وکیل کیفری

شکایت از پزشک برای قصور پزشکی هنگام تولد

شکایت از پزشک برای قصور پزشکی هنگام تولد

آسیب هنگام تولد ناشی از سهل انگاری پزشک یک مورد قصور پزشکی است. اقدامات یا عدم اقدامات یک متخصص پزشکی قبل، در حین و بعد از تولد کودک شما می تواند باعث آسیب های هنگام تولد شود. خوشحالی از در آغوش گرفتن فرزندتان برای اولین بار می تواند با افکار مربوط به تمام مراقبت های که باید از کودک خود داشته باشید، خدشه دار می شود. در برخی موارد، ممکن است تا ماه‌ها بعد متوجه نشوید که فرزندتان دچار آسیب زایمان شده است تا برای شکایت از پزشک برای قصور پزشکی اقدام کنید.

بنابراین به دلیل هزینه‌های درمان اکثر آسیب‌های هنگام تولد و محدودیت زمانی برای اقدام قانونی، باید به محض اینکه شک کردید فرزندتان در حین تولد یا در دوران بارداری آسیب دیده است، با یک وکیل قصور پزشکی تماس بگیرید و بعد از مشورت با آن، برای شکایت از پزشک درخواست قانونی دهید و طرح دعوی کنید.

انواع آسیب های هنگام تولد

نوع آسیب هنگام تولد فرزند شما به اقدامات و کم کاری های پزشک قبل، حین و بعد از تولد کودک شما بستگی دارد. صدمات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فلج مغزی دیسکینتیک یا اسپاستیک
  • فلج ارب یا شبکه بازویی
  • آنسفالیت هرپسی
  • محدودیت رشد داخل رحمی
  • انسفالوپاتی هیپوکسیک ایسکمیک
  • خونریزی مغزی
  • سکته مغزی
  • لکومالاسی اطراف بطنی
  • فشارخون ریوی مداوم
  • ایسکمی مغزی
  • هیدروسفالی
  • هیپوتونیا
  • هیپوگلیسمی
  • و…
برای ارتباط با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس حاصل فرمایید.
وکیل قصور پزشکی محبوبه حجتیان

علل آسیب ها هنگام تولد

برخی از علل شایع آسیب های زایمان عبارت از کمبود اکسیژن در حین زایمان و زایمان، داروهای تجویز شده توسط پزشک در دوران بارداری، انجام نشدن به موقع سزارین، عدم استفاده از روش های مناسب زایمان، اشتباهات دارویی در دوران بارداری و زایمان، ناتوانی در نظارت بر مادر یا کودک، ناتوانی در تفسیر خواندن مانیتور قلب جنین، استفاده نادرست از وسایل زایمان و درمان نکردن آسیب های کودک  است.

شکایت از پزشک برای قصور پزشکی در هنگام تولد

با توجه به شدت آسیب هنگام تولد و مدت زمانی که روی فرزند شما تأثیر می گذارد، می توانید برای شکایت از پزشک در این نوع قصور پزشکی اقدام کنید.

جبران خسارت در قصور پزشکی هنگام تولد

برای درمان کودک آسیب دیده یکسری هزینه های وجود دارد، بنابراین باید با شکایت از پزشک این نوع قصور پزشکی جبران شود.

هزینه های که ممکن است برای جبران خسارت در شکایت از پزشک مطرح شود که شامل هزینه های پزشکی، از جمله هزینه های جاری و هزینه هایی که برای درمان کودک تا پایان عمر باید پرداخت شود. هزینه های دیگر شامل نسخه‌ها، کمک‌های سرپایی، مراجعه با پزشک باشد.

مراقبت مداوم که پزشکان انتظار دارند برای زندگی کودک آسیب دیده تا زمان بزرگسالی آن باید صورت گیرد، می تواند میلیون ها هزینه داشته باشد. حتی اگر کودک در سال‌های اولیه‌اش به کمک نیاز نداشته باشد، ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشد یا اگر اتفاقی بیفتد که دیگر پدر و مادر او نتوانند از او مراقبت کنند. برای همه این موارد باید برآورد هزینه انجام شود تا کودک برای درمان در آینده دچار مشکل مالی نشود.

برای مثال صدمات شدیدی مانند فلج مغزی که مانع راه رفتن کودک می شود، به این معنی است که کودک به کمک های سرپایی نیاز دارد و به احتمال زیاد مجبور است در تمام زندگی خود فیزیوتراپی داشته باشد.

در برخی موارد اگر آسیب به اندازه کافی شدید باشد، ممکن است کودک نتواند خودش غذا بخورد یا لباس بپوشد. کودکان مبتلا به موارد شدید هر روز (حتی در دوران بزرگسالی) به مراقبت های پزشکی نیاز دارند.

حتی کودکانی که با آسیب‌های ناشی از تولد کمتر به دنیا می‌آیند می‌توانند تا پایان عمر به مراقبت‌های پزشکی ازجمله نسخه‌ها و درمان‌های مختلف نیاز داشته باشند.

تعیین میانگین جبران خسارت هنگام تولد

هر موردی متفاوت است. دو کودک با آسیب یکسان ناشی از یک نوع سهل انگاری، اما متولد شده از دو گروه متفاوت از والدین، می توانند نیازهای پزشکی و مراقبتی متفاوتی داشته باشند.

به همین دلیل مهم است که از یک وکیل قصور پزشکی با تجربه مانند محبوبه حجتیان برای این نوع قصور پزشکی استفاده کنید. یک تیم حقوقی کاردان تمام سوابق پزشکی را بررسی می کند و در صورت لزوم شاهدان متخصص از جمله پزشکانی را که در نوع ناتوانی کودک تخصص دارند، به همراه خواهند داشت.

شاهدان متخصص علاوه بر سوابق پزشکی فرزندتان، سوابق پزشکی بارداری و تولد کودک را بررسی خواهند کرد. آنها گزارشی می نویسند تا در مذاکرات حل و فصل استفاده کنند یا اگر پرونده شما به نتیجه نرسد، در دادگاه شهادت خواهند داد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل قصور پزشکی چیست و چه وظایفی دارد؟ پیشنهاد می شود.

وکیل حقوقی حرفه ای

ضرورت استفاده از وکیل حقوقی برای شکایت از پزشک 

شما یک زمان مشخص فرصت دارید تا دعاوی قصور پزشکی را مطرح کنید. اگر شما نتوانید تشخیص دهید، پزشک کودکان می تواند به شما بگوید که آیا به نظر می رسد کودک از نظر رشدی دچار تاخیر شده است و اگر مشکوک هستید که فرزندتان دچار آسیب زایمان شده است، در اسرع وقت با وکیل پزشکی تماس بگیرید.

حتی اگر تا زمانی که مدت زمان محدودیت قصور پزشکی سپری نشده است، متوجه آسیب تولد فرزندتان نشده اید، باز هم باید با وکیل قصور پزشکی تماس بگیرید؛ زیرا ممکن است موارد استثنا در قانون محدودیت وجود داشته باشد.

با این حال، زمانی که مشکوک هستید فرزندتان دچار آسیب زایمان شده است، آن را به تعویق نیندازید. هر چه زودتر بتوانید پرونده خود را شروع کنید و شکایت از پزشک را انجام دهید. البته اگر مهلت مقرر گذشته باشد، برای بازیابی شواهد و متقاعد کردن دادگاه می توانید بیان کنید که نمی توانستید آسیب را زودتر تشخیص دهید.

محبوبه حجتیان، به عنوان یکی از بهترین وکیل قصور پزشکی در تهران می تواند به پزشکان و کادر درمانی که به آنها اتهام قصور پزشکی زده شده است، کمک کند تا در پرونده های قضایی خود به نتیجه مطلوب برسند.

محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری تمام موارد مربوط قصور پزشکی را انجام می دهد.

همچنین در زمینه های مختلف حقوقی مانند موارد ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده و موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.

برای انجام تمام امور حقوقی شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *