لایحه دادخواست شکواییه, الزام و تنظیم سند رسمی, وکیل ملکی

نمونه لایحه دفاعیه درخصوص کلاهبرداری از طریق سند ملکی

کلاهبرداری از طریق سند ملکی - وکیل حجتیان

نمونه لایحه دفاعیه درخصوص کلاهبرداری از طریق سند ملکی

با سلام و تحیت ؛

مقام محترم قضایی ،

به استحضار می رساند موکل در شرایطی اضطراری که پدرش زندان بوده و همسرِ معتادِ متجاهرش (عطف به مستندات) با اقدامات ایذایی و ارعابی ، با کاربرد قمه و توهین و فحاشی آسایش و آرامش را از ایشان کاملاً سلب کرده بود ، و از همین رو ، شدیداً درگیر اضطراب و استرس زایدالوصفی شده بوده ، کوشیده از این مخمصه طاقت‌فرسا بگریزد که به قول عُلما «الفرار مما لا یطاق من سنن المرسلین» ولی متاسفانه از چاله درآمده و به چاهی افتاده که آقای …………. و همدستانش به پیش پای ایشان کنده اند .

توضیح آنکه موکل به خیال اینکه میتواند روی سند خانه‌اش وام در گردش بگیرد پیگیر این موضوع شده و شوربختانه با متهم آشنا میشود که با مانور متقلبانه ایشان را در یک دفتر موسسه حقوقی پذیرش میکند و با غصب عنوان و جعل جایگاه وکالت خود را وکیلی خبره در این کار جا میزند و موجبات فریب موکل را فراهم میکند (مستند به گزارش کلانتری ……………) .

طبق عرف جاری بازار سرمایه موکل خواهان 50 درصد ارزش وثیقه (ملک متنازع فیه) به عنوان سرمایه در گردش بوده ، ولی بی خبر از اینکه متهم قرارداد را نه به عنوان وثیقه بلکه همچون مبایعنامه تنظیم میکند .

به هرحال ، متهم با جلب اعتماد موکل و با همدستی آقای ……………. خریداران واسطی را به پای قرارداد می آورد که حتی زحمت رویت مبیع را به خود نداده بودند چون مطمئن بودند که به قول عوام در حال «بُزخَری» مالِ یک آدم گرفتارند ؛ و موکل متاسفانه به دلیل اعتمادی که ایجاد شده بوده و با این قصد و نیت که در حال دریافت سرمایه در گردش است مبایعنامه‌ای را امضا میکند که به خیالِ خودش صرفاً یک قرارداد اعطای وام سرمایه در گردش است .

قراردادها نزد بنگاهی دلال معامله باقی مانده و وقتی بعد از 4 ماه موکل برای تسویه وام و عودت سند مراجعه می‌کند با شنیدن ادعای دلال مذکور که «ای بابا آبجی! ملک را فروختی حالا دنبال چی اومدی؟!!» تازه متوجه عمق فاجعه و خُسرانی که بر او گذشته میشود .

این درحالی است که موکل یک مُضطرِ مطلق بوده که اصلاً و ابداً «قصد و نیت» بر «بیع» نداشته است . گزارش کارشناسی اذعان داشته که ملک به معیارِ ارزش روز خودش به نصف قیمت و مظنۀ بازار خریداری شده که برای هر دارندۀ عقل سلیمی نه غبن فاحش بلکه افحش است و چیزی فراتر از «بُزخَری» و فی‌الواقعِ تاراجِ یک زن درمانده و مستأصل بوده است (اعتراض وکیل محترم که ملک طبقۀ چهارم است و فاقد پارکینگ ، پس احتمالاً به زعم ایشان جوازی برای زیرِ نصفِ قیمت خریدن توسط این جمع فریبکاران است ، چنان بی معنا و بی مبناست که نیازی به پاسخگویی ندارد) .

در واقع این مثلاً سرمایه‌گذاران «(قرض الحسنه)پولِ رهن کامل» این واحد را به این زن درمانده داده‌اند و ملک را برداشته‌اند . البته قصۀ این ناجوانمردی به همینجا ختم نمیشود و بلکه چکهای همین «ثَمن بَخس» را هم به حساب واسطه‌ها (آقای …………… و خانم …………….. و همسر آقای دلال) حواله کرده‌اند و ریالی به حساب موکل واریز نشده که دقیقاً پازل یک تبانی پیچیده را تکمیل و اثبات میکند .

حتی یک جلسه ملاقات بین موکل و خریداران ادعایی برگذار نشده (تا موکل به هیچ عنوان متوجه قصدِ کلاهبرداران نشود) و سریعاً هم ملک در کمتر از 24 ساعت به خریدار دیگری فروخته شده و تناقض‌گویی‌های متهمین که گفته‌اند در دیوار آگهی شده بوده همگی کذب محض است .

شهود (آقای ………… و خانم ……………….) به صراحت و یقین به این موضوع شهادت داده‌اند . البته شاهد دیگری نیز به نام آقای ………………. ناظر وقایع بوده که به دلیل خوف از اقدامات تلافی جویانه متهمین حاضر به ادای شهادت نشده است .

در نهایت نظر به مانور متقلبانه و غصب عنوان وکیل و تظاهر به تامین سرمایه در گردش و پنهان کردن قرارداد ، اضطرار و شرایط خاص موکل ، فقدان قصد و نیت بر فروختن ملک از جانب موکل ، و همدستی و به اصطلاح سیاه‌بازی افراد فوق الذکر که امر را به موکل مشتبه کردند که برگه‌هایی که امضا می کند نه مبایعه‌نامه بلکه قرارداد دریافت وام است و همچنین نظریه کارشناسی که اِشعار می دارد ملک به زیر نصف قیمت روز خریداری شده و همچنین شهادت شهود ، شک و شبهه‌ای بر مجرمیت متهمین باقی نمی گذارد .

برای مشاوره با وکیل ملکی با ما تماس بگیرید.

کلاهبرداری از طریق سند ملکی - لایحه دفاعیه

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان

وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان آمادگی دارد به شما در خصوص  موضوعات مرتبط کلاهبرداری از طریق سند ملکی با تنظیم دادخواست و لوایح مناسب خدمات رسانی نماید چرا که تنظیم و نگارش یک لایحه اصولی و تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند شانس موفقیت شما را در پرونده بالا ببرد .

برای ارتباط با بهترین وکیل خانم در تهران در خصوص دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09121584013 تماس بگیرید .

محبوبه حجتیان ، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی ، کیفری ، وکیل ملکی ، قرارداد ، خانواده و امور مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می نماید تا شما بتوانید روند قانونی مسائل خود را بهتر سپری نموده و به نتیجه مطلوب برسید .

در لینکدین ما را فالو کنید.

برای کسب اطلاعات لازم می توانید از طریق لینک زیر با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی درباره امور حقوقی ، تمام مسائل خود را برطرف کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *