لایحه دادخواست شکواییه, وکیل خانواده

نمونه لایحه دفاعیه برای مستثنیات دین

لایحه دفاعیه برای مستثنیات دین - وکیل محبوبه حجتیان

نمونه لایحه دفاعیه برای مستثنیات دین

ریاست محترم شعبه اجرای احکام

با سلام و تحیت؛

اینجانب …………….. محکوم له پرونده به بایگانی …………. که طی آن آقای ………… محکوم به پرداخت 240 سکه مهریه اینجانب طبق سند نکاح شده است و در همین راستا ، اینجانب سه دانگ آپارتمان مسکن مهر امام رضا در پاکدشت را جهت اجرای حکم معرفی کرده بودم . ولی محکوم علیه به مستثنیاتِ دین بودن این آپارتمان استناد کرده تا مانع استیفای حق اینجانب بشود .

نظر مقام محترم قضایی را به این نکته جلب می کنم که آپارتمان مذکور مال مشاعی بین اینجانب و ایشان بوده و اساساً ایشان از جانب بنده هیچ اذنی در تصرف در این مال مشاعی ندارد و با توجه به تمکن مالی محکوم علیه که دارای تریلر بوده و فعال بازار سیمان و بتون است ، لذا به راحتی می‌تواند جای دیگری را برای اسکان خود فراهم کند .

بنابراین ، مال مذکور اساساً نمی تواند جز مستثنیات باشد چرا که نه ایشان حق سلطه بر تمامیّت آن را دارد و نه اینکه ناتوان از فراهم کردن محل اسکان دیگری است .

از سویی دیگر ، تبصره 2 ماده 24 قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی می گوید: «چنانچه به حکم قانون مستثنیات دین تبدیل به عوض دیگری شده باشد ، مانند اینکه مسکن به دلیل قرار گرفتن در طرحهای عمرانی تبدیل به وجه گردد ، یا در اثر از بین رفتن ، عوضی دریافت شده باشد ، وصول محکوم‌به از آن امکان‌ پذیر است.»

با توجه به اینکه بنده سهم مشاعی خودم را میخواهم و ملک قابل افراز نیست ، در مزایده سهم طرفین تبدیل به وجه ریالی می شود و طبق همین تبصره 2 عوض سهم محکوم علیه در این مال مشاعی به عنوان مهریه قابل توقیف خواهد بود ، پس در نهایت به یک دور باطل میرسیم .

بنابراین ، منظور قانونگذار از مستثنیات دین در قانون این است که محکوم علیه محل سکونت خودش را از دست ندهد در حالی که اینجا به هیچ نحو مصداقِ آن تعریف و ملاحظات نیست .

 

برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری با ما در ارتباط باشید.

لایحه دفاعیه برای مستثنیات دین - نمونه لایحه

لزوم استخدام وکیل طلاق 

محبوبه حجتیان ، وکیل پایه یک دادگستری کلیه موارد مربوط به مسائل طلاق نظیر نفقه ، مهریه ، حضانت ، اجرت المثل ، ملاقات با فرزند ، تمکین ، ترک انفاق و … را انجام می دهد .

همچنین در زمینه های گوناگون نظیر موارد کیفری ، ملکی ، خانواده ، قرارداد و امور مهاجرت نیز فعالیت داشته و پرونده های زیادی را در امور ذکر شده با موفقیت وکالت نموده و به سرانجام رسانده اند .

چنانچه در زمینه طلاق و یا موارد دیگر نیاز به وکیل دارید می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و امور حقوقی خود را به ایشان بسپارید .

برای اطلاعات از مسائل حقوقی در آپارات همراه ما باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *