وکیل قانون کار, وکیل بیمه, وکیل تجاری

وکیل حوادث ناشی از کار

وکیل حوادث ناشی از کار

وکیل حوادث ناشی از کار به عنوان وکیل قانون کار برای حل اختلافات بین کارفرما و کارگر و حوادث ناشی از کار شناخته می شوند، این نوع وکلا، وکیل مدافع نیروی کار یا کارفرمایی است که با اختلافات حقوقی، تخلفات و ادعاهایی مرتبط با قوانین کار و حوادث ناشی از کار سروکار دارد.

وکیل حوادث ناشی از کار به کارگرانی که در حین کار مجروح شده اند، کمک می کند تا غرامت این صدمات را جبران کنند. آنها نماینده مدعی هستند. برخی از مثال‌های رایج از کارهایی که وکلای آسیب محل کار انجام می‌دهند شامل موارد زیر است:

  • بررسی مدارک پزشکی برای اثبات ادعای خسارت
  • جمع آوری شواهد برای حمایت از ادعای نیروی کار آسیب دیده
  • استفاده از قوانین و موارد حقوقی مربوط به قانون کار و حوادث مربوط به آن
  • تنظیم اسناد و مدارک مختلف حقوقی از قبیل دادخواست، درخواست، دفاعیه، تجدید نظر و…
  • رسیدگی و پیگیری پرونده در دادگاه حقوقی

اما ممکن است محدود به موارد ذکر شده نباشد و مسائل دیگر نیز توسط وکیل حوادث کار مورد بررسی قرار می گیرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله آشنایی با خدمات موسسه حقوقی پیشنهاد می شود.

وکیل حقوقی

آسیب محل کار چیست؟

آسیب محل کار در مدت زمان حضور افراد رخ می دهد و به دلیل نوع وظیفه ای است که فرد باید در شغل خود انجام دهد، ممکن است حادثه ای در حین کار برای نیروی کار اتفاق افتاد که موجب آسیب دیدن به آن شود. این اصطلاح می تواند در مورد صدماتی که در ساعات کاری یا در حین کار در محل کار رخ می دهد، اعمال شود.

حوادث ناشی از کار ممکن است به علت ایمن نبودن محیط کاری یا بی احتیاطی نیروی کار رخ دهد که در هر مورد توسط وکیل قانون کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گاهی آسیب های در حین کار، آنقدر جدی است که منجر به بیمارهای غیرقابل درمان، قطع عضو یا مرگ نیروی کار می شود.

برخی از حوادث و آسیب های در حین کار عبارت است از:

  • بیماری های تنفسی (مانند بیماری های ناشی از استنشاق مواد سمی)
  • بیماری های مختلف صنعتی (مانند آسیب به یکی از اعضای بدن در اثر کار مدام با مواد شیمیایی و انجام کار سنگین و طاقت فرسا آسیب به کمر، پا و دست)
  • صدمات ناشی از قرار گرفتن در یک محیط نامناسب کاری
  • جراحات و آسیب های ناشی از کار

ممکن است در برخی موارد خاص، غرامت کارگر صدمات خارج از محل کار را نیز پوشش دهد. نمونه ای از این صدمات ناشی از تصادف رانندگی در طول یک روز کاری است. این روند به ماهیت قرارداد کار بین کارگر و کارفرما بستگی دارد.

به طور کلی، اگر آسیب در حالی رخ دهد که کارگر در ساعت کاری یا تحت هدایت کارفرمای خود است، می توان کارفرما را مسئول دانست.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگر کارفرمای شما طبق قانون کار و تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی برای غرامت کارگران نباشد، شخصاً در قبال دعاوی حقوقی که از طرف کارکنان آسیب دیده علیه آنها تنظیم شده است، مسئول خواهند بود. بنابراین مهم است که توجه داشته باشید که آیا در هنگام کار، محیطی که شما در آن مشغول به کار هستید، مشمول بیمه تامین اجتماعی است یا خیر؟ زیرا اگر نباشید، در صورت بروز حوادث هیچ گونه حمایتی از سوی بیمه تامین اجتماعی نخواهید شد، در نهایت وکیل قانون کار نیز نمی تواند از شما دفاع موفقیت آمیزی داشته باشد.

ویژگی های وکیل حوادث ناشی از کار

بیشتر راه حل های حقوقی برای آسیب های محل کار شامل نوعی جبران خسارت است. پرداخت خسارت توسط کارفرما به شاکی پرداخت می‌شود و به منظور کمک به جبران هزینه‌های پزشکی و سایر هزینه‌های مربوط به کارگر است. علاوه بر این، ممکن است بیمه تامین اجتماعی یا سایر بیمه ها (در صورت داشتن بیمه تکمیلی) برخی از خسارات را پرداخت کنند. با این حال، در بسیاری از موارد، کارفرما مجبور است هزینه های دیگر را از جیب خود بپردازد.

وکلای قانون کار برای دریافت خسارت برای موکلان آسیب دیده خود تلاش می کنند. موارد خاصی وجود دارد که استفاده از این نوع وکیل بسیار ضرورت دارد که عبارت است از:

  • کارفرما، ادعا نیروی کار برای آسیب حین کار رد کرده یا خسارت را پرداخت نمی کند.
  • تسویه حساب کارفرما تمام دستمزدهای از دست رفته یا صورت حساب های پزشکی را پوشش نمی دهد.
  • مسائل پزشکی ناشی از آسیب مانع از بازگشت نیروی کار به شغل قبلی خود می شود.
  • نیروی کار به دلیل آسیب دیدگی اصلا نمی تواند کاری انجام دهد و درواقع کارافتاده تلقی می شود.
  • به دلیل آسیب دیدگی، نیروی کار در توانایی های کاری خود محدود شده باشد.
  • نیروی کار می خواهد مزایای از کارافتادگی تامین اجتماعی استفاده ‌کند یا قصد دریافت آن را دارد.
  • کارفرما تحت پوشش تامین اجتماعی برای پرداخت غرامت نبوده و قادر به پرداخت خسارت نخواهد بود.
  • کارفرما نسبت به ادعای غرامت کارگر اقدام به تلافی می کند.
  • نیروی کار به دلیل اقدامات شخص ثالث یا سوء رفتار جدی کارفرما آسیب دیده و دچار نقص عضو شده است.

با توجه به موارد ذکر شده، وکلای قانون کار می توانند به شما کمک کنند تا درک بهتری از آنچه شامل پرونده شما می شود، به دست آورید. همچنین عملکرد بهتری در هنگام حوادث در حین کار داشته باشید.

در همین راستا می توان بیان کرد که یک وکیل با تجربه مانند محبوبه حجتیان می تواند طرح دعوی علیه کارفرما را انجام دهد و بهترین دفاع را از شما را داشته باشد تا بتوانید خسارت ناشی از حوادث کار را به طور کامل دریافت کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل مدافع کیفری کیست و چه وظایفی دارد؟ پیشنهاد می شود.

مشاوره حقوقی

ضرورت استفاده از وکیل قانون کار

استفاده از وکیل قانون کار یکی از ضرورت هایی است که هر فرد برای حل مسائل حقوقی و کیفری خود باید از آنها استفاده کند. این کار موجب موفقیت بیشتر در روند پرونده خواهد شد؛ زیرا وکلا با تسلط کافی بر قوانین می توانند به بررسی موارد مربوط به حوادث حین کار بپردازد و تمام روند قضایی را با موفقیت کامل پشت سر بگذارند و به نتیجه دلخواه برسند. 

از آنجایی که بررسی مسائل حقوقی و کیفری مختلف برای شما هموطنان عزیز بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود. بنابراین پیشنهاد می شود از خدمات موسسه حقوقی حجتیان استفاده کنید.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

در همین راستا شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با راهنمایی کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *