وکیل خانواده

چگونگی اثبات خیانت

اثبات خیانت

در هنگامی که زن و مرد ازدواج می کنند، درواقع به یکدیگر تعهد می دهند که از لحاظ عاطفی و زناشویی کسی را وارد حریم خصوصی خود نکنند. بنابراین هنگامی که یکی از زوجین به تعهد خود پایبند نباشد و کسی دیگر را وارد حریم شخصی خود کند، خیانت صورت گرفته است. در این مواقع طرف مقابل باید نسبت به راه های اثبات خیانت آگاهی داشته باشد تا بتواند از حق خود در دادگاه خانواده دفاع کند.

با آگاهی درباره روش های مختلف برای اثبات خیانت زن یا مرد، می توان آن را ثابت و با تنظیم دادخواست به کمک وکیل خانواده، برعلیه فرد خیانکار شکایت کرد. همچنین برای اثبات خیانت زن یا شوهر باید آگاهی بسیار در این زمینه کسب کرد، در ادامه روش های اثبات خیانت بیان شده است.

روش های اثبات خیانت

برای اثبات خیانت همسر راه های حقوقی و قانونی زیادی وجود دارد که عبارت است از:

  • اعتراف خود زن یا مرد به خیانت و شهادت شاهدان در حضور قاضی الزامی است.
  • در صورت وقوع زنا از سوی زن یا مرد، به جز اعتراف فرد خیانکار، حضور 4 مرد (یا 3 مرد با 2 زن) الزامی است.
  • ارائه پیامک، عکس و فیلم به عنوان مدرک خیانت، البته این موارد تنها دلیلی بر اثبات خیانت نخواهد بود، در این صورت برای مجازات فرد خیانکار، ارائه پرینت مکالمات و تماس الزامی است (این کار را نیز فقط با حکم قاضی امکان پذیر است).
  • بعد از بررسی پرونده، اعتراف فرد خیانکار، شهادت شاهدات و مدارک موجود، قاضی براساس علم خود می تواند برای مجازات رأی صادر کند.

در برخی از موارد هنگامی که مدارک و شواهد کافی نباشد، اثبات خیانت امکان پذیر نخواهد بود و قاضی نمی تواند نسبت به آن حکمی صادر کند. در این موارد پیشنهاد محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری این است که با کمک یک وکیل خانواده با تجربه بهتر می توان رویه های قضایی اثبات خیانت را سپری کرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونگی پرینت مکالمات همسر پیشنهاد می شود.

خیانت مرد

مجازات خیانت

هنگامی که خیانت به مرحله اثبات می رسد، قاضی برای مجازات آن حکم صادر خواهد کرد. با توجه به قوانین اسلامی در صورت اثبات خیانت از سوی زن، به علت جایگاه بالای آن در جامعه و نقش تاثیرگذار زن در خانواده، نسبت به مجازات آن بسیار سختگیرانه رفتار خواهد شد.

مجازات خیانت زن با توجه به نوع و میزان خیانت متفاوت است.

ـ در زمانی که خیانت زن، در حد خیانت کلامی و عاطفی و در حد بغل کردن و بوسیدن باشد، با توجه به نظر قاضی بین 1 تا 99 شلاق تعزیری خواهد بود.

ـ اگر در هنگام خیانت زن، زنا رخ داده باشد، حکم آن سنگسار خواهد بود (البته اجرای حکم سنگسار شرایط خاص دارد که این شرایط توسط قاضی تشخیص داده خواهد شد و چندین سال است که اجرا نمی شود) یا مجازات دیگری برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

در مورد خیانت مرد، بعد از اینکه از سوی زن به اثبات رسید که همسر وی خیانت کرده است، قاضی برای مجازات آن حکم صادر خواهد کرد.

ـ در زمانی که خیانت مرد، در حد خیانت کلامی و عاطفی و در حد بغل کردن و بوسیدن باشد، با توجه به نظر قاضی بین 1 تا 99 شلاق تعزیری خواهد بود.

ـ اگر در هنگام خیانت مرد، زنا رخ داده باشد، حکم آن اعدام خواهد بود.

البته درباره خیانت مرد، با توجه به اینکه در قوانین اسلامی مرد می تواند 4 زن به صورت عقد دائمی و تعدادی به صورت عقد موقت داشته باشد، کمتر سختگیری می شود و اغلب با دلیل حقوقی و قانونی بیان می دارند که زنا صورت نگرفته و اثبات خیانت مردان کار بسیار سختی بوده، بنابراین استفاده از وکیل حقوقی در این موارد بسیار ضروری خواهد بود. پیشنهاد می شود برای به نتیجه رسیدن این نوع پرونده ها از وکلای خانواده با تجربه استفاده شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طلاق فوری پیشنهاد می شود.

چگونگی طلاق در هنگام اثبات خیانت

گاهی علت جدایی بین زن و شوهر، خیانت همسر است، اگر درخواست طلاق (به علت خیانت زن) از سوی مرد باشد، ابتدا باید با ارائه مدارک، شهادت شاهدان و اعتراف زن، خیانت زن را اثبات کند، سپس قاضی نسبت به مجازات و طلاق آنها، حکم صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که با وجود اثبات خیانت زن، مرد موظف خواهد که مهریه آن را پرداخت کند؛ زیرا در زمان جاری شدن عقد نکاح برای پرداخت مهریه تعهد داده است. بنابراین حتی در هنگامی که زن به شوهر خیانت کند، حق گرفتن مهریه خود را دارد. تنها بخشیدن از سوی زن، علتی برای نپرداخت مهریه خواهد بود.

زن نیز می تواند با اثبات خیانت از سوی مرد، برای جدایی از آن اقدام کند، همچنین با درخواست طلاق خود می تواند تمام حقوق خود (مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت، ملاقات فرزند) را دریافت کند.

به جز مواردی که ذکر شده، زن می تواند با اثبات عسر و حرج (عدم ثبات اخلاقی مرد در خانه و وفادار نبودن آن)، نسبت به طلاق خود اقدام کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مطالبه نفقه پیشنهاد می شود.

طلاق فوری محبوبه حجتیان

ضرورت استفاده از وکیل خانواده

استفاده از وکیل خانواده باتجربه در اثبات خیانت، موجب تسریع بخشیدن مراحل حقوقی آن خواهد شد.

بنابراین استفاده از وکیل طلاق با تجربه به علت تسلط وی به پرونده های خانوادگی و مراحل مختلف حقوقی ضرورت دارد؛ زیرا وی می تواند پرونده اثبات خیانت شما را در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برساند.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی مانند طلاق غیابی، طلاق توافقی، اثبات خیانت، مهریه، نفقه، اجرت المثل و سایر موارد مربوط به خانواده تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است. در همین راستا موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.

محبوبه حجتیان، وکالت تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور مربوط خانواده تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *