طلاق, وکیل خانواده

چگونه می توان یک وکیل طلاق خوب پیدا کرد؟

وکیل طلاق خوب

یک وکیل طلاق خوب می تواند روند طلاق شما را تغییر دهد. این کار می تواند تفاوت بین احساس اینکه یک مدافع دارید که از شما محافظت می کند یا احساس اینکه در حال جنگیدن به تنهایی هستید، تفاوت دارد. طلاق سخت است؛ اما یک وکیل طلاق با تجربه می تواند بخشی از این بار را بر عهده بگیرد و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. در ادامه درباره مواردی که هنگام انتخاب وکیل طلاق باید به آن توجه کنید، توضیح داده شده است.

شما به چه نوع وکیل دادگستری نیاز دارید؟

وقتی طلاق می گیرید، به یک وکیل دادگستری با تجربه در امور حقوقی خانواده نیاز دارید. طلاق می‌تواند فرایند پیچیده‌ای باشد و داشتن وکیلی که نکات ظریف قانون خانواده را بداند و با قوانین طلاق آشنا باشد، ضروری است.

آیا شما و همسرتان می توانید از یک وکیل طلاق به صورت مشترک استفاده کنید؟

در جواب این سوال باید بیان کرد که خیر این امکان وجود نخواهد داشت. قوانین رفتار حرفه ای حاکم بر وکلا، وکیل را از وکالت هر دو زوج در طلاق منع می کند. این امر باعث ایجاد تضاد منافع برای وکیل می شود، زیرا منافع، حقوق و نیازهای شما در طلاق برای همسرتان مضر است. یک وکیل نمی تواند از نظر اخلاقی به دو نفر در موقعیت های نامطلوب مشاوره حقوقی خوبی بدهد.

نحوه انتخاب وکیل طلاق خوب

شما باید با چند وکیل طلاق صحبت کنید، سپس از میان یکی از آنها یک وکیل مناسب را انتخاب کنید. شما باید وکیل خود را دوست داشته باشید. همچنین مهم است که به توانایی های وکیل خود اطمینان داشته باشید و به شیوه ارتباطی خود به خوبی پاسخ دهید. برخی از وکلا به رفتار پرخاشگرانه خود افتخار می کنند، در حالی که برخی دیگر توانایی خود را برای همکاری و حل و فصل اکثر طلاق ها بدون درگیری طولانی در دادگاه برجسته می کنند.

نیازهای شما، شخصیت شما و رفتار همسرتان در طلاق نیز بر نوع وکیل مناسب برای پرونده شما تأثیر می گذارد. برای مثال اگر شما و همسرتان می خواهید با یکدیگر توافق کنید و با طلاق توافقی از یکدیگر جدا شوید، بهترین وکیل برای شما یک وکیل طلاق توافقی است که موجب کاهش هزینه طلاق شما نیز خواهد شد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه نمونه لایحه الزام به تمکین پیشنهاد می شود.

بهترین وکیل طلاق

روش های موثر وکیل طلاق خوب در موفقیت پرونده

یک وکیل طلاق خوب از شما و پرونده شما به روشی دفاع می کند که ممکن است فکر نکرده باشید و فراتر از آنچه معمولاً انتظار دارید، روند قضایی پرونده طلاق شما انجام شود. در این مورد باید به این فکر کنید که شما یک بار، شاید دو بار طلاق بگیرید؛ اما بهترین وکلای طلاق صدها پرونده طلاق را وکالت کرده اند. بنابراین استفاده از وکیل با تجربه و مسلط به قانون خانواده در حفظ حقوق شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

1- یک وکیل طلاق خوب، هم خبر خوب و هم بد را بیان می کند

ویژگی بارز یک وکیل حقوقی عالی این است، صرف نظر از وضعیت شما و مهم نیست که چه چیزی ممکن است بخواهید بشنوید، آن وکیل به شما راهنمایی قانونی می کند که بهترین منافع شما را حفظ می کند. همیشه حتی اگر محبوب ترین توصیه نباشد.

در بحبوحه تعارضات عاطفی، وکیل طلاق خوب در مورد جزئیاتی که بر پرونده شما تأثیر می گذارد، هزینه ها، طول رسیدگی، مزایا و معایب گزینه های حقوقی مختلف، صحبت می کند. یک وکیل خوب کاملاً مطمئن می شود که حقایق و گزینه های خود را درک می کنید، زیرا باید چیزهایی را شناسایی کرده و برای آنها برنامه ریزی کنید که دیگر مانند قبل نخواهند بود.

2-  وکیل طلاق خوب برای حل و فصل مساعد تلاش می کند

هدف اصلی دستیابی به یک راه حل برای همه مسائل مربوط به طلاق از طریق مذاکره، تسویه حساب یا میانجیگری است. یک وکیل طلاق خوب می‌داند که یکی از موفق‌ترین استراتژی‌ها در تضمین یک توافق مطلوب در هر مرحله از یک پرونده طلاق، داشتن شهرت و توانایی به عنوان یک وکیل کارآمد و صالح است که در صورت لزوم به طور رسمی به محاکمه می‌پردازد.

ساله ا تجربه به عنوان وکیل محاکمه برای ایجاد و حفظ شهرت قوی به عنوان یک وکیل طلاق موفق با مهارت ها و اطمینان از محاکمه پرونده های پیچیده طلاق نیاز دارد.

3- یک وکیل طلاق با تجربه باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود

افرادی که با طلاق روبرو می شوند، احساس می کنند روی زمین لرزان ایستاده اند. برای مثال وقتی سعی می کنید خانواده جداگانه خود را ایجاد کنید، از لحاظ مالی آن توانایی را نداشته باشید یا ممکن است از صرف زمان کمتر با فرزندان خود نسبت به قبل ترس داشته باشید، زیرا برنامه های سرپرستی و فرزندپروری مشترک ترتیبات ملاقات و زندگی الزام آور قانونی را تعیین می کند؛ اما فقط به این دلیل که آینده متفاوت خواهد بود، به این معنا نیست که ناعادلانه خواهد بود.

داشتن یک وکیل مورد اعتماد شما را راهنمایی می کند و پرونده شما را توسعه می دهد. همچنین به شما امکان می دهد سریع تر و با استرس کمتر به اشتراک زمانی قابل اجرا، توزیع عادلانه دارایی و سایر توافقات برسید.

اگر طلاق شما یک طرفه باشد، دانستن اینکه شما یک وکیل حقوقی با تجربه دارید؛ یک مزیت بزرگ است و موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

4- یک وکیل طلاق خوب می تواند از اعتبار شما محافظت کند

طلاق پتانسیل منفی شدن بسیار دارد. بنابراین حفظ اعتبار شما بسیار مهم است؛ اما بسیاری از مردم این را در نظر نمی گیرند. احساسات در روند طلاق زیاد است و احتمال دارد همسر از این فرصت برای حمله غیرموجه به همسر دیگر استفاده کند.

در این موارد سخت است که در موقعیت نامناسب قرار بگیرید و با رفتار نامطلوب بیشتر تلافی نکنید. این موقعیت‌ها مستلزم وکیلی است که با رسیدگی به پرونده‌های طلاق یک طرفه با اختلافات شدید زوجین، از اعتبار یک یا هر دو طرف دفاع می کند.

شما برای ایجاد شهرت خوب تلاش کرده اید. شما نمی خواهید آن را به دلیل رفتار منفی از بین رفته ببینید؛ زیرا احساسات در حال غرق شدن هستند. یک وکیل طلاق باتجربه می تواند در این موارد بسیار ارزشمند باشد.

5- بهترین وکیل طلاق به شما توصیه می کنند که اقدامات خاصی را انجام ندهید

یکی از سخت ترین جنبه های کار وکلای حقوق خانواده این است که به موکلان توصیه می کنند تا به شیوه ای سودمند یا مناسب عمل نکنند. وظیفه آنها این است که به آرامی اما قاطعانه به شما بگویند چه زمانی اشتباه می کنید و چه راهکارهای برای آن دارند. بنابراین نباید به صورت خودسرانه درباره مسائل طلاق تصمیم گیری انجام شود.

یک وکیل طلاق حرفه ای به شما توصیه می کند که چه زمانی اقدام قانونی مناسب است و مطمئن می شود که موکل همه چیز را درک می کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله بهترین وکیل طلاق در تهران، آشنایی با ویژگی های او پیشنهاد می شود.

بهترین وکیل طلاق تهران

ویژگی های مهم در وکیل طلاق خوب

وکلای طلاق خوب و با تجربه ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ادامه برای آشنایی بیشتر درباره آنها توضیح داده شده است. 

1- وکلای طلاق خوب شما را برای واقعیت جدید و نگاه به آینده آماده می کنند

اغلب گفته می شود که وکلای خانواده افراد خوب را در بدترین حالت خود می بینند. این روند به این دلیل است که روند طلاق یک تجربه گیج کننده و نگران کننده برای والدین و فرزندان است. وکیلی که به امور خانوادگی شما رسیدگی می کند، باید با گوش دادن دقیق و گفتگوی مستقیم با شما، عمیقاً به وضعیت شما احترام بگذارد.

یک وکیل طلاق خوب هنگام احوالپرسی با هر موکل جدید، می‌داند که وظیفه او آماده کردن و کمک به آن فرد است تا با وضعیت ناامن و ناآشنا خود کنار بیاید. وکیل طلاق خوب از تمایل شما برای رفتار منصفانه در طول فرایند طلاق و پس از آن حمایت و محافظت می کند. هیچ یک از همسران نباید در موقعیتی قرار گیرند، به خصوص زمانی که فرزندان درگیر هستند.

بنابراین یکی از مواردی که وکلای خوب از موکلان خود می خواهند صداقت است. آنها تنها زمانی می توانند بهترین کار را برای شما انجام دهند که زنجیره ارتباطی موثر با شما داشته باشد.

2- وکلای طلاق خوب می دانند که قاضی چگونه برای پرونده شما رأی صادر می کنند

درست است که شما نمی توانید قاضی را انتخاب کنید، می توانید یک وکیل طلاق خوب و با تجربه را انتخاب کنید تا به پرونده شما رسیدگی کنند. یک وکیل آگاه می داند که چگونه قضات مختلف در مورد پرونده های تصمیم می گیرند و می توانند لایحه های حقوقی را چگونه تنظیم کنند تا قاضی رأی خود را در جهت منافع موکل آنها صادر کنند.

3- وکلای طلاق خوب برای زندگی موکلان خود ارزش واقعی ایجاد می کنند

برای زوجینی که به دنبال وکیل طلاق خوب هستند، اعتبار وکیل حقوقی باید مهم باشد و باید بر اساس صداقت رفتار کند. شما به راحتی نمی توانید یک وکیل طلاق خوب با تجربه، معتبر و باصداقت پیدا کنید.

وکیل طلاق خوب باید به آینده شما و فرزندانتان کمک کند و بتواند از حقوق شما دفاع کند. یک مرحله اشتباه در پرونده طلاق می تواند به موقعیت های مخرب منجر شود. اگر شما و همسرتان نتوانید درباره مواردی مانند مهریه، نفقه و حضانت فرزندان به توافق برسید یا اگر وکیل طلاق به پرونده شما اشتباه رسیدگی کند، حتی یک طلاق توافقی نیز می تواند برای شما مشکل ساز شود و چالش برانگیز باشد.

ضرورت استفاده از وکیل طلاق خوب

اکثر وکلای خانواده به دعاوی طلاق و سایر امور مربوط و قوانین به طلاق آشنایی دارند؛ اما حقوق خانواده یک حوزه عملی نسبتاً گسترده بوده که تنها یک وکیل طلاق حرفه ای می‌تواند به بررسی این نوع پرونده ها بپردازد.

بنابراین از آنجایی که بررسی مسائل مربوط به حقوق خانواده بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود.

محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

همچنین در زمینه های مختلف مانند موارد ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده و موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.
تالیف کتاب های مختلف، انجام دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کاری و خدمات حقوقی بخشی از فعالیت های محبوبه حجتیان است که تمام این ها از صمیم قلب صرفا در آرزوی روزهایی سرشار از امید به آینده و گسترش عدالت واقعی و ترقی های بزرگ در عرصه حقوق است.

برای طلاق خود می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *