وکیل خانواده, طلاق

موارد مهم در انواع طلاق

موارد مهم در طلاق

هیچ کس با انتظار جدایی از همسر ازدواج نمی کند. با این حال هر زندگی می تواند با فرایند طلاق روبه رو شود که برای زوجین با محدودیت ها و مشکلات بسیاری همراه است. اما شاید با استفاده از یک وکیل خانواده با تجربه این فرایند کمی راحت تر شود. 

آشنایی با موارد مهم در انواع طلاق

در هنگام اقدام برای جدایی باید به مواردی مشترک با همسر خود توجه داشته باشید؛ زیرا در طلاق باید برای تمام امور مالی مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل و خانوادگی همانند حضانت فرزندان و ملاقات با آنها تصمیم گیری شود. در ادامه به بررسی برخی از امور در هنگام جدایی و دلایل آن می پردازیم.

1- تعیین تکلیف مالی

جدایی فرایندی است که باید قبل از عملی کردن آن، نسبت به مسائل مالی تعیین تکلیف شود تا در آینده هیچ کدام از زوجین به ویژه زن با مشکلات مالی مواجه نشود. ممکن است مردی از همسر خود بخواهد که بعد از جدایی خانه او را ترک کند. 

بنابراین زن هنگام ترک، باید اطمینان حاصل کند که می تواند بعد از جدایی ثبات مالی داشته باشد. در این صورت وی باید به دنبال یک وکیل خانواده باشد تا با دریافت مهریه و سایر حقوق خود بتواند به زندگی خود ادامه دهد و بعد از جدایی نیاز مالی نداشته باشد.

همچنین در زمانی که دو نفر تصمیم به جدایی می گیرند، باید برای اموال مشترک خود تصمیم گیری کنند که به آن تنصیف اموال می گویند. به ویژه زمانی که در سند رسمی ازدواج این مورد ذکر شده باشد، همراه با تعیین تکلیف برای مهریه، در مورد این قضیه باید تعیین تکلیف شود.

به عبارتی دیگر می توان بیان کرد که دارایی خانواده ای که با سختی به دست آمده نیاز به حمایت کافی دارد. قبل از طلاق، زوجین باید در مورد راهکارهای عملی که باید برای افزایش امنیت خانه و دارایی‌هایشان به کار گرفته شوند، توافق کنند. پس از طلاق در صورت وجود احتمال ضرر یا خسارت زیاد، ممکن است زوجین بخواهند وسایل را همان طور که هست، نگه دارند. محافظت از وسایل یک مورد ضروری است که در آینده فرزندان تاثیرگذار است.

همچنین قبل از طلاق، بسیار مهم است که زوجین در نظر داشته باشند تا بقیه عمر خود کجا خواهند رفت. عمدتاً جدایی مانع از دسترسی یکی از شرکا به خانه می شود که ممکن است منجر به رنج و استرس شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طلاق فوری پیشنهاد می شود.

وکیل حقوقی خانواده

2- مقاومت در برابر سازش

طلاق و از هم پاشیدگی یک خانواده، یک فرایند ناخوشایند است و به ندرت اتفاق می افتد که همه چیز مطابق میل طرفین پیش برود، مگر اینکه یکی از زوجین اشتباهات اساسی مرتکب شده باشد. بنابراین زمانی که زن و شوهر تصمیم به جدایی می گیرند، بهترین کار توافق و سازش درباره امور مختلف است تا بتوانند بدون چالش به زندگی مشترک خود خاتمه دهند.

اگر به دنبال یک وکیل حرفه ای طلاق هستید که به شما و پرونده شما کمک کند، همین امروز با  محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

3- حضانت فرزندان

در صورتی که در زندگی مشترک خود فرزندان دارید، نباید بدون یک برنامه ریزی کامل درباره آینده به طلاق فکر کنید. اگر دو طرف نتوانند به طور مؤثر در مورد حضانت بچه ها برنامه ریزی کنند، ممکن است در آینده اختلاف نظر ایجاد شود. بنابراین قبل از اقدام برای طلاق، باید درباره حضانت و ملاقات با آنها تعیین تکلیف شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل حضانت پیشنهاد می شود

4- خیانت به همسر فعلی

خیانت یکی از رایج ترین دلایل طلاق است. شاید زمانی که با همسر خود زندگی می کنید، یک عشق واقعی برای زندگی خود پیدا کرده باشید، بنابراین اگر رابطه جدید واقعاً برای شما مهم است، پس ارزش کمی صبوری را دارد. صبور بودن در طول فرایند طلاق، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. درگیر کردن یک شریک جدید در هر بحث یا جلسه راهی آسان برای افزایش احساسات و چالش های جدید در زندگی است. 

اگر می‌خواهید روند جدایی را پیچیده‌تر از آنچه هست، نکنید، شریک زندگی دیگری قبل از جدایی از همسر فعلی، درگیر زندگی خود نکنید؛ زیرا اثبات خیانت از سوی همسر عواقب بسیار خوبی برای شما نخواهد داشت، فقط می تواند مانع از رسیدن شما به حقوقی باشد که شایسته آن هستید.

نکاتی مهم قبل از ترک خانه به قصد جدایی

مشاجره و سوء تفاهم ممکن است منجر به طلاق شود. این اقدام ممکن است عواقب منفی و مثبتی برای هر دو طرف به همراه داشته باشد. همچنین احتمال دارد رفتارهای خیانت آمیز و فریبکارانه منجر به فروپاشی شخصی و فردی شود. ترک یکدیگر پس از جدایی گامی دشوار در زندگی افراد است. 

برخی از افراد حتی پس از ترک شریک زندگی خود امید خود را به زندگی از دست می دهند، در حالی که برخی دیگر تا پایان عمر افسرده می شوند. بنابراین، قبل از اقدام به طلاق، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید.

طلاق با فسخ نکاح چه تفاوتی دارد؟

در طول استرس یا تنش زناشویی، رایج است که یکی از طرفین به طور موقت از خانه خارج می شود و در همین حال زوجین تصمیم می گیرند که چگونه به رابطه ادامه دهند. برخی دیگر از زوج ها تصمیم می گیرند که جدایی را در آن زمان نامشخص قانونی کنند. 

اگر در حال حاضر جدا از همسرتان زندگی می کنید یا به جدایی قانونی فکر می کنید، ممکن است تعجب کنید که جدایی با فسخ نکاح چه تفاوتی دارد. یادگیری تفاوت بین این دو می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه کاری را انجام دهید.

فسخ نکاح (جدایی قانونی) چیست؟

فسخ نکاح چیزی بیش از زندگی جدا از هم است. این نوع جدایی توسط دادگاه تایید و به صورت قانونی برای آن حکم صادر می شود. برای اینکه فسخ نکاح انجام شود، باید دلایلی وجود داشته باشد که بر اساس آن، حکم برای جدایی، از سوی قاضی صادر می شود. فسخ نکاح دلایل بسیاری دارد که مهم ترین دلیل آن می تواند ناتوانی جنسی و ذهنی و غیبت طولانی مدت همسر باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مطالبه اجرت المثل پیشنهاد می شود.

وکیل خانواده

ضرورت استفاده از وکیل خانواده

در هنگام درخواست طلاق مانند سایر مسائل خانوادگی مواردی پیش می آید که استفاده از یک وکیل خانواده با تجربه ضرورت پیدا می کند. گاهی تنها با یک وکیل می‌توان مشکل خانوادگی خود را حل کرد؛ زیرا آنها به موارد حقوقی مربوط به خانواده آگاهی و تسلط کامل دارند، بنابراین پیشنهاد می شود برای این کار از وکلای خانواده باتجربه کمک بگیرد. 

محبوبه حجتیان، وکیل پایه دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی مانند طلاق غیابی، طلاق توافقی، مهریه، نفقه، اجرت المثل و سایر موارد مربوط به خانواده تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است. در همین راستا موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.

محبوبه حجتیان، وکالت تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور مربوط خانواده تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *