لایحه دادخواست شکواییه, طلاق, وکیل خانواده

نمونه لایحه دفاعیه طلاق

لایحه دفاعیه طلاق

نمونه لایحه دفاعیه طلاق به درخواست زوجه به علت عسر و حرج در دیوان عالی کشور

قضات محترم دیوان عالی کشور

با سلام و عرض تحیت

احتراما اینجانب محبوبه حجتیان وکیل خانم… ضمن قدردانی از توجه و مداقه در پرونده‌های قضایی و اذعان به فرهیختگی و نبوغ شما عالی مقامان در حل معضلات حقوقی و تشخیص دقیق و درست آسیب های خانوادگی و رفع سر درگمی و تشتت در آرای قضایی بالاخص در حوزه خانوادگی که اهم مسائل را در بر می‌گیرد. دفاعیات خود را (با موضوع لایحه دفاعیه طلاق) به شرح ذیل معروض می‌دارم.

از آنجا که تعیین مصادیق ثبوتی طلاق برای زوجه جهت تحکیم مبانی خانواده بوده است. همچنین قانون گذار سعی کرده، مفاد و شرایط تقنینی جهت تحکیم خانوادگی را ایجاد کرده تا جایی که بی دلیل عقد ازدواج و علقه زوجیت تحت تاثیر هوس‌ها و تنش‌های زودگذر و موقت زوجین نشود.

لیکن سختگیری شدید و ایجاد مضیقه و تنگنا برای یکی از زوجین نتیجه‌ ای جز بلاتکلیفی زوجه ندارد. به تاخیر افتادن حدود و دستورات الهی من جمله اجرای صیغه طلاق شرعی، را درپی نخواهد داشت. چه آنکه توضیحات مفصل و مبین مددکار اجتماعی که اتفاقا مورد توجه شعبه پنجم دیوان عالی کشور نیز قرار گرفته است. به هیچ وجه قابل اغماض نبوده و نمی‌توان وضعیت مشقت بار و عسر و حرج زوجه را انکار کرد. لایحه دفاعیه طلاق

در ادامه این لایحه دفاعیه طلاق می‌ خوانید

اگر هدف قانون‌گذار را تحکیم مبانی خانواده و ایجاد حدود و صغور طلاق بدانیم (که حقیقتا غیر از این نیز نمی‌باشد) و از سویی رسالت حاکم شرع در زمانی که زوج با عدم طلاق زوجه قصد ایذا وی را دارد. قانون گذار صرفا حاکم شرع را مامن ‌و ملجا این تظلم خواهی قرار داده تا زوجه را از رابطه‌ای سرد و درخواست‌های ظالمانه رها نماید.

صرف نظر از نظریه دقیق مددکاری، وجود پرونده‌های مختلف قضایی زوجین و نیز مدت مدید این اختلافات و جدایی ابدان آنها در سال های متمادی، دلیل محکمی بر وجود عسر و حرج می‌باشد. همچنین قطعا عدم صدور طلاق و تایید دادنامه‌های بدوی و تجدید نظر هیچ اثری در سازش و برگشت به زندگی نداشته است. لایحه دفاعیه طلاق

بلکه صرفا با مخالفت در صدور حکم طلاق اباحه جدایی جسمانی با وجود علقه زوجیت و مفاسد ناشی از آن و نیز مخاطرات روحی و عرضی برای زوجه تجویز می‌گردد. این موضوع نه هدف قانون گذار بوده و نه موافق احکام شرع مقدس می باشد. به هر حال با توجه به اینکه  زوج نتوانسته حسن معاشرت نماید و زوجه را به طریقی دلگرم سازد، لذا رها نمودن وی در بلاتکلیفی نیز خلاف انصاف و شرع می‌باشد.

از این رو دستور شارع و اعطای این حق به حاکم، تکلیفی است تا زوجه را از اسارت مردی که با عدم طلاق درخواست نابجا از همسرش نموده است.  همچنین طلاق را نیز حربه‌ ای برای اخاذی از وی قرارداده نجات دهد. چه آنکه استفتای پیوست لایحه از جانب مراجع بزرگ نیز در بر دارنده همین موضوع می‌باشد. لایحه دفاعیه طلاق

حقیقتا اگر هدف از ازدواج تامین مالی عاطفی زوجه باشد و هیچ کدام در اثر مفارقت جسمانی و وجود پرونده‌های متعدد قضایی تامین نگردد. فشار ناشی از این رابطه از سویی و نیازهایی گوناگون انسانی برآیندی جز مفسده نخواهد داشت.

 

نمونه لایحه طلاق با وکیل کیفری حرفه ای

سخن پایانی

اینجانب محبوبه حجتیان هر چند وظیفه خود می دانم به عنوان وکیل خانواده و طلاق از موکل خود دفاع کنم. اما از آنجا که پرونده‌های خانواده نیازمند تشریح وضعیت نابسامان زوجین بوده و منعکس کننده الام و دردهای عاطفی و اجتماعی است، نحوه استدلال را نیز متغیر می‌ سازد.

بنابراین زوجینی که سال ها با مفارقت و وجود پرونده های متعدد دست آشتی به یکدیگر نداده‌اند، عدم صدور حکم طلاق نتیجه‌ ای جز ظلم به زوجه نخواهد بود. هر چند که مرسوم است زوجه با بذل مهریه عسر و حرج خود را اثبات کند. اما اجبار زوجه بعد از سی سال زندگی به همسری متمول و متمکن به استرداد مهریه خارج از حدود انصاف است.

علیهذا با عنایت به موارد مطروحه (وجود مفارقت جسمانی بیش از ۵ سال. پرونده های مختلف قضایی، نظریه مددکاری، استفتا از مراجع بزرگ اسلام) درخواست صدور حکم شایسته را استدعامند هستم.

برای تنظیم لایحه، دادخواست و شکواییه حرفه ای برای طلاق و سایر مسائل حقوقی می توانید از محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری استفاده کنید. ایشان با داشتن تجربه فراوان و دانش و تسلط کافی بر قوانین حقوقی می تواند به موکلان خود کمک کند تا به نتیجه مطلوب برسند. 

برای ارتباط با وکیل محبوبه حجتیان می توانید با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *