وکیل حقوقی

تفاوت اطلاعات حقوقی با مشاوره حقوقی چیست؟

تفاوت اطلاعات حقوقی و مشاوره حقوقی

با توجه به اینکه این روزها تعداد بسیاری اطلاعات حقوقی به صورت رایگان در دنیای وب در دسترس است، ممکن است وسوسه انگیز باشد که از هزینه صحبت با وکلا اجتناب کنید؛ اما همان طور که در ادامه توضیح داده می شود، تفاوت زیادی بین اطلاعات حقوقی و مشاوره حقوقی وجود دارد.

اطلاعات حقوقی چیست؟

اطلاعات حقوقی فقط اطلاعاتی است که به یک موضوع حقوقی مربوط می شود. هدف از اطلاعات حقوقی این است که به طور کلی توضیح دهد که چگونه یک جنبه خاص از قانون در نظر گرفته شده است.

در دنیای امروزی در هر جایی می توانید اطلاعات حقوقی را پیدا کنید. برخی از این موارد عبارت است از:

ـ بروشورهای چاپ شده، خلاصه اطلاعات یا برگه های اطلاعاتی

ـ مطالب ارائه شده در کنفرانس ها، سمینارها، وبینارها و سایر جلسات آموزشی

ـ خبرنامه ها و وبلاگ ها

ـ وب سایت ها که شامل وب سایت های دولتی، وب سایت های تجاری و وب سایت هایی است که توسط شرکت های حقوقی اداره می شوند. برای مثال وب سایت محبوبه حجتیان نیز مانند سایر وب سایت های حقوقی شامل حجم بسیار زیادی از اطلاعات حقوقی است.

تا 20 سال گذشته دسترسی به بسیاری از اطلاعات حقوقی تنها منحصر به اعضای حرفه وکالت محدود بود. اما از زمانی که موسسه های حقوقی (مانند محبوبه حجتیان) شروع به فعالیت از طریق اینترنت کردند، دسترسی به اطلاعات حقوقی عملی بسیار گسترده‌تر شده است. 

امروزه تقریباً همه شرکت‌های معتبر وبلاگ یا مجموعه‌ای از مقالات با اطلاعات حقوقی در مورد حوزه تخصصی خاص خود دارند که همگی برای ارائه اطلاعات عملی به مشتریان بالقوه طراحی شده‌اند که مربوط به هر مشکلی است و سعی در حل مشکلات دارند.

برای استفاده از مشاوره حقوقی  محبوبه حجتیان می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس بگیرید.

وکیل حقوقی مشاوره حقوقی

چرا نباید فقط به اطلاعات حقوقی اکتفا کنید؟

ـ اطلاعات حقوقی می تواند خیلی سریع منسوخ شود. تنها چیزی که لازم است تغییر در قانون یا یک پرونده قضایی جدید است. به طور دائم قوانین در حال تغییر هستند و مراجع قضایی هر روز تصمیمات جدیدی صادر می‌کنند. اطلاعات حقوقی ممکن است یک شبه ارزش خود را از دست بدهد.

ـ اطلاعات حقوقی شرایط شما را در نظر نمی گیرد. آنها  همیشه در یک سطح کلی و اصولی ارائه می شود. با این حال، اعمال قانون در هر موردی همیشه به حقایق خاصی بستگی دارد.

ـ این مورد به این دلیل است که برای هر ماجرایی معین، معمولاً بیش از یک اصل قانونی در بازی وجود دارد. اطلاعات حقوقی برای ارائه راه حل صحیح و کامل برای هر فردی که آن را مطالعه می کند، طراحی یا در نظر گرفته نشده است.

ـ اطلاعات حقوقی ذاتا ذهنی و تفسیر یک فرد از قانون است. احتمال دارد تفسیر یک شخص  درست باشد، اما فرد دیگری درست نباشد، چه در زمان بررسی مسائل، چه پس از آن (در هنگام تصمیمات دادگاهی که پس از واقعه صادر شده است).

ـ به خاطر داشته باشید که بیشتر پرونده های دادگاه شامل دو تیم از وکلای آموزش دیده است که نظرات مخالفی را در مورد نحوه عملکرد قانون ارائه می دهند و تنها یکی از آنها برنده خواهد شد.

مشاوره حقوقی چیست؟

مشاوره حقوقی مشاوره ای است که توسط یک وکیل با تجربه با توجه به شرایط خاص شما ارائه می شود.

یک وکیل با تجربه برای ارائه مشاوره حقوقی، از موارد بسیاری استفاده می کند که عبارت است از:

ـ ارائه راه حل و تنظیم لایحه برای موضوع مورد بحث با توجه به قوانین و با استناد به آن

ـ استفاده از تجربه های خود در سایر موارد مشابه

ـ منابع اولیه اطلاعات، مانند قوانین مربوط به آن و موارد تصمیم گیری شده

ـ مشاوره تخصصی از سایر متخصصان هم در داخل این حرفه (مثلاً وکلای متخصص تر) و هم خارج از آن (مثلاً حسابداران و سایر مشاغل مکمل)

کارایی مشاوره حقوقی

 ـ عواقب مشاوره حقوقی بد می تواند ویرانگر باشد. قوانین می تواند منجر به رفتن افراد به زندان یا از دست دادن مقادیر قابل توجهی از پول شود. به همین دلیل است که طبق قانون فقط وکلا مجاز به ارائه آن هستند.

ـ دلیل دیگری که چرا فقط وکلا می توانند مشاوره حقوقی ارائه دهند، این است که می توان از وکلایی که اجازه وکالت و بیمه مسئولیت دارند، مشاوره گرفت که در این صورت باید بیمه غرامت و مسئولیت حرفه ای داشته باشند تا از شما در برابر سهل انگاری محافظت شود.

ـ اگر به شخص دیگری مشاوره حقوقی ارائه می دهید و وکیل نیستید، نه تنها مرتکب جرم می شوید، بلکه ممکن است مسئولیت شخصی قابل توجهی در این فرایند شامل حال شما شود.

در هر صورت، هیچ چیز مانع از کسب اطلاعاتی حقوقی شما نمی شود. برای مثال می توانید با تکیه بر این اطلاعات رایگان بدون پرداخت هزینه برای مشاوره حقوقی و مراجعه به منابع در دسترس آگاهی خود را افزایش دهید. فقط توجه داشته باشید که ممکن است اطلاعاتی که به آنها تکیه می کنید دقیق نباشد، همچنین احتمال دارد همه ملاحظات مربوط به آن را در نظر نگیرید و اگر اشتباه بگیرید، کسی جز خود شما وجود ندارد که مسئولیت اشتباه شما را برعهده بگیرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل حرفه ای پیشنهاد می شود.

مشاوره حقوقی طلاق

به چه چیزی نیاز دارید؛ اطلاعات حقوقی یا مشاوره حقوقی؟

اطلاعات حقوقی رایگان است؛ اما نمی توان تنها به آن اتکا کرد. مشاوره حقوقی قابل اعتماد است، البته به شرطی که توسط شخص مناسب ارائه شود، اما ممکن است هزینه بالایی داشته باشد.

بنابراین چگونه می خواهید تصمیم بگیرید که آیا مشاوره حقوقی ارزش قیمت پیشنهادی را دارد یا خیر؟

انتخاب مشاوره حقوقی مناسب

ـ نسبت به آن چیزی که در خطر هستید، فکر کنید. هرچه بیشتر در معرض خطر باشید، توجیه پرداخت برای یک مشاوره حقوقی مناسب بیشتر است. همچنین به خاطر داشته باشید که ممکن است بدون صحبت با وکیل از میزان کامل خطر یا نحوه مدیریت آن آگاه نباشید.

ـ مطمئن شوید که متوجه شده اید، چگونه یک مشاوره حقوقی مناسب می تواند به شما کمک کند.

ـ به آنچه واقعاً نیاز دارید فکر کنید. راه هایی وجود دارد که می توانید هزینه های قانونی خود را کنترل کنید. برای مثال اگر درخواست بررسی قراردادی را دارید، هزینه بررسی شما به سطح جزییات مورد نیاز شما بستگی دارد.

ـ با وکیلی که به فکر مشاوره گرفتن از او هستید، صحبت کنید. این کار به شما احساس بهتری می‌دهد که آیا توصیه‌های مفیدی دریافت خواهید کرد یا خیر؟

ـ پیدا کردن یک مشاوره حقوقی مناسب راحت نیست؛ اما اطمینان از اینکه تناسب مناسبی با مشکل شما دارد، بهترین راه برای اطمینان از کسب ارزش است.

محبوبه حجتیان  وکیل پایه یک دادگستری تمام ویژگی لازم برای انجام مشاوره حقوقی را دارا است، بنابراین می توانید برای دریافت راهکارهای حقوقی با خیال راحت این کار را به وی بسپارید و مطمئن باشید که مسائل حقوقی شما به بهترین نحوه مراحل قانونی خود را خواهد گذارند.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت مشاوره حقوقی ارائه می دهد تا شما بتوانید روند قضایی پرونده خود را بهتر سپری کنید و به نتیجه مطلوبی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *