وکیل خانواده, ازدواج

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده

هنگامی که دو نفر از دو فرهنگ و خانواده متفاوت، با یکدیگر تشکیل یک خانواده را می دهند، به علت تفاوت های که بین آنها وجود دارد، ممکن است مسائلی بین آنها پیش بیاید و گاهی مشکلات آنقدر پررنگ و مسئله ساز می شود که برای حل آن نیاز به استفاده از فردی خارج از آن خانوده است.

بنابراین برای حل مشکلات و رعایت حقوق هر دو طرف و فرزندان خانواده، نیاز است که با یک مشاوره حقوقی خانواده مشورت کرد تا مطابق با قانون تصمیم عادلانه گرفته شود. در همین راستا نیز لازم است که همه جامعه با حقوق افراد خانواده آشنایی داشته تا بتوان قوانین را اجرا کرد، در این مقاله برای آگاهی بیشتر افراد جامعه، مسائل خانواده و راهکارهای آن با استفاده از مشاوره حقوقی مطرح شده است.

زمانی که بین افراد خانواده مشکل پیش به وجود می آید، مسائلی مهم خود را نمایان می سازند که به علت اهمیت آنها در حقوق افراد خانواده در ادامه درباره این مسائل توضیح داده شده است.

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره حقوقی خانواده ایشان بهره مند شوید.

وکیل حقوقی خانواده

1- مهریه

در هنگام پیوند زناشویی بین زن و مرد و خواندن خطبه عقد، بر اساس قانون اسلامی مرد مکلف می شود که مال مشخص شده ای را به همسر خود پرداخت کند.مهریه انواع مختلفی دارد که با توجه به توان مالی مرد در هنگام جاری شدن خطبه عقد مشخص خواهد شد. بنابراین مرد خانواده همیشه موظف است که این مال را به زن پرداخت کند، حتی در زمانی که با او در حال زندگی است و به عنوان یک حق، همیشه بر عهده او است و باید آن را ادا کند.

در همین راستا زمانی که بین زن و مرد مشکلی پیش می آید، زن می توان برای گرفتن این حق خود نیز اقدام کند، در صورتی که این حق همیشه برای او وجود دارد؛ ولی در زمان بروز مشکل پررنگ تر می شود. به خصوص در زمانی که زوجین قصد جدایی و طلاق را دارند.

با استفاده یک مشاوره حقوقی خانواده می توان در مورد این حق آگاهی لازم را داشت و آن را مطالبه کرد.

2- نفقه

یکی از موارد که همیشه مورد اختلاف بین زن و مرد بوده است، پرداخت هزینه های زندگی از سوی مرد است. با توجه به دنیای امروزی که زن و مرد هر دو بیرون از خانه مشغول به کار هستند، گاهی مرد از پرداخت هزینه های زندگی امتناع می کند. بنابراین این مورد موجب بروز اختلاف بین زن و مرد می شود. البته این مورد همیشه و از گذشته تا کنون مسئله ساز بوده است؛ ولی در حال حاضر با توجه به فعالیت های اجتماعی زنان در جامعه بیشتر موجب بروز مشکلات شده است.

با استفاده از یک مشاوره حقوقی خانواده می توان در مورد میزان پرداخت نفقه با توجه به شرایط اقتصادی خانواده آگاهی لازم را کسب کرد.

3- حضانت

در هنگام بروز مشکلات بین زن و مرد، مسئله سرپرستی فرزندان همیشه مسئله مهمی است که موجب اختلاف بین زوجین می شود. با توجه به قانون، حضانت قانونی فرزند برعهده پدر خانواده است، ولی اگر پدر خانواده شرایط سرپرستی را نداشته باشد، این حق به مادر خانواده داده خواهد شد.

با استفاده از یک مشاوره حقوقی خانواده می توان نسبت به سرپرست و حق حضانت فرزندان آگاه شد و برای آن اقدامات لازم را انجام داد و حق خود در این مورد دفاع کرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله شرایط حضانت فرزند و چگونگی سلب حضانت پیشنهاد می شود.

وکیل خانواده

4- تمکین

هرگاه در زندگی زناشویی، زن خانواده از وظایف خود خودداری کند، مرد خانواده می تواند به علت مشکلات به وجود آمده، درخواست قانونی برای عدم تمکین همسر خود را داشته باشد.

5- تنصیف دارایی

زمانی که زن و مرد در ابتدای زندگی با یکدیگر توافق می کنند که در صورت جدایی (اقدام مرد به طلاق) دارایی مرد تقسیم بر دو شود، بعد از جدایی نیمی از دارایی او به زن تعلق خواهد گرفت. این توافق باید در سند ازدواج ثبت شود.

5ـ طلاق

جدایی و طلاق همیشه مسئله مهم در هر جامعه و خانواده ای است، به صورتی که موجب آسیب به هر دو طرف خواهد شد و مشکلات بسیاری برای آنها و جامعه به وجود خواهد آورد. طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات یک خانواده است.

طلاق را می توان به دو روش توافقی یا به صورت درخواست از سوی زن یا مرد انجام داد که هر کدام شرایطی مطابق با قانون و رعایت حق یکدیگر را دارد.

با استفاده از یک مشاوره حقوقی خانواده می توان در مورد طلاق آگاهی به دست آورد و اقدامات لازم درباره آن را انجام داد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله بهترین وکیل طلاق در تهران، آشنایی با ویژگی های او پیشنهاد می شود.

وکیل طلاق

ضرورت استفاده از مشاوره حقوقی خانواده

همان طور که بیان شد، گاهی مشکلات بین زن و مرد آنقدر زیاد و غیرقابل حل می شود که به جز خود آنها یک نفر دیگر خارج از خانوداه باید آنها راهنمایی کند تا بتواند بهتر مشکلات خود را حل کند. بنابراین ضرورت استفاده از مشاوره حقوقی خانواده در این موارد بسیار اهمیت پیدا می کند، به طوری که می توان با به کارگیری راه حل های ارائه شده از سوی مشاوره حقوقی خانواده مسائلی را که غیر قابل حل است، برطرف ساخت و از بروز مشکلات بسیار جدی جلوگیری کرد.

در همین راستا لازم است همه افراد بدانند که گاهی عدم اطلاع درباره حقوق خانواده (زن و مرد و فرزندان) باعث به وجود آمدن خیلی از مسائل و مشکلات در بین آنها می شود. بر همین اساس باید با کسب آگاهی بیشتر در مورد حقوق خانواده و مشورت با مشاوره حقوقی خانواده مانند محبوبه حجتیان (بهترین وکیل خانواده در تهران) می توان از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کرد.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی، ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می دهد تا شما بتوانید روند قانونی مسائل خود را بهتر سپری کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

برای کسب اطلاعات لازم می توانید از طریق لینک زیر با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری تماس گرفته و با راهنمایی وی درباره امور حقوقی، تمام مسائل خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *