لایحه دادخواست شکواییه, کلاهبرداری, وکیل کیفری

لایحه دفاعیه کلاهبرداری

لایحه دفاعیه کلاهبرداری گرمه

موضوع: لایحه دفاعیه کلاهبرداری شهرستان گرمه

ریاست محترم شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرمه

با سلام و تحیات وافره

احتراما اینجانب با استعانت از خدای متعال و توفیق شرافت و سوگندم و نیز توجه به این مهم که قانونگذار وجود دلایل و مستندات را در هر پرونده ضروری و لاینفک دانسته است. همچنین اگر قرار باشد صرف شکایت شاکی  شخص را متهم کرد. دیگر هیچ بی گناهی رنگ برائت را نخواهد دید که اهم دفاعیات خود را به شرح ذیل معروض می‌ دارم.

آنچه اینجانب در پرونده ملاحظه نموده‌ام این است که شاکی برای اثبات کلاهبرداری موکل صرفا به وجود تلفن‌ های خود و پیام های رد و بدل شده با موکل استناد کرده است. در حالی که هیچ گونه از این موارد نه تنها به حکم قانونگذار دلیل نبوده است. بلکه در مانحن فیه نیز ارزش اماره را نیز نداشته است. چه آنکه موکل صرفا واسطه فروش این دستگاه بوده که خود نیز وفق مستندات ارائه شده از مالک خریداری نموده است. صرفا برای دریافت طلبش از مالک متعهد به انعقاد قرارداد شده تا مطالباتش وصول گردد.

موکل دستگاه را کامل و سالم تحویل داده و شاکی آن را با قیمت مشخص با مالک معامله نموده است، لذا هیچ مانور متقلبانه یا کلاهبرداری و بردن مال در این عمل انجام نشده است. شاکی مدعی نقایص دستگاه یا غبن معامله یا عدم ایفای تعهدات مالک می باشد. همگی دلالت بر وجود رابطه حقوقی داشته نه جرم کیفری.

همچنین اگر قرار باشد هر طلبکاری با طرح شکایت با وجود رابطه مالی و حقوقی و اعلام مجرمیت افراد بی گناه را متهم به کلاهبرداری نماید، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌ شود.

لذا با توجه به مجازات‌ های سنگین کیفری نمی‌توان صرفا افراد را به زندان محکوم نموده و سوابق کیفری را در سجل ‌آنها صرفا به علت وجود یا عدم وجود رابطه حقوقی و مالی ثبت کرد.

 

وکیل کلاهبرداری بهترین و حرفه ای محبوبه حجتیان

در ادامه دفاعیه کلاهبرداری می‌ خوانید..

چه آنکه تا کنون مندرجات پرونده چیزی جز دعاوی مالی و محکومیت سایر افراد در پرونده‌های دیگر نمی‌باشد. همچنین خارج از عدالت و انصاف است که موکل را مسئول اعمال دیگران دانسته و بر اساس نقص در رفتار و تعهد دیگران موکل را مواخذه نمود. چنانکه متاسفانه نظریه کارشناسی در پرونده دیگری علیه شخص دیگری را مبنای تفهیم اتهام به موکل قرارداده اند …؟؟!!

لذا با عنایت به اینکه مانور متقلبانه در کلاهبرداری توصیف مشخص داشته است. همچنین جرائمی مانند جعل استفاده از سند مجعول و یا استفاده از عناوین واهی یا غیره… همگی مصادیقی از مانور متقلبانه بوده است. همچنین که بردن مال دیگران را با این ابزار و جرائم تسهیل می نمایند. چنانچه محرز است در پرونده هیچ شواهد و دلایلی مبنی بر این که هیچ مانوری انجام نداده است.

همچنین ارکان مادی جرم کاملا متزلزل می‌باشد. از سویی صرفا واسطه فروش یک دستگاه بوده که این موضوع هیچ جرمی را اثبات نکرده است. همچنین در هیچ جای قانون جرم انگاری نگردیده و شاکی هیچ بینه و دلیلی مبنی بر تحقق کلاهبرداری و وجود ارکان مادی و معنوی جرم بالاخص مانور متقلبانه را اثبات و احراز نکرده است.

فقط صرفا با وجود یک شاهد و مکالمات تلفنی و پرینت پیامک‌ ها و نظریه کارشناسی در پرونده ای متفاوت را برای محکومیت موکل ارائه نموده است.متاسفانه اگر قرار باشد به همین راحتی افراد را در مظان اتهام قرار داد. همچنین آرامش آنها را برهم زد، تمامی اصول حقوقی و قواعد کیفری زیر سوال می‌ رود.

فلذا با توجه به فاقد دلیل بودن شکایت شاکی و تمسک به اصل برائت و اصل نافی نفی را کافی است. سایر دلایلی که هیچ کدام متوجه موکل نبوده و صرفا وجود یک رابطه حقوقی را اثبات می‌نماید. در خواست صدور حکم شایسته با درایت و شم قضایی حضرتعالی را استدعامندم.

برای بهره مندی از خدمات بهترین وکیل کیفری می توانید از طریق شماره تلفن 09191490779 با محبوبه حجتیان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *