وکیل حقوقی

13 گام مهم برای مسائل حقوقی در کسب و کار

مسائل حقوقی در کسب و کار

همه صاحبان کسب و کار باید بدانند که در ارتباط با افراد مختلف، بدون شک با مسائل حقوقی سروکار خواهند داشت، بنابراین آگاهی در این زمینه و رفتارهای آگاهانه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مسائل حقوقی در کسب و کار

در ادامه برای آگاهی صاحبان کسب و کار،  13 گام مهم برای مسائل حقوقی و موارد مربوط به آن مطرح شده است.

1- همه چیز را بایگانی کنید

هنگام برخورد با هر موضوع حقوقی یا دادگاهی، باید سوابق شرکت را به صورت مرتب ارائه دهید و هرگونه گزارش حادثه، تحقیقات و شواهد را به درستی ثبت کنید. این کار نشان می‌دهد که شرکت شما دارای سیستم‌های پیشگیرانه است. پشتیبانی یا ارتباط کافی را برای همه طرف‌های درگیر ارائه دهید و با در نظر گرفتن همه یافته‌ها، اقدامات مناسب را انجام دهید.

2- بی طرف و سازگار باشید

قبل از اینکه روش ها یا تصمیمات شما زیر سوال برود، همیشه رعایت کنید و تصمیمات تجاری درستی بگیرید. اگر بتوانید بی طرفی و سازگاری نشان دهید، در حال حاضر یک دفاع مثبت دارید؛ ولی اگر باید به عقب برگردید و چیزی را کشف کنید یا توضیحی دهید، دیگر خیلی دیر شده است. ایجاد الگویی از تصمیم گیری های یکدست باعث صرفه جویی در ساعات بی شماری می شود.

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس حاصل فرمایید و از خدمات حقوقی ایشان بهره مند شوید.

وکیل حقوقی

3-  فقط با حقایق معامله کنید

در رابطه با مسائل حقوقی به حقایق پایبند باشید. بررسی کامل، در صورت نیاز، برای اثبات همه حقایق حیاتی است. در پایان، اطلاعات واقعی جمع‌آوری‌شده همان چیزی است که برای دستیابی به یک راه‌حل مورد استفاده قرار می‌گیرد. مستندات کامل در این زمینه بسیار مهم است و در صورت تشدید موضوع حقوقی مورد نیاز خواهد بود.

4- مسائل را دقیق بنویسید

پرداختن به مسائل حقوقی، مختصر و به طور دقیق تاریخ گذاری کنید. نتیجه آن چیزی خواهد بود که اتفاق افتاده است. بی طرف باشید و تحت تاثیر احساسات خود قرار نگیرید. هرچه بتوانید شواهد بیشتری بدون تحریف حقایق ارائه دهید، برای یک نتیجه مختصر بهتر است.

5- با قوانین قابل اجرا آشنا باشید

مشکل یابی حیاتی است. لازم نیست پاسخ را بدانید؛ اما آنچه واقعا مهم است، این مورد بوده که بدانید مسائل حقوقی به وجود آمده یک موضوع قانونی است تا بتوانید از یک وکیل حقوقی حرفه ای کمک بگیرید.

6- بر روی موضوع تمرکز کنید

احتمال دارد در هنگام مواجهه با مسائل حقوقی دچار سردرگمی شوید. به یاد داشته باشید که همیشه روی موضوع موردنظر تمرکز کنید. به دنبال مشاوره حقوقی باشید، اسناد و مدارک مناسب را جمع آوری کنید، همچنین روی محرمانه بودن مسائل تمرکز کنید، هر چیزی را که هنوز برجسته است، بررسی کنید و با کمک مشاوره حقوقی برای آن یک پاسخ ارائه دهید. از اینکه احساسات شما را هدایت کند یا روی مسائل اضافی تمرکز کنید، مقاومت نکنید.

7- منتقد کسب و کار خود باشید

همان طور که موضع و دفاع خود را مرور می کنید، انتقادپذیر باشید. اگر بتوانید منطق، خط مشی یا عملکرد سازمان خود را در ارتباط با پرونده خود مشخص کنید، وکیل یا مشاور حقوقی طرف مقابل نیز چنین رفتار خواهد کرد.

8- مسائل حقوقی را محرمانه نگه دارید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که افکار یا ایده های خود را با سایر همکاران در مورد مسائل حقوقی خاص مطرح کنید؛ اما این مورد مملو از خطرات است، به خصوص در هنگام برخورد با مسائل حقوقی مربوط به کارکنان. برای مثال شما می توانید به عنوان فردی برخورد کنید که نمی‌توان به او اعتماد کرد، اما بدتر از آن این خواهد بود که باعث ایجاد مشکلاتی در فرهنگ اداری شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله بهترین وکیل خانم در تهران پیشنهاد می شود.

وکیل امور حقوقی

9- به یاد داشته باشید که باید رفتار اجتماعی مناسب و انسانی داشته باشید

با افرادی که با آنها در ارتباط هستید و همکاری دارید، به خوبی با توجه موازین قانونی رفتار کنید تا از مسائل حقوقی جلوگیری شوید. همیشه مراقب مطالبی که می نویسید، باشید. به یاد داشته باشید که تقریباً همه چیز در یک روند قانونی قابل کشف است. در صورت منطقی بودن، از کمک گرفتن از یک مشاوره حقوقی کاردان دریغ نکنید و همیشه به یاد داشته باشید که با سایر افراد همدل باشید. این مورد را نیز همیشه مدنظر داشته باشید که انسانی با نگرانی واقعی در طرف دیگر هر موضوع قانونی وجود دارد.

10- سوالات مشخص بپرسید

درک مسائل حقوقی بسیار سخت است و همیشه اطلاعات بیشتر از آنچه در ابتدا ارائه می شود، وجود دارد. به یاد داشته باشید که سؤالات مشخص و حتی واضح ترین سؤالات را بپرسید تا افراد احساس راحتی داشته باشند و بتوانند به راحتی صحبت کنند.

فقط قانع کردن افراد برای صحبت، باعث می شود که مسئله تا حد ممکن روشن و مشخص شود.

11- اصول را اجرا کنید

در مورد مسائل حقوقی، مطابق با شرایط کاری خود رفتار کنید و عملکردتان در راستای اهداف کسب و کارتان باشد.

12- بدون تعصب عمل کنید

حتماً به حقایق آن طور که هستند، نگاه کنید، نه آن طور که می خواهید. ممکن است مسائل حقوقی پیش آمده، حقیقت باشد. اگر حقیقت مبتنی بر واقعیت باشد، شما بهتر می توانید برای کسب و کار خود تصمیم گیری کنید.

13- بررسی کنید و بر آن تاکید داشته باشید

هر بار که سؤالی دارید، آن را بررسی کنید یا حتی برای اینکه مطمئن شوید، آن را دوباره بررسی کنید، با مشاوره حقوقی خود تماس بگیرید. همچنین مطمئن باشید که همه چیز را مستند می کنید و از توصیه های وکیل حقوقی استفاده کنید.

هر چیزی که می گویید (یا تایپ می کنید) قابل استفاده باشد، بنابراین مراقب باشید که از هرگونه مسئولیت احتمالی برای خود یا شرکت خود اجتناب کنید. وقتی شک دارید، زمانی را برای بررسی دوباره اختصاص دهید.

ضرورت استفاده از وکیل قانون کار

استفاده از وکیل قانون کار یکی از ضرورت هایی است که هر فرد برای حل مسائل حقوقی و کیفری خود باید از آنها استفاده کند. این کار موجب موفقیت بیشتر در روند پرونده خواهد شد؛ زیرا وکلا با تسلط کافی بر قوانین می توانند به بررسی موارد مربوط به حوادث حین کار بپردازد و تمام روند قضایی را با موفقیت کامل پشت سر بگذارند و به نتیجه دلخواه برسند. 

بنابراین پیشنهاد می شود در زمینه حل مسائل حقوقی در کسب و کار از وکلای حقوقی مانند محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل در زمینه کسب و کار استفاده کنید. 

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی، ملکی، امور قراردادها، خانواده، کیفری و امور مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می دهد تا شما به عنوان موکل بتوانید روند قانونی مسائل خود را بهتر سپری کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

برای کسب اطلاعات لازم می توانید از طریق لینک زیر با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی درباره امور حقوقی، تمام مسائل خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *