لایحه دادخواست شکواییه, کلاهبرداری, وکیل کیفری

نمونه لایحه دفاعیه در پرونده کلاهبرداری

لایحه دفاعیه در پرونده کلاهبرداری - وکیل حجتیان

نمونه لایحه دفاعیه در پرونده کلاهبرداری

مقام محترم قضایی ،

با سلام و تحیت ؛

پیرو پرونده مطروحه با شماره بایگانی ……………. نکات زیر که التفات به آنها می تواند در روند پرونده موثر باشد را به عرض می رسانم :

1- در ابتدا عنایت بفرمایید که متهم به هیچ عنوان و مطلقاً «مانور متقلبانه» نداشته فلذا مشمول مصادیق «کلاهبرداری» نمی تواند باشد ، چرا که متهم با برخی از شکات در سه پروژه قرارداد ساخت و ساز داشته و از همین رو ، در این عرصه اشتغال داشته و آدمی معتبر بوده که این افراد با ایشان وارد شراکت شده‌اند ؛ پس اتهام کلاهبرداری اساساً موضوعیتی ندارد .

2- از سویی دیگر ، با توجه به جمیع شرایط و اوضاع و اینکه یکی از پروژه‌ها تکمیل شده و یکی دیگر در مرحله نازک کاری است ، غیر از مخمصه مالی ناشی از اوضاع تورمی کشور که متهم را در تنگنا قرار داده ، نمی توان «سوء نیت» ی را برای ایشان احراز کرد .

3- نکتۀ دیگر آن که برخی از عقودی که در این راستا شکل گرفته اگرچه در قالب عقد بیع پیش فروش بود ، اما طبق عرف بازار ، حالت سرمایه گذاری دارد . یعنی چند نفر سرمایه گذار در یک پروژه ساختمانی ورود می کنند و با توجه به اعتبار سازنده تزریق مالی انجام می دهند و این را در قالب بیع منعقد می کنند (در حالی که قصد واقعی شان پیش خرید آپارتمان نیست) تا در انتهای پروژه و با تکمیل آن ، اصل سرمایه و سود آن را دریافت کنند . لذا بین قصد واقعی و فُرم حقوقی قضیه در اینجا شاهد کمی اختلاف هستیم که ممکن است مقام قضایی را به اشتباه اندازد .

4- متاسفانه در این پرونده در حالی همگی طرفهای مشارکت ، به عنوان شاکی ، ورود کرده اند که بعضاً واحدهای خودشان را تحویل گرفته اند و ضمن امتناع از تسویه حساب با متهم به عنوان شاکی نیز مدعی شده اند تا به قولی از آب گل آلود ماهی بگیرند . اگر این افراد ضمن خروج از اعداد شکات نسبت به تسویه حساب اقدام کنند ، هم از یک طرف پرونده خلوت تر می شود و امکان رسیدگی بهتری دارد ، و هم مبالغ دریافتی این امکان را برای متهم فراهم می کند تا آن را خرج پروژه کرده و شرایط برای ادای تعهدات و مصالحه با شکات فراهم گردد تا پرونده به سمت ختم خاصمه برود .

5- در نهایت به این مسئله التفات بفرمایید که مادامی که متهم در حبس باشد ، برخی از امور که گره پرونده را باز می کند و قائم به شخص ایشان است ، معلق خواهد ماند که موجب اطاله بی مورد دادرسی می شود . مانند استعلام از واریزیها و چکها و به طور کلی «تحصیل مدارک» ؛ از همین رو استدعا دارم که شرایط اعطای مرخصی یا آزادی موقت با اعطای قرار کفالت را فراهم فرمایید که کمک بزرگی به نتیجه رسیدن پرونده می کند .

با توجه به مراتب معروضه فوق و این که متهم نه انسانی خلافکار ، بلکه شخصی بداقبال است که در یک پروژه اقتصادی به علل تورمی گرفتار شده و اشتباهاتی نیز داشته است ولی بی سو نیت ؛ از جنابعالی تقاضا دارم با امعان نظر در پرونده به این نکات توجه ویژه بفرمایید تا هر چه سریعتر استیفای حق برای طرفین ممکن گردد .

لایحه دفاعیه در پرونده کلاهبرداری - نمونه لایحه

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان آمادگی دارد به شما در خصوص تمامی موضوعات مرتبط با تنظیم دادخواست و لوایح مناسب خدمات رسانی نماید چرا که تنظیم و نگارش یک لایحه اصولی و تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند شانس موفقیت شما را در پرونده بالا ببرد .

برای ارتباط با بهترین وکیل خانم در تهران در خصوص دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09121584013 تماس بگیرید .

محبوبه حجتیان ، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی ، کیفری ، وکیل ملکی ، قرارداد ، خانواده و امور مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می نماید تا شما بتوانید روند قانونی مسائل خود را بهتر سپری نموده و به نتیجه مطلوب برسید .

در لینکدین ما را فالو کنید.

برای کسب اطلاعات لازم می توانید از طریق لینک زیر با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی درباره امور حقوقی ، تمام مسائل خود را برطرف کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *