وکیل کیفری, کلاهبرداری, لایحه دادخواست شکواییه

جعل و فروش طلای تقلبی

فروش طلای تقلبی

نمونه لایحه دفاعیه در شکایت جعل و فروش طلای تقلبی

ریاست محترم شعبه دوم بازپرسی دادسرا ناحیه ۱۲ تهران

با سلام و عرض ادب

احتراما توکیلا در خصوص شکایت مطروحه  ضمن اذعان به فرهیختگی علمی و تقیدات جنابتان به اجرای صحیح عدالت و جلوگیری از هر گونه ظلم به افراد و جامعه جهت تشحیذ ذهن حضرتعالی نکات ذیل را معروض می‌دارم . توقیرا ارکان مادی جرم ارتکابی که محمل اختلاف و تردید می‌باشد را به عرض می‌رسانم. جعل و فروش طلای تقلبی

مشتکی عنه وفق فاکتور تقدیمی حدود ۶۰۰ گرم طلا از موکل دریافت نموده که با این روز و آنروز کردن از تعهد خود امتناع  نموده است. لیکن با وعده و وعید تلاش در تاخیر انجام تعهد نموده بعد از مراجعات موکل اعلام نموده که طلای آب شده حدود ۴۰۰ گرم آماده است.

چک ها (سند طلب ) را بیاورید تا طلا را به شما تحویل نمایم. با شهادت کامل و جامعی که آقای … در خصوص عدم رویت طلا یا تهیه عکس از آن و… نمود سوء نیت متهم و علم به جعلی بودن کاملا احراز می‌گردد.

بعد از مراجعه موکل و اصرار آقای … و مانورهای مختلف که زود تا پشیمان نشده اند “طلایت را بگیر و گرنه به علت بدهی‌های متعدد به شخص دیگری خواهند داد.” موکل سریعا چک‌ها را تحویل داده رسیدی را در دو سه خط امضاء نموده و طلای جعلی را تحویل گرفته است.

جعل و فروش طلای تقلبی

حالیه دلایل و ارکان مادی جعل و فروش طلای تقلبی جزء به جزء بیان می‌گردد.

اولا نظریه کارشناسی جعلی بودن اعم از تقلبی بودن آب شده طلا قلب انگ مهر و علامت ریگیری همگی جعلی می‌باشد که هیچ تردیدی در آن نیست بخصوص که متهم هیچ اعتراضی نسبت به آن نکرده است.

در مورد انتساب این جعل و استفاده از طلای تقلبی، اولا سه شاهد تحویل طلا از دست متهم و حدوث اختلافات را شهادت داده اند. بعد از تحویل طلا بلافاصله با تردید موکل طلای تقلبی به آقای .. برای کارشناسی و رای‌گیری تحویل داده تا سریعا نتیجه را به موکل اعلام نماید.

عکس گرفته شده در مغازه متهم با آنچه کارشناسی شده کاملا منطبق بوده است. (تصویر گرفته شده از طلا در پشت پیشخوان متهم و در مغازه وی در بازار گرفته شده است.)

نکات مهم پرونده

مهم‌تر آنکه در رسید اخذ شده از موکل شماره انگ و طلای آب شده به هیچ عنوان قید نگردیده و در جلسه مواجهه حضوری بارها اینجانب اعلام نموده و از متهم سوال پرسیده که اگر این طلا توسط شما به موکل داده نشده شماره طلای آب شده یا محلی که در آن رای گیری شده را اعلام نمایید.

علیرغم تکرار بسیار این سوال هیچ پاسخی نامبرده نداشت. هم اکنون اعلام می نمایم در صورتی که شماره و مشخصات جعل و فروش طلای تقلبی آب شده را که ایشان داده است. ( که قطعا بایستی  با تصویر گرفته شده از طلا مطابقت داشته باشد. ) اینجانب شکایت خود را مسترد خواهم نمود.

از سوی دیگر آنقدر که این موضوع در بازار طلا شگفت آور و نابخردانه بوده افراد زیادی برای وساطت به موکل مراجعه نموده که بازپرس محترم تلفنی با احد آنها (حاج آقای بخشی) صحبت نموده و کم و کیف اتفاق را جویا گردیده که به علت آشنایی با مشتکی عنه عذر حضور خواسته.

همچنین به علت جوانی و نادانی مشتکی عنه در خواست نموده که با قبول عذر وی موکل با قبول چک از سوی مشتکی عنه از شکایت خود صرف نظر نماید. فیلم‌های دوربین مغازه موکل نیز که حاکی از حضور پدر مشتکی عنه برای جلوگیری از تنش و مصالحه با موکل می‌باشد نیز به شعبه رسیدگی کننده ارائه گردید.

تمامی کسانی که در این موارد به مشکل برمی‌خورند، باید به یک وکیل حقوقی مراجعه کنند و از آن مشاوره بگیرند.

سخنان پایانی

علی ای حال اگر به دنبال انواع ادله اثباتی در حقوق جزا باشیم همگی در این پرونده جمع اند. متاسفانه در پرونده مربوطه با کلاسه ۰۰۰۰۳۱۸ قاضی اظهار نظر با بیان اینکه موضوع اختلاف مالی بوده است. همچنین به لحاظ جرم نبودن عمل قرار منع تعقیب اصدار نموده اند. قطعا جعل مهر و شماره طلا و ساخت طلای تقلبی که پشتوانه و ذخیره کشور می باشد و ایجاد تلاطم در بازار طلا و .. با این استدلال قوت خواهد گرفت.

حقیقتا اگر اختلاف مالی را در پرونده قبول نماییم در خصوص جعل و ضرب طلا چه توجیهی بیان خواهیم کرد. مگر وضوح این عمل و این خیل مستندات قابل اغماض می‌باشد ؟؟

به هر حال حقوق حقه ی موکل در پرونده‌ی اخیر به علت تسامح و اغماض قاضی محترم اظهار نظر به شدت تضییع گردیده و سنگ رسیدگی عادلانه که بنده نیز در مقابل مراجعه ی موکل بر سینه می‌کوفتم در مقابل این سهو قلم و استدلال ناصحیح به شدت در دستان عدالت خواهم سنگینی می نماید.

باشد تا با رسیدگی مجدانه و بدون استدلال های غیر منطبق با حقیقت موجود در پرونده احقاق حق نمایید.

برای مطالعه دیگر مقالات ما به صفحه وبلاگ مراجعه فرمائید.

پیج اینستاگرام ما را داشته باشد تا با  اخبار حقوقی تازه‌تری آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *