وکیل کیفری, کلاهبرداری

کلاهبرداری سازنده سرشناس از شهروندان تهرانی

کلاهبرداری سازنده سرشناس

کلاهبرداری سازنده سرشناس

تمام افراد برای داشتن آینده ای بهتر همیشه به سرمایه گذاری های مختلف مانند خانه، طلا، سود بانکی یا سود حاصل از سرمایه گذاری فکر می کنند و در این مسیر تلاش دارند که گامی مطمئن بردارند، البته گاهی با موارد وسوسه انگیز در دام کلاهبردارن حرفه‌ای قرار می گیرند. هرچند که با توجه به افزایش کلاهبرداری های مختلف، افراد در این مورد دقت و بررسی لازم را انجام می دهند، ولی باز هم آمار افرادی که در دام کلاهبرداری های مختلف گرفتار می شوند، بسیار زیاد است. این موارد را می توان با یک نگاه اجمالی به پرونده های مختلف درباره این مسائل یا اخبارهایی که روزانه در این مورد منتشر می شود، درک کرد.

شگردهای عجیب کلاهبرداری

در ادامه به بررسی یک مورد از شگرد کلاهبرداران می پردازیم، این مسئله یکی از هزاران موردی است که روزانه در سراسر کشور اتفاق می افتد. در این پرونده ذکر شده است که افراد را با امید به اینکه می توانند سرمایه گذاری و سود آن را به صورت ماهیانه دریافت کنند، به این کار ترغیب می کردند، به این صورت هنگامی که افراد سرمایه گذاری را انجام می دادند، ماهیانه در یک تاریخ مشخص سود آن را 30 تا 40 درصد دریافت خواهند کرد.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در مورد این نوع می گوید: «برای اینکه اعتماد شما جلب شود هر صنفی و هر شغلی می تواند در طول یکسال با انجام تعهدات خود اعتماد شما را جلب کند. برای مثال یازدهم هر ماه تاریخی است که برای دریافت سود شما مشخص می شود. سپس روی بحث مالی به طور دقیق چرتکه می اندازند، مثلا می گویند ماهی دو میلیون و سیصد و پنجاه و سه هزار و پانصد تومان. 

با این کار شما می فهمید که آن فرد خیلی دقیق است و حلال و حرام برای او اهمیت دارد. بعد شما در تاریخ یازدهم ساعت 10 صبح با آنها قرارداد می بندید، دقیقا در همان تاریخ و ساعت واریز سود شما را انجام می دهد. با این کار می خواهد بگوید من خیلی متعهد و منضبط هستم. این کار در پرونده های بسیار وجود دارد، برای مثال در پرونده کلاهبرداری تهرانپارس که تعداد زیادی شاکی دارد، به طور دقیق این اتفاق افتاده است.»

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل مدافع کیفری کیست و چه وظایفی دارد؟ پیشنهاد می شود.

وکیل کیفری

ماجرای باورنکردنی کلاهبرداری سازنده سرشناس

ماجرا از این قرار است که یک سازنده سرشناس در تهران، با توجه به اعتبار و اعتمادی که افراد به او دارند، اقدام به کلاهبرداری بزرگ می کند و این روند همچنان ادامه دارد…

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در این مورد می گوید: «موضوع پرونده فردی است که به عنوان یک سازنده سرشناس شده است. به این صورت به محض اینکه می‌گوید می خواهد در محله پیروزی ساخت و ساز انجام دهد، تمام افراد وقتی متوجه می شوند که آقای سرشناس می خواهد ساخت و ساز آن را انجام دهد، شروع به تقاضا برای خرید می کنند که یک واحد هم برای آنها پیش فروش کند. 

این ماجرا زمانی عجیب تر می شود که در یک گروه خانواده از خاله، عمه، دایی و… 10 تا 15 واحد از این سازنده سرشناس واحد پیش خرید کرده اند. درواقع زندگی خود را فروختند تا بتوانند پول خود را در اختیار این شخص قرار دهند. این شگرد آنقدر باورنکردنی است که آن فرد سرشناس به طوری بذرپاشی کرده، همه افراد به اعتماد دارند. به طوری که افراد می آیند چشم بسته با این آقای سازنده قرارداد می بندند، بدون آنکه اصلا توجهی به قرارداد داشته باشند؛ زیرا خود این شخص برای آنها برند شده و خود این شخص برای آنها ارزش دارد.»

در ادامه ایشان اظهار داشتند: «برای مثال در یک خیابان به نام پاسدار گمنام چند واحد را به عنوان مشارکت در ساخت شرکت می کند و هر واحد را که قرار است ساخت و ساز در آن انجام شود، به 4 تا 5 نفر می فروشد! به این صورت هر واحدی که قرار است به صورت مشارکتی ساخته شود، این آقای سرشناس می آید به عنوان سرمایه گذار 4 تا 5 واحد را به افرادهای مختلف می فروشد که 10 تا 15 نفر می شود. به این صورت که در یک خیابان چند متری حداقل 40 تا 50 شاکی از این آقا وجود دارد.»

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در این باره بیان کرد: «بعد از مدتی سرشناس سازنده شروع به عمل نکردن تعهدات خود می کند، به این صورت که چک های خود را پاس نمی کند و همه افراد را معطل و بلاتکلیف نگه می دارد و ساخت و ساز به تعویق می افتد، ولی به علت اعتباری که از قبل دارد، هنوز به او اعتماد می کنند؛ به این معنی که به جای اینکه وقتی چک آن برگشت خورده، افراد از او شکایت کنند، به علت اعتمادی که به این آقا دارند، با خود می گویند که او می تواند این چک را پاس کند و توانایی انجام این کار را دارد، فعلا گرفتار شده و وارد دعوا و شکایت نشویم، بهتر است با او توافق کنیم و…»

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله پرونده کیفری پیشنهاد می شود.

 

وکیل حقوقی

وکالت پرونده کلاهبرداری

وکلای موسسه حقوقی حجتیان، تجربه و دانش لازم را برای رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری دارند. این موسسه حقوقی روند قانونی برای این نوع پرونده ها را درک می کند و به شما یاری می رسانند تا بتوانید حق خود را از کلاهبردارن پس بگیرید.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است که بهترین سرمایه برای آنها است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با استفاده از کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *