وکیل خانواده, تمکین, حضانت, داوری, طلاق, مهریه, نفقه

وکیل حقوقی طلاق

وکیل حقوقی طلاق

وکیل حقوقی طلاق با تجربه و آگاه به مسائل حقوقی خانواده می تواند شما را در همه روند قضایی یاری کند تا بتوانید به نتایج مطلوب خود برسید.

هنگام ارائه درخواست طلاق به همسرتان، آنها این اختیار را دارند که با درخواست شما مخالفت یا موافقت کنند. طلاق توافقی روند را سریع تر می کند و پرونده شما را از دادگاه خارج می کند و هزینه های شما را کاهش می دهد. در مقابل طلاق یک طرفه بیشتر طول می کشد، معمولاً به مداخله دادگاه و حضور هر دو طرف یا وکلای آنها و هزینه بسیار بیشتر نیاز است.

در ادامه به بررسی این دو مورد از مسائل خانواده می پردازیم و ضرورت استفاده از وکیل طلاق در این مورد مطرح می شود.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی، طلاقی است که مورد دفاع یا مناقشه نباشد. زمانی که طلاق توافقی باشد، روند قانونی اغلب ساده تر است. بدون نیاز به حضور هر یک از طرفین در دادگاه تنها با حضور وکیل طلاق می توان به آن رسیدگی کرد.

بسته به اینکه شما و همسرتان مدارک لازم را به دادگاه خانواده تحویل دهید، رسیدگی به طلاق توافقی می‌تواند ظرف شش تا هشت ماه انجام شود. بازه زمانی نیز به میزان شلوغی دادگاه بستگی دارد.

طلاق یک طرفه چیست؟

طلاق یک طرفه طلاقی است که همسر شما با آن مخالفت می کند و ممکن است برای انجام این کار در دادگاه حاضر نشود و با دلایل بسیار راضی به انجام آن نباشد. این روند پیچیده تر است و اغلب به مداخله دادگاه نیاز دارد. همچنین در این مورد باید از یک وکیل طلاق با تجربه استفاده شود.

اگر طلاق مورد مناقشه باشد، هر دو طرف باید انتظار حضور در دادگاه با وکیل طلاق را داشته باشند. طلاق یک طرفه می تواند به دلایل زیادی رخ دهد. بنابراین هنگام درخواست طلاق باید دلایل منطقی ارائه شود.

البته اگر دادخواست طلاق از سوی مرد باشد، با پرداخت مهریه، نفقه و سایر حقوق زن، بدون ارائه هیچ دلیلی، حکم طلاق از سوی قاضی صادر خواهد شد. ولی اگر دادخواست از سوی زن باشد، باید دلایل آن محکمه پسند بوده و بتواند آنها را اثبات کند. بنابراین برای این کار می توان از یک وکیل حقوقی طلاق که در این مورد تجربه بسیار دارد، کمک گرفت.

وکیل طلاق حقوقی

وکیل طلاق کیست؟

وکیل طلاق به نوعی همان وکیل خانواده است که به بررسی مسائل حقوقی مربوط به خانواده (زن، مرد و فرزندان) می پردازد. درواقع وکیل طلاق شخصی است که تسلط کافی به این نوع مسائل دارد و به تمام قوانین مربوط به طلاق آگاهی کامل دارد، بنابراین در هنگام بروز مشکلات مربوط به خانواده و طلاق، می توان با خیال راحت تمام امور را به ایشان سپرد.

ویژگی های وکیل طلاق

در هنگام طلاق توافقی یا طلاق یک طرفه به علت پیچیدگی بسیار مسائل و قوانین حقوقی، استفاده از وکیل طلاق پیشنهاد می شود.

وکیل طلاق ویژگی های بسیاری دارد که عبارت از است:

  • آگاه به مسائل حقوقی خانواده مربوط به طلاق، مهریه، نفقه، ملاقات با فرزندان و حضانت
  • تسلط به فن مذاکره و دارای فن بیان قوی در هنگام دفاع از موکل خود
  • دانش و تسلط کافی به مسائل حقوقی خانواده و قوانین مربوط به آن
  • به موفقیت رساندن پرونده های مختلف در زمینه مسائل حقوقی خانواده به ویژه طلاق

وظایف وکیل طلاق

  • مشاوره حقوقی
  • بررسی پرونده به صورت کامل
  • مشخص سازی دلایل دادخواست براساس خواسته موکل (طلاق، درخواست مهریه یا نفقه، حضانت یا ملاقات فرزند و…)
  • تنظیم دادخواست
  • دفاع از موکل در جلسات دادگاه
  • پیگیری پرونده
  • و…

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله درخواست طلاق غیابی پیشنهاد می شود.

وکیل حضانت

ضرروت استفاده از وکیل حقوقی طلاق

در هنگام درخواست طلاق مانند سایر مسائل خانوادگی مواردی پیش می آید که استفاده از یک وکیل حقوقی طلاق با تجربه ضرورت پیدا می کند. گاهی تنها با یک وکیل می توان مشکل خانوادگی خود را حل کرد؛ زیرا آنها به موارد حقوقی مربوط به خانواده آگاهی و تسلط کامل دارند، بنابراین پیشنهاد می شود برای این کار از وکلای طلاق باتجربه کمک بگیرد. 

محبوبه حجتیان وکیل پایه دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی مانند طلاق غیابی، طلاق توافقی، مهریه، نفقه، اجرت المثل و سایر موارد مربوط به خانواده تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است. در همین راستا موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.

محبوبه حجتیان تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور مربوط خانواده تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *