وکیل کیفری

چگونگی اثبات قصور پزشکی با وکیل حرفه ای

چگونگی اثبات قصور پزشکی با وکیل حرفه ای

اگر در حین استفاده از خدمات درمانی یا مراقبت های بهداشتی توسط پزشک یا کادر درمان به شما آسیب رسیده است، حتما می خواهید بدانید که اثبات قصور پزشکی چگونه است؟  در این مورد باید بدانید آیا حقایق پرونده شما به خوبی مستند شده است؟ آیا شواهد نشان می دهند که شما آسیب دیده اید (قصور پزشکی رخ داده) و پزشک و کادر درمان مهارت و مراقبت لازم را به شما ارائه نداده و در درمان سهل انگاری کرده اند؟

صنعت مراقبت های بهداشتی ـ درمانی و کسانی که در آن کار می کنند، کارهای شگفت انگیزی انجام می دهند  و برای سلامتی افراد جامعه تلاش می کنند. اما واقعیت این است که گاهی قصور پزشکی اتفاق می افتد و بیماران آسیب می بینند. وکیل حرفه ای به قربانیان کمک می کنند تا غرامتی را که استحقاق آن را دارند، دریافت کنند و کسانی که اشتباه را مرتکب شدند، مسئول اعمالشان می دانند.

آیا اثبات قصور پزشکی آسان است؟ خیر، اما بعد از رسیدگی پرونده‌ توسط محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری آسان‌ خواهد شد.

محبوبه حجتیان به عنوان وکیل حرفه ای، به کسانی که در اثر اشتباهات جدی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و درمانی آسیب دیده اند، کمک می کند. 

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس حاصل فرمایید.

اثبات قصور پزشکی محبوبه حجتیان

قصور پزشکی چیست؟

قصور پزشکی حوزه ای از قانون سهل انگاری است که صدمات ناشی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و مراکز درمانی را پوشش می دهد. سیستم حقوقی به آنها در هنگام انجام اقدامات و تصمیم گیری آزادی عمل می دهد. هر اشتباهی قصور پزشکی نیست.

برای موفقیت در پرونده اثبات قصور پزشکی، شما (شاکی، فردی که ادعای حقوقی را ارائه می دهد) باید استاندارد مراقبتی قابل اجرا در موقعیت خود را ثابت کنید و اینکه با ارائه مستندات به اثبات برسانید متهم (طرف مورد شکایت) مطابق آن استاندارد عمل نکرده و به شما آسیب رسانده است.

معیار مراقبت، هوشیاری، توجه و احتیاط است که پزشکان و کادر درمان، در شرایط مختلف از آن استفاده می کنند. شیوه‌های پزشکی توسط گروهی از متخصصان پزشکی برای بیمارانی که از یک اختلال یا بیماری خاص رنج می‌برند، استفاده می‌ شود.

استاندارد بستگی به نوع ارائه دهنده مراقبت های درمانی و بهداشتی دارد. استاندارد مراقبت برای یک پزشک خانواده که معاینه سالانه شما را انجام می دهد با یک جراح ارتوپد که زانو شما را عمل می کند، متفاوت است. همچنین ممکن است به دلایل زیادی مانند سن شما، شرایط و سابقه بیماری، داروهای مصرف و سلامت کلی تغییر کند.

چه کسانی می تواند مرتکب قصور پزشکی شود؟

هر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به طور بالقوه می تواند مرتکب قصور پزشکی شود، بنابراین هیچ محدودیتی در مورد اینکه چه کسی ممکن است مورد شکایت قرار گیرد، وجود ندارد. احتمال دارد دندانپزشک، جراح، پیراپزشک، پرستار، متخصص اطفال، داروساز یا متخصص مغز و اعصاب به شما آسیب برساند.

علاوه بر افرادی که مورد شکایت قرار می گیرند، سازمان هایی که آنها را استخدام کرده یا بر آنها نظارت می کنند نیز می توانند به دلیل قصور پزشکی مورد شکایت قرار گیرند. اگر بیمارستانی از وظایف خود برای نظارت بر همه کسانی که برای آن طبابت می کنند، کوتاهی کند، باید مسئول آسیبی باشد که برای افراد به وجود آمدهاست؛ ولی افراد باید قصور پزشکی را اثبات کنند:

  • بیمارستان استانداردهای مراقبت را برای عملیات خود رعایت نکرده است.
  • از مشکلاتی که باعث آسیب می شود، اطلاع داشته یا باید اطلاع می داشت.
  • اقدامات یا عدم اقدام آن، دلیلی اساسی برای ایجاد آسیب است.

آیا اثبات قصور پزشکی کار راحتی است؟

شما باید ثابت کنید که قصور پزشکی رخ داده و به صورت مستقیم باعث صدمات شما شده است. در نتیجه آسیب و مصدومیت شما قبل از اینکه قصور پزشکی رخ دهد، به وجود آمده و اتفاق دیگری بعد از آن رخ نداده است که باعث آن شود.

برای اثبات این مسائل به یک متخصص پزشکی نیاز است. این متخصص سوابق پزشکی شما را بررسی و با شما گفتگو می کند و ممکن است شما را معاینه کند. بدون نظر حرفه ای در مورد اینکه استاندارد مراقبت در مورد شما چه بوده، چه مواردی نقض شده است و در نتیجه آن آسیب دیده اید، امکان اثبات قصور پزشکی وجود ندارد.

اثبات قصور پزشکی چگونه است، آیا کار سختی است؟ وقتی وکیل قصور پزشکی آگاه به پرونده داشته باشید که تمام مسائل شما را به طور مؤثر برای قاضی بازگو کند، این کار آسان خواهد بود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل قصور پزشکی چیست و چه وظایفی دارد؟ پیشنهاد می شود.

وکیل قصور پزشکی محبوبه حجتیان

 اثبات قصور پزشکی

هیچ دو دعوی قضایی یکسان نیستند. اگر یک پرونده اثبات قصور پزشکی را با یک ادعای تصادف رانندگی مقایسه کنید، به طور کلی، ادعای قصور پزشکی پیچیده تر است. برخی از مسائلی که می‌تواند اثبات قصور پزشکی را دشوارتر کند، عبارت است از:

استاندارد صحیح مراقبت: ممکن است طرفین در مورد نحوه قضاوت در مورد اقدامات و تصمیمات متهم اختلاف نظر داشته باشند. همچنین بخواهند از استاندارد بسیار بالایی استفاده کنند. همچنین احتمال دارد متهم ادعا کند که استاندارد صحیح  اعمال شده است.

عوامل آسیب‌زا: اگر ادعا شود که پزشک داروی اشتباهی را تجویز کرده و باعث سکته قلبی شده است، ممکن است دلیل دیگری برای این اتفاق وجود داشته باشد؟ به این صورت که اگر شاکی سابقه بیماری قلب داشته باشد، اثبات اینکه دارو ضرر داشته است، بسیار سخت خواهد بود.

به کارگیری متخصصان با تجربه: ممکن است چند متخصص برای هر دو طرف کار کنند. بنابراین وکیل قصور پزشکی در مورد نظرات متضاد در مورد علت و اینکه چه کسی مقصر است، سردرگم شود.

مشاوره وکیل پزشکی برای اثبات قصور پزشکی

عموم مردم برای پزشکان و کادر درمان احترام زیادی قائل هستند. اکثر آنها افرادی سخت کوش، شایسته و دلسوز هستند. به همین علت خود پزشکان، کادر درمان و محاکم قانونی به راحتی قبول نمی کنند که اشتباهی جدی مرتکب و موجب آسیب رساندن به شما شده باشند.

وقتی به ارائه دهندگان مراقبت های درمانی و بهداشتی اعتماد می کنید، جان خود در اختیار آنها قرار می دهید. اگر قصور پزشکی رخ دهد، این اعتماد دچار خدشه می شود. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه زندگی و سلامت خود را با هم بازگردانید.

ممکن است بخشی از این فرایند یک ادعای قصور پزشکی باشد که می تواند درمان های پزشکی اضافی، دستمزدهای از دست رفته، درد و رنج را جبران کند. یک پرونده قصور پزشکی چیزی بیش از پول است. همچنین در مورد انصاف و مسئولیت پذیری است. هنگامی که در برابر مراقبت های بهداشتی سهل انگارانه اقدام می کنید، به خود کمک کرده و سیستم مراقبت های بهداشتی را برای همه بهتر و منصفانه تر می کنید. 

برای اثبات قصور پزشکی می توانید از وکالت محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل قصور پزشکی استفاده کنید و به نتیجه مطلوب برسید. محبوبه حجتیان با تجربه در دعاوی و اثبات قصور پزشکی درک می کند که این موارد چقدر می توانند پیچیده باشند. بنابراین می تواند برای اثبات قصور پزشکی همراه شما باشد.

محبوبه حجتیان، به عنوان یکی از بهترین وکیل قصور پزشکی در تهران می تواند به پزشکان و کادر درمانی که به آنها اتهام قصور پزشکی زده شده است، کمک کند تا در پرونده های قضایی خود به نتیجه مطلوب برسند.

محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری تمام موارد مربوط قصور پزشکی را انجام می دهد. همچنین در زمینه های مختلف حقوقی مانند موارد ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده و موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.

برای انجام تمام امور حقوقی شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *