وکیل کیفری, مراجع قضایی

وکیل مدافع کیفری کیست و چه وظایفی دارد؟

وکیل مدافع کیفری

اگر شما به یک جرم کیفری متهم شده و به دنبال کمک هستید باید از یک وکیل کیفری کمک بگیرید. ممکن است از خود بپرسید که یک وکیل مدافع کیفری کیست و چه وظایقی دارد. این نوع وکیل فردی است که در حقوق کیفری تخصص دارد و در صورت مواجهه با اتهامات جنایی می تواند از شما در دادگاه دفاع کند.

وکلای کیفری می توانند کمک حقوقی و مشاوره حقوقی ارائه دهند و برای محافظت از حقوق شما در طول فرایند عدالت کیفری اقدام کنند. بنابراین اگر برای یک جرم کیفری نیاز به وکالت دارید، به کسی نیاز دارید که قوانین کیفری را درک کند و آن فرد یک وکیل مدافع کیفری است.

خلاصه کردن همه کارهایی که وکیل کیفری در اجرای وظایف خود انجام می دهند، دشوار است؛ اما منصفانه است که بگوییم آنها برای به دست آوردن بهترین نتایج برای موکلان خود تلاش می کنند. همچنین آنها می کوشند تا اطمینان حاصل کنند که از حقوق مشتری خود محافظت کامل را داشته باشد.

وظایف وکیل مدافع کیفری چیست؟

یک وکیل مدافع کیفری باید همیشه توصیه هایی ارائه دهد که به موکل خود کمک کند در هر پرونده کیفری ، چه تجاوز جنسی یا یک پرونده رانندگی آسیب دیده، بهترین نتایج را کسب کند. در ضمن تمرکز وکلای کیفری باید همیشه درباره بهترین منافع موکلانشان باشد.

آنها باید با دقت به دستورالعمل های موکل خود گوش دهند و در مواقعی که انتظارات آنها غیرمنطقی است به آنها توصیه کنند.

همه موکلان که با اتهامات کیفری روبه رو هستند، مکانیزم قوانین کیفری را درک نمی کنند. همچنین همه مراجعان رویه دادگاه کیفری و قوانین پیچیده شواهد را درک نمی کنند. توضیح دادن به مراجعان که چگونه از طریق سیستم های عدالت کیفری پیش می رود، به صبر و زمان نیاز دارد. بنابراین باید از وکلای کیفری با تجربه مانند وکلای موسسه حقوقی حجتیان برای پرونده های کیفری استفاده شود.

موکلان سزاوار بهترین تلاش وکیل مدافع خود در مورد مسائل حقوق کیفری هستند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله قتل و مجازات آن پیشنهاد می شود.

دادگاه حقوقی

مراحل دادرسی کیفری و پرونده های کیفری

چند مرحله مجزا در فرایند دادرسی کیفری وجود دارد. با تحقیقات پلیسی و دستگیری شروع می شود و به مرحله وثیقه یا آزادی ادامه می دهد. از آنجا به مرحله پیش از محاکمه می رود که در آن افشاگری بررسی می شود و ملاقات با موکل، وکلای شاکی و قضات که پرونده های جنایی را مدیریت می کنند، انجام می شود. در ادامه اگر فرد شاکی از اتهامات منصرف نشوند، محاکمه یا دادرسی و در نهایت مراحل صدور حکم اتفاق می افتد.

در هر مرحله، از تماس با پلیس تا حل و فصل موضوع، یک وکیل کیفری درگیر ارائه مشاوره حقوقی و توضیح قوانین جزایی و گزینه‌های استراتژیک و ملاحظاتی است که فرد متهم به آن نیاز دارد.

وکلای کیفری در طول کل فرایند تحقیقات حقوقی را انجام خواهند داد، با پلیس، شاکی و وکیل شاکی مذاکره خواهند کرد. آنها تحقیقات پلیس را بررسی خواهند کرد و تحقیقات خود را انجام خواهند داد و بازرسان خصوصی را با توجه به شواهد استخدام خواهند کرد. یک وکیل مدافع کیفری با شاهدان مصاحبه می کند و آنها را برای محاکمه آماده می کند.

مقاله وکیل دعاوی برای آگاهی بیشتر پیشنها می شود.

چگونگی مراحل پیش از محاکمه

مرحله پیش از محاکمه هنگامی است که وکیل مدافع کیفری شما بیشتر کارهای مربوط به پرونده را انجام می دهد. آنها سخنان شما را بررسی می‌کنند، با شاکی و وکلای آن ملاقات می‌کنند و تلاش می‌کنند بهترین گزینه‌ها را به شما بدهند.

بررسی سخنان و ارزیابی موردی

وکیل مدافع شما ارزیابی پرونده، قانون و شرایط شخصی را آغاز می کند تا تصویر بهتری از موضوع شما به دست آورد. آنها سخنان شما را بررسی و شواهد علیه شما را ارزیابی می کنند. این کار به معنای بررسی تحقیقات پلیس و ارزیابی آن است.

همچنین اظهارات شاهد و سایر شواهد مانند نظارت تصویری یا عکس های صحنه، مدارک پزشکی قانونی و صحبت با کارشناسان را مرور می کند.

هدف از بازبینی سخنان موکل، تعیین قوت پرونده در صورت وجود هرگونه ایراد است و اینکه آیا دفاع قانونی قابل توجهی وجود دارد یا قابل دفاع نخواهد بود. در این فرایند است که تئوری دفاع محاکمه ای به وجود می آید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله کلاهبرداری و مجازات آن پیشنهاد می شود.

محاکمه کیفری

اگر پرونده به محاکمه برسد، شما به بهترین وکیل کیفری برای کارهای مانند لایحه، دادخواست و شکواییه نیاز دارید. بهترین وکیل، وکیلی است که به او اعتماد داشته باشید و بتوانید با او ارتباط برقرار کنید و تجربه رسیدگی به موضوع شما را داشته باشد.

در دادگاه، وکیل مدافع کیفری شما باید اطمینان حاصل کند که رویه قوانین رعایت می شود و شواهد قابل قبول برای ارائه به دادگاه وجود دارد و اطمینان حاصل شود که مدارک دفاعی شما به درستی برای بررسی در مقابل قاضی قرار می گیرد.

وکیل مدافع یک استراتژی بازجویی متقابل برای شاهدان برنامه ریزی و طراحی خواهند کرد. هر شاهدی در هر محاکمه ای نیازی به بررسی هر مدرکی ندارد. برنامه ریزی در مورد اینکه چه شواهدی از هر شاهد مورد نیاز است برای اطمینان از اجرای صحیح و مؤثر محاکمه بسیار مهم است.

جلسه صدور حکم 

پس از محاکمه موکل، هنگامی که فرد مجرم شناخته شود یا در صورت اعتراف به گناه، جلسه صدور حکم مورد نیاز است یا پس از یک دادرسی کیفری، موردی برای اعتراض وجود داشته باشد، در هر دو مورد، وکیل مدافع کیفری می تواند شما را برای این روند آماده کند. ممکن است یک گزارش قبل از صدور حکم درخواست شود که شواهد و مدارک زیادی را برای قاضی فراهم می کند. همچنین وکیل باید اطمینان حاصل کند که هر گونه شواهد و مدارک جمع آوری شده و به درستی برای قاضی آماده ارائه است.

اعتراض به محکومیت

اگر شما به یک جرم کیفری محکوم شده اید و به آن اعتراض دارید، وکیل مدافع کیفری به شما در شروع یک درخواست تجدیدنظر کمک می کند یا شما را به یک وکیل تجدیدنظر مناسب ارجاع می دهد. برای موفقیت آمیز بودن درخواست تجدیدنظر بر اساس قانون کیفری، وکیل تجدیدنظر شما باید بتواند اثبات کند که یک اشتباه واقعی یا قانونی صورت گرفته است و بر نتیجه محاکمه تأثیر بگذارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل تجدید نظر پیشنهاد می شود.

وکیل جنایی

تاثیر وکیل مدافع کیفری بر موفقیت پرونده 

وکلای کیفری موسسه حقوقی حجتیان، تجربه و دانش لازم را برای ارائه مشاوره حقوقی در مورد نحوه دفاع در برابر اتهامات جنایی را دارند. وکیل مدافع کیفری این موسسه روند قانون کیفری را درک می کند و به شما یاری می رساند تا برای محاکمه خود آماده شوید.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است که بهترین سرمایه برای آنها است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با استفاده از کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *