طلاق, وکیل خانواده

وکیل طلاق یک طرفه

وکیل طلاق یک طرفه

طلاق یک طرفه پیچیده ترین نوع طلاق است؛ زیرا شامل زوجینی می شود که نمی توانند در مورد یک یا چند موضوع مربوط به طلاق توافق کنند. بنابراین در این مورد پیشنهاد می شود که از یک وکیل طلاق یک طرفه استفاده شود تا بتواند روند پرونده خود را با موفقیت به پایان برسانند.

به طور معمول، دو نوع طلاق وجود دارد. از سوی طلاق توافقی است  که در آن هر زن و شوهر در مورد تمام مسائل مربوط به طلاق، از جمله تقسیم اموال، حضانت فرزند، نفقه فرزند و نفقه همسر توافق دارند. در سوی دیگر طلاق یک طرفه است که زوجین نمی توانند در مورد مسائل طلاق خود به توافق برسند و در نهایت با تنظیم دادخواست، به دادگاه احضار می شود و قاضی درباره مسائل آنها تصمیم گیری می کند. خواه یک مسئله مورد اختلاف باشد، خواه درباره همه موارد دچار اختلاف شده باشند، قاضی دادگاه خانواده می تواند برای آن تصمیم گیری کند.

در این نوع طلاق ممکن است یکی از زوجین در دادگاه حضور پیدا نکند، بنابراین حکم قاضی به صورت غیابی صادر می شود که به آن طلاق غیابی گفته می شود.

تفاوت طلاق توافقی با طلاق یک طرفه

مهم‌ترین تفاوت بین طلاق توافقی و یک طرفه هزینه و زمان فرایند قانونی باشد. اگرچه معمولاً هزینه‌های یکسانی برای ثبت هر یک از انواع طلاق وجود دارد، اما همسرانی که برای طلاق یک طرفه اقدام می‌کنند، بیشتر از زوجینی که در مورد مسائل توافق می‌کنند، برای روند قضایی و کمک گرفتن از وکیل باید هزینه کنند.

در اکثر پرونده های مربوط به طلاق، قانون قضات را ملزم می کند که قبل از نهایی کردن طلاق، مدت زمان مشخصی را منتظر بمانند، سپس برای طلاق حکم صادر کنند. اگرچه مدت زمان انتظار معمولاً برای طلاق های یک طرفه یکسان نیست، اما همسران در طلاق توافقی معمولاً قبل از تصمیم گیری دادگاه در مورد تمام مسائل مربوط به طلاق، به توافق رسیده اند، فقط لازم که جلسات مشاوره را سپری کرده و گواهی عدم سازش را دریافت کنند. در نهایت می توان بیان کرد که یک طلاق توافقی نه تنها ارزان‌تر است، بلکه نسبت به یک پرونده مورد مناقشه، زمان بسیار کمتری برای نهایی شدن نیاز دارد.

طلاق توافقی به این معنی است که هر دو زوج در مورد تمام مسائل مربوط به طلاق توافق دارند. در این نوع طلاق الزامات قانونی وجود دارد که زوجین باید قبل از اقدام برای طلاق آن را رعایت کنند. برای انجام این مراحل پیشنهاد می شود از یک وکیل طلاق توافقی استفاده کنید؛ زیرا آنها به تمام موارد مربوط به طلاق توافقی آگاهی کامل دارند و با دانش کافی به بررسی پرونده شما می پردازند.

حتی اگر شما باید شرایط خاصی را برآورده کنید، طلاق توافقی اغلب بسیار آسان‌تر از طلاق یک طرفه است؛ زیرا همسران می‌توانند بدون مذاکره مداوم، موضع‌گیری قانونی و جلسات دادگاه به ازدواج خود پایان دهند. بنابراین طلاق توافقی معمولاً استرس کمتر و هزینه های قانونی پایین تری را به همراه دارد. همچنین روند طلاق توافقی باعث حفظ رابطه بین همسران می شود که به ویژه در صورت داشتن فرزند بسیار مهم است.

برای ارتباط با محبوبه حجتیان بهترین وکیل طلاق می توانید با شماره تلفن 09121584013 بگیرید. 

وکیل طلاق یک طرفه از سوی زن

استفاده از داور در طلاق یک طرفه

با این حال همسرانی که طلاق می گیرند باید بتوانند برای حل و فصل همه مسائل طلاق خود با یکدیگر به راه حل های مورد توافق برسند. اگرچه ممکن است برای حل و فصل مسائل مهم مانند مهریه، نفقه، حضانت به نظر برسد، اما این روند یکی از راه‌های پایان دادن به ازدواجتان بدون درگیری در دادگاه است.

اگر هدف شما اقدام برای طلاق توافقی است، اما در برقراری ارتباط با همسر خود مشکل دارید، می توانید برای حل مشکلات خود از یک وکیل طلاق یک طرفه استفاده کنید. همچنین می توانید از یک داور کمک بگیرید که به صورت یک طرفه بین همسران را به امید دستیابی به توافق در مورد مسائل مهم طلاق داوری می کند.

در صورت موافقت زوجین، داور توافق نامه ای را برای ارائه به دادگاه تنظیم کرده و قاضی از آن برای صدور حکم نهایی استفاده می کند. اگر یکی از زوجین با موضوع مورد اختلاف موافق نباشد، داور آنها را برای حل و فصل به قاضی بازمی گرداند.

مراحل طلاق یک طرفه

طلاق یک طرفه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. یکی از زوجین یا هر دو با برخی از جنبه های طلاق خود مخالفت می کنند. بنابراین، مراحل طلاق بسیار طولانی‌تر است و معمولاً با استرس بیشتر و افزایش هزینه‌های قانونی همراه است.

در طلاق یک طرفه، زوجین باید مراحل متعددی را قبل از نهایی شدن طلاق طی کنند که عبارت است از:

تهیه و تنظیم دادخواست طلاق با کمک وکیل طلاق (ارائه مدارک شناسایی، تنظیم دادخواست با بیان دلایل برای طلاق)

  • حضور در جلسه دادگاه خانواده
  • ارائه دلایل محکمه پسند برای جدایی
  • اعتراض به حکم صادر شده و درخواست تجدید نظر
  • مراجعه به مشاور خانواده
  • گرفتن حکم عدم سازش
  • صدور حکم نهایی طلاق
  • مراجعه به دفتر طلاق برای اجرای حکم

طلاق یک طرفه از سوی زن

با توجه به اینکه در قانون خانواده، حق طلاق به مرد تعلق دارد، اما زن نیز می تواند با ذکر دلایل محکمه پسند برای جدایی از مرد نیز اقدام کند. همچنین در هنگام جاری شدن عقد اگر حق طلاق از سوی مرد به زن داده شود، زن می تواند درخواست طلاق دهد.

در طلاق یک طرفه از سوی زن، با تنظیم دادخواست و نوشتن لایحه شروع می شود. بعد از تعیین جلسه دادگاه، مرد با حضور خود به دادخواست زن پاسخ خواهد داد. در صورت غیبت مرد در جلسات دادگاه، قاضی بعد از چند بار فرصت دادن به او، حکم نهایی را صادر خواهد کرد.

در این مورد زن می تواند برای دریافت مهریه و سایر حقوق خود نیز اقدام کند.

طلاق یک طرفه از سوی مرد

مطابق با قانون مرد هر زمانی که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق دهد، البته باید تمام حقوق آن را پرداخت کند و درباره حضانت فرزندان و نحوه ملاقات آنها تعیین تکلیف شود. همچنین با توجه به بند قانونی در سند رسمی ازدواج، اگر مردی برای طلاق یک طرفه اقدام کند، باید نصف تمام اموال خود را به همسر خود واگذار کند، از این مورد تحت عنوان تنصیف اموال یاد می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله درخواست طلاق از سوی زوجه پیشنهاد می شود.

وکیل طلاق

مدت زمان طلاق یک طرفه

زمانی که افراد برای طلاق یک طرفه اقدام می کنند، باید مراحل قانونی آن را سپری کنند که در مقایسه با طلاق توافقی به علت گذراندن مراحل پیچیده تر، مدت زمان بیشتری طول می کشد.

در همین راستا باید بیان کرد که طلاق به خصوص طلاق یک طرفه یک روند پیچیده حقوقی است. بنابراین زوجین باید با یک وکیل طلاق یک طرفه مشورت کنند تا بتواند آنها را از حقوق قانونی شان آگاه کند. در همین راستا وکلای خانواده باید به آنها اطمینان بدهند که در نهایت به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

استفاده از وکیل طلاق یک طرفه موجب می شود که روند طلاق زودتر انجام شود؛ آنها به تمام مراحل قانونی آشنایی دارند و در برخی از موارد دیگر نیاز به حضور زوجین در جلسات دادگاه نخواهد بود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل طلاق توافقی پیشنهاد می شود.

ضرورت استفاده از وکیل طلاق یک طرفه

طلاق یک طرفه مستلزم صرف زمان و صبر زیاد است. همیشه عاقلانه است که برای دریافت مشاوره حقوقی مناسب با یک وکیل طلاق متخصص مشورت کنید.

محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

همچنین در زمینه های مختلف مانند موارد ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده و موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.
تالیف کتاب های مختلف، انجام دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کاری و خدمات حقوقی بخشی از فعالیت های محبوبه حجتیان است که تمام این موارد را از صمیم قلب صرفا در آرزوی روزهایی سرشار از امید به آینده و گسترش عدالت واقعی و ترقی های بزرگ در عرصه حقوق انجام داده است.

برای طلاق یک طرفه نیز شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *