثنا (ثبت نامه در دفاتر خدمات قضایی)

2- مشاوره اجباری برای هر دو طرف (گاهی هر دو طرف یا یکی از طرفین تمایلی به شرکت در جلسات مشاوره ندارد، بنابراین وکلای خانواده می توانند به آن در این زمینه راهکارهای مفید ارائه دهند)

3- انجام آزمایش بارداری برای زن یا معاینه توسط پزشکی قانونی برای اثبات باکره بودن آن

4- صدور حکم دادگاه (نامه عدم امکان سازش) برای طلاق توافقی (مدت زمان مراجعه به دفاتر طلاق برای اجرای حکم و ثبت طلاق 90  روز است؛ در غیر این صورت حکم باطل خواهد و مجدد باید برای آن اقدام شود)

5- اجرای حکم طلاق در دفاتر ثبت طلاق تمام شهرهای ایران (تفاوتی ندارد که حکم قاضی متعلق به کدام شهر است)

برای انجام تمام مراحل ذکر شده، هر کدام از زوجین می توانند به صورت انفرادی براساس توافق های که در بین آن دو صورت گرفته یا اینکه از طریق وکیل برای طلاق توافقی اقدام کنند. استفاده وکیل خانواده در طلاق توافقی موجب سرعت در روند پرونده خواهد شد.

موسسه حقوقی حجتیان، با سرپرستی محبوبه حجیتان در مدت 30 روز به صورت فوری یا در حالت عادی ظرف 6 ماه قادر به گذراندن تمام مراحل طلاق توافقی شما خواهد بود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طلاق توافقی پیشنهاد می شود.

طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و کپی سند ازدواج
  • گواهی عدم بارداری و گواهی اثبات باکره بودن از سوی پزشکی قانونی
  • حکم عدم امکان سازش از سوی قاضی دادگاه خانواده

مزایای طلاق توافقی

1- روند سریع تر در طلاق توافقی

در دنیای پرشتاب، دلایل مختلفی برای انتخاب طلاق توافقی وجود دارد. روند به طور کلی سریع تر از سایر طلاق ها است، زیرا به پیگیری، حضور در جلسات بسیار در دادگاه نیازی نخواهد بود.

روند پیش از دادگاه و ثبت دادخواست طلاق یک طرفه، حضور در دادگاه، جلسات دادگاه و تأخیرهای قابل توجه ذاتی هر سیستم دادگاهی، صرف نظر از صلاحیت قضایی، زمان و موانع قابل توجهی را برای دریافت حکم نهایی در مورد طلاق افزایش می دهد.

بنابراین حل و فصل مسائل خود در خارج از دادگاه به ویژه در صورت داشتن فرزند مفید است؛ زیرا می توانید از تنش و آسیب ناشی از کشاندن فرزندان خود به دلیل رسیدگی های پرهزینه و وقت گیر دادگاه و حضانت فرزند جلوگیری کنید.

2- کاهش هزینه در طلاق توافقی

به دلیل ماهیت سریع تر طلاق توافقی، هزینه ها به طور چشمگیری کمتر از طلاق یک طرفه است. میانگین هزینه طلاق یک طرفه به علت انجام درخواست های مکرر و ثبت قضایی بیشتر خواهد بود است؛ ولی در طلاق توافقی تنها باید درخواست خود را ثبت کرد و بعد از چند جلسه مشاوره با هزینه اندک با توجه به توافق های انجام شده، می توان بدون پرداخت هیچ هزینه ای طلاق خود را به ثبت رساند.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده برای یک زوج، طلاق نباید آن کابوس وحشتناکی باشد که به تصویر کشیده شده است. طلاق توافقی یک گزینه سریع تر و کم دردسرتر است.

چه طلاق یک طرفه داشته باشید، چه طلاق توافقی به شدت توصیه می شود از یک وکیل خانواده با تجربه مشاوره بگیرید. وکلای خانواده علاوه بر دستیابی به بهترین نتیجه ممکن از نظر مالی، به آرامش شما و همسرتان در طول مذاکرات مالی، به ویژه در بحث های مربوط به حمایت از فرزند و حمایت از همسر کمک می کنند. با توجه به این واقعیت که بسیاری از زوج‌ها اجازه می‌دهند احساساتشان در طول طلاق به بهترین شکل ممکن از بین برود، این برای همه افراد درگیر بسیار مفید است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه وکیل حضانت چه وظایفی دارد؟ مقاله  پیشنهاد می شود.

وکیل خانواده

ضرورت استفاده از وکیل خانواده

اکثر وکلای خانواده به دعاوی طلاق و سایر امور مربوط به طلاق آشنایی  دارند؛ اما حقوق خانواده یک حوزه عملی نسبتاً گسترده بوده که تنها وکیل طلاق حرفه ای می تواند به بررسی این نوع پرونده ها بپردازد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله  ضرورت استفاده از وکلای خانواده پیشنهاد می شود.

بنابراین از آنجایی که بررسی مسائل مربوط به حقوق خانواده بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود.

محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

همچنین در زمینه های مختلف مانند موارد ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده و موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.
تالیف کتاب های مختلف، انجام دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کاری و خدمات حقوقی بخشی از فعالیت های محبوبه حجتیان است که تمام این ها از صمیم قلب صرفا در آرزوی روزهایی سرشار از امید به آینده و گسترش عدالت واقعی و ترقی های بزرگ در عرصه حقوق است.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *