وکیل خانواده, طلاق

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

اگر شما و همسرتان در مورد شرایط طلاق توافق کنید، می توانید با کمک وکیل طلاق توافقی، جدایی خود را به صورت قانونی در کمترین زمان انجام دهید.

وقتی صحبت از طلاق می شود، اصطلاحاتی و قوانینی وجود دارد که اگر با آنها آشنا نباشید، ممکن است برای شما گیج کننده باشد. آنها عبارت از طلاق توافقی یا طلاق یک طرفه است که این نوع شامل طلاق یک طرفه از سوی زوج، طلاق یک طرفه از سوی زوجه و طلاق غیابی می شود. هر کدام از آنها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و از لحاظ قانونی مراحل خود را دارند. وکیل طلاق توافقی با توجه به موارد حقوقی و تجربه ای که دارد، به پرونده شما رسیدگی می کند و به شما کمک خواهد کرد که زودتر به نتیجه برسید.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی، طلاقی است که زوجین درباره تمام موارد تصمیم گیری کرده و به توافق رسیده باشند. این موارد عبارت است از:

  • حضانت فرزند
  • زمان ملاقات با فرزند و چگونگی آن
  • تنصیف اموال
  • مهریه
  • نفقه
  • اجرت المثل
  • جهیزیه
وکیل طلاق محبوبه حجتیان

طلاق توافقی چگونه است؟

طلاق توافقی مزایایی را به زوجین ارائه می دهد که طلاق یک طرفه چنین مزایایی را ندارد. به این صورت که اگر در تمام شرایط طلاق خود توافق داشته باشید، ممکن است هرگز مجبور نباشید که روند پیچیده قضایی را سپری کنید و روند طلاق توافقی در اکثر موارد بسیار سریع‌تر از طلاق یک طرفه است.

فقط کافی است که درخواست طلاق داده شود، بعد از چند جلسه مشاوره، با گرفتن گواهی عدم سازش و مراجعه به دفترخانه می توان طلاق خود را رسمی کرد. برای انجام مراحل قانونی طلاق استفاده از وکیل طلاق توافقی پیشنهاد می شود.

اگر مشکلاتی وجود دارد که هنوز باید حل شوند، ممکن است توصیه شود با همسرتان مذاکره کنید. طلاق های توافقی علاوه بر اینکه به سرعت حل می شوند، حداقل استرس را نیز به همراه دارند، زیرا شما و همسرتان با هم توافق دارید.

همچنین شما می توانید با کمک وکیل طلاق توافقی و حتی در برخی از موارد بدون حضور خود و تنها با حضور وکیل در دادگاه طلاق بگیرید. با این حال، اگر مسائل پیچیده ای وجود داشته باشد که قابل حل نباشد، نمی توانید طلاق توافقی انجام دهید و باید برای طلاق یک طرفه اقدام کنید.

تفاوت طلاق توافقی با طلاق یک طرفه

در طلاق توافقی، توافق در همه مسائل و سرعت نسبی در دادگاه از عوامل متمایزکننده آن است. در یک طلاق یک طرفه، توانایی تصمیم گیری در مورد پرونده شما از دست شما خارج می شود، زیرا قاضی درباره آن تصمیم گیری می کند. به این صورت که درخواست شما در دادگاه مطرح می شود؛ زیرا شما و همسرتان نمی توانید به توافق برسید.

گاهی اوقات داشتن اموال، نپرداختن حقوق مالی زن  (مهریه، نفقه و..) از سوی مرد و اختلاف نظرهای عمده بر سر مسائل فرزندان می تواند طلاق را مورد بحث قرار دهد. مشکل طلاق های یک طرفه این است که احتمال دارد زمان زیادی طول بکشد و هزینه زیادتری داشته باشد.

طلاق های یک طرفه اغلب به معنای افزایش هزینه های حقوقی است؛ زیرا مستلزم مراجعه به دادگاه و سپری کردن مراحل قانونی بیشتر است و هزینه های قانونی به دلیل حجم کار زیاد خواهد بود.

ثبت دادخواست طلاق توافقی

ثبت درخواست طلاق هرگز خوشایند نیست، اما اگر کمک یا دانش درستی داشته باشید، آماده شروع طلاق خواهید بود. دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید استرس را کاهش می دهد، بنابراین با کمک وکیل طلاق توافقی که به روش های حقوقی آشنایی کامل دارد، می توانید اقدام به تنظیم دادخواست طلاق و ثبت آن در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی کنید.

یک وکیل طلاق توافقی، می تواند کل پرونده شما را بررسی کند، بنابراین مهم است که یک وکیل با تجربه در قانون خانواده داشته باشید. او با بررسی مدارک شما، می تواند راهکارهای موثر به شما پیشنهاد دهد.

هنگام تنظیم دادخواست که پیشنهاد می شود با کمک وکیل طلاق توافقی صورت گیرد، حتما باید مسائل مربوط به نفقه، مهریه، حضانت فرزندان و تمام موارد حقوقی مطرح شود و توافقات انجام شده بین زوجین در آن مطرح شده باشد.

مدارک طلاق توافقی

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی زوجین
  • اصل و کپی سند ازدواج
  • ارائه سندی با عنوان توافقنامه درباره مهریه، نفقه، حضانت فرزند، جهیزیه
  • گواهی عدم بارداری
  • گواهی عدم سازش

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله بهترین وکیل طلاق در تهران پیشنهاد می شود.

طلاق توافقی محبوبه حجتیان

مدت زمان طلاق توافقی

هنگامی که زوجین برای طلاق توافقی درخواست می دهند، با توجه به نظر قاضی دادگاه خانواده، مدت زمان آن متغیر است؛ زیرا برخی از قضات بر این باور هستند که اگر روند طلاق طولانی شود، امکان آشتی و برگشت زوجین به زندگی وجود دارد. بنابراین روند پرونده را طولانی تر می کنند.

با این حال هنگام درخواست برای طلاق توافقی، برای آنها جلسات مشاوره بین 1 تا 5 جلسه در نظر گرفته می شود که حدود 45 روز طول می کشد. تعداد و زمان جلسه های مشاوره با توجه به شرایط زوجین و مراکز خدمات مشاوره بستگی دارد. بعد از گذراندن جلسات مشاوره، اگر زوجین همچنان تمایل به جدایی داشته باشند، برای آنها گواهی عدم سازش صادر می شود.

با ثبت دادخواست برای طلاق توافقی و گواهی عدم سازش در دفاتر الکترونیک قضایی، دادخواست زوجین به دادگاه ارجاع داده می شود. سپس دادگاه با برگزاری جلسه و بررسی پرونده، برای آن حکم قطعی صادر می کند. برای اجرای این حکم حدود 3 ماه زوجین زمان دارند تا به دفاتر طلاق مراجعه کنند. بنابراین اگر در 3 ماه مشخص شده، اقدامی از سوی زوجین انجام نشود، حکم باطل خواهد شد و در صورت تمایل به طلاق، باید دوباره تمام مراحل آن مجدد انجام شود.

بر همین اساس می توان بیان کرد که اگر طلاق توافقی بدون کمک وکیل درخواست داده شود، حدود 4 ماه طول می کشد، اما اگر از وکیل طلاق توافقی استفاده شود، انجام مراحل قانونی آن حدود 1 ماه پیش بینی می شود.

هزینه طلاق توافقی

برای ارائه دادخواست به دادگاه، باید هزینه دادرسی آن پرداخت شود. به جز آن هنگام ثبت دادخواست در دفاتر الکترونیک قضایی به علت خصوصی بودن آنها، هزینه ثبت دادخواست را نیز باید پرداخت کرد.

برای برآورد هزینه دادخواست و ثبت آن، باید بیان کرد که هزینه دادرسی به صورت مالی و غیرمالی محاسبه می شود. از آنجایی که ثبت طلاق توافقی یک درخواست غیرمالی است، بر این اساس هزینه آن دریافت می شود.

بعد از اینکه دادخواست طلاق در دفاتر الکترونیک قضایی ثبت شد، هزینه دیگر آن شامل هزینه مشاوره دادگاه یا داوری (در طلاق های یک طرفه هزینه داور نیز از هر دو طرف گرفته می شود) است. البته بعد از تصویب قانون جدید حمایت خانواده، هزینه داوری از طلاق توافقی حذف شده است؛ ولی پرداخت هزینه مشاوره اجباری است و در شهرهای مختلف هزینه مشاوره دادگاه با یکدیگر متفاوت است.

در نهایت برای جاری شدن حکم طلاق در دفاتر رسمی طلاق، هزینه ای برای ثبت طلاق نیز باید پرداخت شود. لازم به ذکر است که در درخواست طلاق به صورت یک طرفه از سوی زوجین هزینه طلاق برعهده مرد است و در طلاق غیابی نیز فردی که تقاضای طلاق داده است، باید هزینه دادرسی سایر موارد را پرداخت کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طلاق فوری پیشنهاد می شود.

وکلای طلاق توافقی

ضرورت استفاده از وکیل طلاق توافقی

اکثر وکلای خانواده به دعاوی طلاق و سایر امور مربوط و قوانین به طلاق آشنایی دارند؛ اما حقوق خانواده یک حوزه عملی نسبتاً گسترده بوده که تنها وکیل طلاق حرفه ای می‌تواند به بررسی این نوع پرونده ها بپردازد.

بنابراین از آنجایی که بررسی مسائل مربوط به حقوق خانواده بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود.

محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

همچنین در زمینه های مختلف مانند موارد ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده و موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.
تالیف کتاب های مختلف، انجام دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کاری و خدمات حقوقی بخشی از فعالیت های محبوبه حجتیان است که تمام این ها از صمیم قلب صرفا در آرزوی روزهایی سرشار از امید به آینده و گسترش عدالت واقعی و ترقی های بزرگ در عرصه حقوق است.

برای طلاق توافقی نیز شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور حقوقی تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *